• Anonym (Nätde­jting-­inte min grej)
    Sat 5 Sep 2020 00:36
    5835 visningar
    18 svar
    18
    5835

    Måste man nätdejta för att hitta en lesbisk tjej?

    Jag har alltid varit intresserad av kvinnor mer än män, Jag är inte den som festar och inte heller den som känner för att vara ute på nät-dejtingsidor med bild på mig själv. Detta mycket på grund av mitt arbete, jag gillar inte att vara synlig på nätet av förklarliga anledningar.

    Men hur ska jag då någonsin kunna hitta en bisexuellkvinna? Jag är själv attraktiv, social, framåt osv men där jag rör mig så verkar inte den kvinnan dyka upp! Var hittar jag andra som mig? Kvinnor som söker kvinnor men inte på alla dessa nät-date sidor där det faktiskt ofta, åtminstone de gånger jag kikat verkar vara en man som spelar kvinna....

  • Svar på tråden Måste man nätdejta för att hitta en lesbisk tjej?
  • Anonym (K)
    Sat 5 Sep 2020 09:34
    #1

    Nätdejting är ett smidigt sätt att träffa folk, lite ytligt men ändå fler fördelar än tex krogen som också är ytligt.. Smidigt att komma i kontakt med fler Bi eller lesbiska. Jag hade skaffat tinder men inte visat mitt ansikte på foto om jag var du. Anonym bild där man kanske ser siluetten och en personlig text. Tror man har förståelse för att man inte vill skylta ut sig själv på tinder om man tex har ett chefsjobb eller ett jobb där man har många externa kontakter. Hade tinder Guld en kort sväng och det var drygt att se att många av mina medarbetare försökte matcha med mig...

  • Anonym (Nnn)
    Mon 7 Sep 2020 22:34
    #2

    Jag förstår verkligen hur du menar för jag upplever samma :/

  • Anonym (Kvinn­a)
    Wed 9 Sep 2020 04:01
    #3

    Hade hoppats på att du skulle få nått klokt svar, är nämligen i samma situation själv. Vill gärna träffa en kvinna och ha trevligt med men fattar inte hur jag ska göra

  • Anonym (G)
    Wed 9 Sep 2020 10:18
    #4
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-09-09 04:01:16 följande:

    Hade hoppats på att du skulle få nått klokt svar, är nämligen i samma situation själv. Vill gärna träffa en kvinna och ha trevligt med men fattar inte hur jag ska göra


    Om du väntar tillräckligt länge så ringer det nog snart på dörren. Eller kan man ta tag i saken och börja ragga. Om man inte vill annonsera eller gå på puben är mataffären efter 21.00 ett alternativ. Det är lätt att se på matkassen vilka som är singlar, inte så mycket folk heller. Nu står det ingen skylt på de tjejer som söker tjejer men det är inte fritt fram för killar heller.
  • Anonym (Frutt­i)
    Mon 28 Sep 2020 07:33
    #5

    Det är ju enklare att hitta likasinnade via nätdejting iallafall.
    Annars är väl klubbar för tjejer ett alternativ.

  • Mon 28 Sep 2020 14:06
    #6

    Känner verkligen igen mig här....Jag har länge varit nyfiken på att träffa en tjej men har väl aldrig fått tillfälle att ta steget fullt ut. Har bara varit med män men är så nyfiken på en sensuell kvinna att mysa med.

  • Anonym (Håla)
    Tue 6 Apr 2021 05:06
    #7

    Jag känner samma som dig.. Jag vill inte ut på nätet eller ut på en krog.. Just nu lever jag i ett hetro förhållande sen 6 år tillbaka. Jag ha aldrig levt med en kvinna, men experimenterat i yngre dagar. Men sen har de varit män, men de ha alltid saknats nått å aldrig känts 100 bra. Nu skulle jag bara vilja träffa en kvinna å dela livet med, så jag få känna mig älskad, hela mig å att jag få älska å ge omsorg tillbaka.

