• Thu 3 Sep 2020 14:16
    319 visningar
    9 svar
    9
    319

    Kan jag vara gravid ändå..?

    Hej,

    Nu kommer de säkerligen falska förhoppningarna ändå smygande..
    Hade förväntad mens och tog ett garvtest som visade negativt.
    Strax efter trodde jag att min mens kom.
    Flera timmar senare inser jag att det inte alls är mens utan mer som en lite kraftigare och ljusrosa flytning. Vi har försökt bli gravida länge så jag börjar ju nu hoppas nu iaf.. Jag har endelgrav symtom såsom stark yrsel, förhöjt luktsinne och trötthet. Vad kan detta vara, någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå..?
  • Thu 3 Sep 2020 17:45
    #1

    Kan vara bara vanliga spottings många får före mensen bryter ut. Men kommer inte mensen igång så ta ett nytt test om några dagar.

  • Sun 13 Sep 2020 14:02
    #2

    Hur gick det?

  • Sun 20 Sep 2020 22:42
    #3

    Någon dag senare vaknade jag mitt i natten men menssmärtor från helvetet.. det kom dock ingen riktigt mens utan endast aningen blod.. flera dagar senare kom mensen till slut, då började jag blöda ordentligt mer än vanligt.. så skumt, vad kan detta vara? 

  • Sun 20 Sep 2020 22:47
    #4

    Det låter lite som ett missfall. 

  • Tue 13 Oct 2020 19:18
    #5

    Ja det kan de ju ha vart men tänkte att då borde det bli utslag väl? Fast det kanske inte alltid blir om det är missfall väldigt tidigt..

  • Fri 16 Oct 2020 00:28
    #6

    Jag hade en nidblödning 2 dagar innan beräknad mens, och det var rosa flytningar som aldrig riktigt blev "ordentliga." Men sen så hade jag dessa rosa flytningar i 10 dar samt fick hugg på höger sida: och det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap.

    Vill inte skapa oro! Utan det jag försöker säga är att det finns chans att du kan vara med barn men håll koll, känn efter och kontakta gyn om du märker något oroväckande.

    Lycka till!

Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå..?