• Anonym (hm)
    Thu 3 Sep 2020 01:57
    3956 visningar
    32 svar
    -1
    32
    3956

    Är strippklubb otrohet?

    Hej, min sambo ska utomlands på en svensexa med ett tight killgäng. Det kommer bli strippklubbar. Jag känner mig på något sätt sviken, av att han ska stå och mest troligt bli uppkåtad av andra tjejer IRL.

    Så, till min fråga. Anser ni att strippklubb är en form av otrohet eller är jag bara löjlig som känner såhär?

    Om jag är löjlig, om strippklubbar utomlands på en svensexa bara är att ta.. hur resonerar ni som inte mår skit över det?

  • Svar på tråden Är strippklubb otrohet?
  • Anonym (man)
    Sat 5 Sep 2020 12:30
    #21
    Hönshjärna skrev 2020-09-05 09:58:37 följande:

    Jag förstår inte alla som hävdar att det minsann inte är otrohet. Jaha, är det TROHET då att gå på en strippklubb, ett ställe vars syfte är att titta på och hetsa upp sig över andra kvinnors kroppar? (Och ärligt talat, där händer nog andra saker med).

    Enligt er verkar otrohet vara begränsat till snoppens införande i vaginan. Så snävt.

    Jag och min man förväntar oss trohet av varandra i tankar, ord och gärningar. Därför tittar vi inte på porr, därför går vi inte på strippklubb.


    Nu tycker jag strippklubbar är sunkiga och män som går på dem har jag ingen respekt för. Men du lever i en fantaisvärld där man aldrig blir sexuellt attraherad av någon annan än sin partner. Jag kan garantera dig att ser din man en snygg och sexig kvinna på stan så reagerar han på det, kanske mot sin vilja men inte desto mindre får han sexuella tankar om henne. Det betyder inte att han skulle vilja ha sex med henne eller vara otrogen mot dig. Det är bara en visuell stimulering som väcker lustkänslor och för de flesta är att titta på porr precis samma sak. Jag tror också att du tittar lite extra på män som är snygga och charmiga. Är det otrohet? Jag tror du skapar orealistiska förväntningar på er båda som bara skapar onödig ångest.
  • Sat 5 Sep 2020 19:13
    #22
    Anonym (man) skrev 2020-09-05 12:30:06 följande:

    Nu tycker jag strippklubbar är sunkiga och män som går på dem har jag ingen respekt för. Men du lever i en fantaisvärld där man aldrig blir sexuellt attraherad av någon annan än sin partner. Jag kan garantera dig att ser din man en snygg och sexig kvinna på stan så reagerar han på det, kanske mot sin vilja men inte desto mindre får han sexuella tankar om henne. Det betyder inte att han skulle vilja ha sex med henne eller vara otrogen mot dig. Det är bara en visuell stimulering som väcker lustkänslor och för de flesta är att titta på porr precis samma sak. Jag tror också att du tittar lite extra på män som är snygga och charmiga. Är det otrohet? Jag tror du skapar orealistiska förväntningar på er båda som bara skapar onödig ångest.


    Vi är båda väl medvetna om vad du precis beskrivit- att man kan känna attraktion när man får syn på en snygging. Men frågan är ju vad man gör med den attraktionen.

    Om jag blir attraherad av en man på jobbet är jag inte otrogen. Men jag börjar vara det innan det kommer till punkten att vi har sex. Så när..?

    När jag tillåter mig att titta extra på hans rumpa? När jag tillåter mig att dagdrömma om honom? När jag börjar komma på anledningar att gå till hans kontor och prata? När vi börjar luncha ensamma regelbundet? När jag säger att jag är på AW, men tar en drink med honom? När jag säger att jag är ute med tjejerna, men är ute med honom? När vi har sex?

    Otrohet är inte svart-vitt. Folk går inte från heltrogna till otrogna på en dag.
  • Anonym (fabul­ous)
    Sat 5 Sep 2020 19:28
    #23
    Anonym (Johan) skrev 2020-09-04 08:49:43 följande:

    Det troliga är nog att din sambo inte ville gå på strippklubben, men kände sig så illa tvungen för att inte förstöra stämningen på svensexan. Ibland gör man ju dessvärre saker man egentligen inte vill bara på grund av grupptrycket.


    De män jag känner har lite högre självkänsla än att jamsa med i saker de inte kan stå för. Grupptryck är verkligen...sad...som ursäkt.

    Men okej, då hade jag ställt upp som villkor att jag och mina tjejkompisar får beställa manlig stripp av lite lammkött som vi raggar upp. Är det gott nog åt den ena så är det gott nog åt den andra.

    Om det känns jobbigt så ska man nog ta sig ett snack med sina värderingar innan glashuset spricker.
  • Anonym (fabul­ous)
    Sat 5 Sep 2020 19:35
    #24
    Hönshjärna skrev 2020-09-05 19:13:24 följande:
    Vi är båda väl medvetna om vad du precis beskrivit- att man kan känna attraktion när man får syn på en snygging. Men frågan är ju vad man gör med den attraktionen.

    Om jag blir attraherad av en man på jobbet är jag inte otrogen. Men jag börjar vara det innan det kommer till punkten att vi har sex. Så när..?

    När jag tillåter mig att titta extra på hans rumpa? När jag tillåter mig att dagdrömma om honom? När jag börjar komma på anledningar att gå till hans kontor och prata? När vi börjar luncha ensamma regelbundet? När jag säger att jag är på AW, men tar en drink med honom? När jag säger att jag är ute med tjejerna, men är ute med honom? När vi har sex?

