• Anonym (otrog­en)
    Thu 3 Sep 2020 16:28
    4934 visningar
    54 svar
    54
    4934

    Frågan: Har du någon gång varit otrogen?

    Många av de kvinnor jag har dejtat har någon gång under de första månaderna frågat mig ifall jag någon gång har varit otrogen mot någon. Vad är egentligen tanken med att fråga detta? Jag inser självklart att de är av uppfattningen, har man varit det en gång kan man vara det flera gånger. - Men vad är det de förväntar sig leda till? Att de tänker sluta träffa en ifall jag säger ja? Om inte, kommer de ju nu bara gå omkring att oroa sig över detta?

    Till saken hör ju att jag har varit otrogen i tidigare förhållande, någonting som jag dock aldrig berättat för mitt ex, och som jag självklart inte har för avsikt att berätta för en ny partner då det inte berör henne och kommer att leda till osäkerhet från hennes sida. Jag inser inte att otroheten definierar mig som person, men jag gillar ju inte att sättas i en situation där jag behöver ljuga för min nya partner. Självklart kan jag ju säga sanningen, men vill inte bli dömd för någonting längre som hände för länge sedan.

    Fråga till er som har varit otrogna: Skulle ni svara ärligt på frågan?

    Fråga till er som aldrig varit otrogna: Vad skulle ni göra ifall ni fick veta att killen/tjejen ni dejtade tidigare har varit otrogen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-03 16:43
    *"anser inte att otroheten definierar mig som person" skall det stå.

  • Svar på tråden Frågan: Har du någon gång varit otrogen?
  • Litenm­enhård
    Thu 3 Sep 2020 16:33
    #1
    +1

    Jag har aldrig varit otrogen. Om jag träffar en tjej som berättar att hon var otrogen i sitt förra förhållande så skulle jag bli skeptisk, för har hon varit det förut så kan hon vara det igen.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Nja)
    Thu 3 Sep 2020 16:33
    #2
    Anonym (otrogen) skrev 2020-09-03 16:28:33 följande:

    Fråga till er som aldrig varit otrogna: Vad skulle ni göra ifall ni fick veta att killen/tjejen ni dejtade tidigare har varit otrogen?


    Det är ju inget man vill höra. Ungefär som att killen man dejtar berättar att han brukade misshandla en tidigare partner.


  • Anonym (Ann)
    Thu 3 Sep 2020 16:35
    #3
    -1 +1

    Jag har varit otrogen många gånger men skulle så klart aldrig medge det för en partner.

  • Anonym (Nja)
    Thu 3 Sep 2020 16:40
    #4
    Anonym (Ann) skrev 2020-09-03 16:35:35 följande:

    Jag har varit otrogen många gånger men skulle så klart aldrig medge det för en partner.


    Inte ens för en ny partner, där du inte varit otrogen?

    Det är falskt att undanhålla informationen om ett sådan systematiskt beteende. Sannolikheten är ju inte försumbar att du kommer vara otrogen igen. Att bli bedragen är smärtsamt, vill du verkligen såra den du blivit tillsammans med?


  • Anonym (Q34)
    Thu 3 Sep 2020 16:42
    #5

    Jag har aldrig varit otrogen, däremot bedragen av fler än en pojkvän vilket satt sina spår i tilliten, så även om jag vet att jag inte borde döma ut honom på förhand så skulle jag nog ändå nästan förvänta mig att han även skulle vara otrogen mot mig, i slutändan.

  • Anonym (Ann)
    Thu 3 Sep 2020 17:05
    #6
    +1
    Anonym (Nja) skrev 2020-09-03 16:40:43 följande:

    Inte ens för en ny partner, där du inte varit otrogen?

    Det är falskt att undanhålla informationen om ett sådan systematiskt beteende. Sannolikheten är ju inte försumbar att du kommer vara otrogen igen. Att bli bedragen är smärtsamt, vill du verkligen såra den du blivit tillsammans med?


    Det är väl inte falskare än att undanhålla att man är oskuld tex?
  • Anonym (Nja)
    Thu 3 Sep 2020 17:15
    #7
    Anonym (Ann) skrev 2020-09-03 17:05:45 följande:
    Det är väl inte falskare än att undanhålla att man är oskuld tex?
    Oskuld är lätt åtgärdat.

    Otrohet går inte att få ogjort.

  • Anonym (Nja)
    Thu 3 Sep 2020 17:18
    #8
    Anonym (Ann) skrev 2020-09-03 17:05:45 följande:
    Det är väl inte falskare än att undanhålla att man är oskuld tex?
    Skulle du vilja att din nya dejt undanhöll informationen att han misshandlat flera av sina tidigare partners?

    Det är en rättvisare jämförelse.
  • Anonym (Hej)
    Thu 3 Sep 2020 18:01
    #9
    -1

    Min kille vägrade mig sex i 2 år, han tog inte ens i mig.

    Ville inte göra slut och han hade dessutom brutit förtroendet till mig x-antal gånger innan.

    Så jag var otrogen och är det fortfarande då han inte vill ha sex. Han verkar nästan äcklad av mig och det kunde tidigare krossa mig. "Tror du jag tänker slicka din fitta!?" Utbrast han är om dagen när jag ville ha lite mysigt.

    Gick istället till min älskare som slickade mig väl och länge.

    Kommer kanske göra slut med min nuvarande kille om han inte ändrar sig snarast.

  • Anonym (Lili)
    Thu 3 Sep 2020 18:40
    #10
    -1

    Jag var otrogen för att jag var kär i den andra personen. Det hände en gång och sen gjorde jag slut med min dåvarande. Den jag var otrogen med var en ungdomskärlek som jag aldrig riktigt hade glömt. Vi är fortfarande tillsammans såhär sex år senare. Mitt ex vet inte att det var anledningen till att det tog slut, men han vet att vi är tillsammans idag. Min nuvarande vet att jag var otrogen för han var ju med när det hände.

Svar på tråden Frågan: Har du någon gång varit otrogen?