    Otrohet är inte svart-vitt. Folk går inte från heltrogna till otrogna på en dag.
    Väl formulerad "trappa".

    Jag är på stadiet "luncher ensamma regelbundet" just nu men det är nog inte riktigt värt det så han får nog bara se mig som charmigt sällskap. Och tyvärr verkar hans fru alldeles för trevlig. Hade hon varit hemsk kanske jag hade kunnat leka lite men detta känns för elakt.
  • Anonym (Sia)
    Sat 5 Sep 2020 21:09
    #25

    Jag anser inte att det är otrohet. För mig krävs det att han går över en fysisk gräns (t.ex. kysser någon) för att jag ska kalla det otrohet. Att kräva att ens partner enbart ska se en själv som det enda tillåta sexuella objektet är, i mina ögon, både naivt och farligt. Naivt eftersom att sexuell attraktion inte går att styra (medan handlingar som leder till otrohet gör det) och farligt därför att det tyder på att man har dålig självkänsla/inte litar på sin partner/inte tror på relationen.

    Jag kanske inte skulle gilla att min partner gick på strippklubb, mest för att det är så sunkigt, men jag skulle inte alls bli oroad. Varför? Jo mitt motto är:

    Så länge han äter hemma så kan han skaffa sig en aptit ute.

  • Sat 5 Sep 2020 21:24
    #26
    Hönshjärna skrev 2020-09-05 09:58:37 följande:

    Jag förstår inte alla som hävdar att det minsann inte är otrohet. Jaha, är det TROHET då att gå på en strippklubb, ett ställe vars syfte är att titta på och hetsa upp sig över andra kvinnors kroppar? (Och ärligt talat, där händer nog andra saker med).

    Enligt er verkar otrohet vara begränsat till snoppens införande i vaginan. Så snävt.

    Jag och min man förväntar oss trohet av varandra i tankar, ord och gärningar. Därför tittar vi inte på porr, därför går vi inte på strippklubb.


    Jag anser personligen inte att det är otrohet, i och med att det handlar om en svensexa. Skillnad om det handlade om att casual gå på strippklubb en fredag med grabbarna.

    Är det även otrohet om en kvinna gillar att klä upp sig sexigt och gå ut och dansa med sina vänner och bli uppvaktade av killar?
  • Anonym (A)
    Sat 5 Sep 2020 21:25
    #27
    Anonym (H) skrev 2020-09-04 07:31:31 följande:
    I mina ögon nej, men tyder på rejält dåligt omdöme och en skev kvinnosyn, så otrohet eller ej skulle vi få problem hemma om sambon inte sade ifrån inför ett sånt upplägg.
    Om du dessutom är av åsikten att det är sårande och din partner inte respekterar det så har ni ju ett bekymmer.
    Håller med
  • Anonym (Sia)
    Sat 5 Sep 2020 21:35
    #28

    Gränsen för otrohet måste väl gå när man inte utan vidare kan berätta för sin partner vad man haft för sig? Att man inte kan säga att man lunchat ensam dagligen under en längre tid med en och samma kollega t.ex.

  • Sat 5 Sep 2020 21:45
    #29

    Otrohet är inte rätt benämning för det men det räcker väl gott och väl med att din snubbe har unken kvinnosyn för att du ska dra öronen åt sig? Sedan så kanske jag är lite väl cynisk men jag tycker att det låter lite suspekt att han erkände just den biten med strippklubb, var det ett finare ord för att ?köpa sex?? Jag skulle aldrig köpa det där!

  • Wagner
    Sat 5 Sep 2020 22:35
    #30

    De flesta män vet att frun ogillar att han besöker strippklubbar och/el. bordeller. Därför berättar man naturligtvis inte sånt för frun.

    Samma sak som att om frun är tänd på hans kompis, inte fan berättar hon då det för sin man.

    Ibland undrar man hur det är ställt med folks omdöme...

  • Anonym (Kille­)
    Sat 5 Sep 2020 23:46
    #31
    Wagner skrev 2020-09-05 22:35:59 följande:

    De flesta män vet att frun ogillar att han besöker strippklubbar och/el. bordeller. Därför berättar man naturligtvis inte sånt för frun.

    Samma sak som att om frun är tänd på hans kompis, inte fan berättar hon då det för sin man.

    Ibland undrar man hur det är ställt med folks omdöme...


    Har aldrig förstått själva idén med att gå på strippklubb? Har aldrig varit och kommer heller aldrig att gå på en strippklubb så jag behöver inte ljuga för min fru.
  • Wagner
    Sun 6 Sep 2020 09:22
    #32
    Anonym (Kille) skrev 2020-09-05 23:46:57 följande:
    Har aldrig förstått själva idén med att gå på strippklubb? Har aldrig varit och kommer heller aldrig att gå på en strippklubb så jag behöver inte ljuga för min fru.
    Förmågan att kunna förstå andras bevekelsegrunder, kallas för "empati".

    De som regelbundet går på strippklubb, får ut nåt av det, medan de som inte går på strippklubb, ja, de saknar det intresset.

    Människor är olika och varje människa är en värld.

    Att tycka att de är konstiga eller knäppa som inte agerar/tänker/resonerar, o.s.v., som en själv, är inskränkt, fördomsfullt, obildat.
Svar på tråden Är strippklubb otrohet?