    Jag bor i en håla i Norrland å vet inte alls hur jag ska göra.. Jag tycker själv att jag är attraktiv och framåt. Men hur gör man?? "Alla" här känner man ju till å typ alla lever i samboförhållande.. suck

  • Tue 6 Apr 2021 06:48
    #8

    Bisexuell kvinna här...mitt råd är att helt enkelt bara flirta med de tjejer ni är intresserade av, ungefär som ni skulle göra med män. Behöver ju inte vara ett grovt raggande med lite lekfullt flirtande så ser ni hur hon reagerar.

    Jag brukade vara i din (och många av de svarandes) situation. Levde med en man, men längtade efter en kvinna. Hade lite erfarenhet med kvinnor men mycket mer med män och kände mig besväras, visste inte hur jag skulle göra etc. När jag väl gick på dejt med bi-tjejer blev det bara kompissituation.

    En tjej som blev min älskarinna träffade jag på nätet. Vi funkade inte och blev vänner istället, men det gav mig självförtroende. Jag började helt enkelt bara flirta med tjejer som jag tyckte var söta, på fester, bland vänner etc. Helt lekfullt. Många gånger var de hetero och det blev inget mer, men nästan alla tyckte ändå att det var spännande och roligt med en tjej som flirtade med dem, ibland blev det lite dans eller någon kyss och så. Ibland mer. Mitt råd är att inte se det som ett hinder att hon är kvinna och du vet inte om hon är lesbisk, bi eller hetero. Bara kör på och ta det inte allvarligt om du råkar ha fel! Det är bara att rycka på axlarma och säga ?vad synd - du som är så söt? eller något liknande och gå vidare. Jag lovar, de allra flesta blir bara smickrade av uppmärksamhet!

    Och om du nu undrar, jag träffade till slut woman of my life. Vi träffades på tråkigt jobbmöte för 10 år sedan, flirtade över konferensbordet, jag bjöd ut henne efter tre dagar när förhandlingarma var klara, och vi är idag gifta och har ett litet barn.

    Lycka till - hoppas att du hittar henne!

  • Anonym (Eva)
    Tue 6 Apr 2021 07:54
    #9

    Hur gammal är du och vilken åldersgrupp attraheras du av?

    Jag tror det är väldigt olika beroende på var i livet man befinner sig.

    Jag är ?äldre? och nu förtiden tycker jag att det är lättare. På krogen är det lätt att få i gång något enkelt samtal. Ganska snabbt känns det om det är något på gång tycker jag. Sedan någon form av kropps kontakt. Lägga en hand på hennes arm medan man fångar hennes blick. Syns direkt om det finns en chans eller om det bara är att släta över och gå vidare. Lite svårare på stan eller i affärer. Men det går.

    När jag var yngre var det svårare. Jag var blygare.

    Hade turen att träffa en snygg-KK som ?raggade? åt mig ;)

  • Anonym (Nyfik­en)
    Tue 6 Apr 2021 15:47
    #10

    Undrar samma sak?!
    Kanske kan vi sammanstråla här?

    Binyfiken kvinna i Skåne.
    40 år. Ser bra ut, lagom smal/tjock, smart och hyfsat rolig att umgås med
    Vill gärna träffa en attraktiv, härlig kvinna för att utforska tillsammans med

  • Anonym (Curio­us)
    Tue 6 Apr 2021 21:05
    #11

    En skåning till här :) i malmö/Trelleborg regionen. Nyfikens beskrivning skulle lika väl kunna vara jag, förutom att jag är 36, och bryr mig ärligt talat inte om ålder, så länge man är go o stabil

  • Anonym (Nyfik­en)
    Wed 7 Apr 2021 07:58
    #12
    Anonym (Curious) skrev 2021-04-06 21:05:29 följande:

    En skåning till här :) i malmö/Trelleborg regionen. Nyfikens beskrivning skulle lika väl kunna vara jag, förutom att jag är 36, och bryr mig ärligt talat inte om ålder, så länge man är go o stabil


    Leta upp Villrådig81 här och skicka ett mess om du vill
    Bor utanför Kristianstad så inte supernära, men ändå överkomligt.
  • Anonym (Flört­kulan)
    Wed 7 Apr 2021 12:09
    #13
    Aliona skrev 2021-04-06 06:48:51 följande:

    Bisexuell kvinna här...mitt råd är att helt enkelt bara flirta med de tjejer ni är intresserade av, ungefär som ni skulle göra med män. Behöver ju inte vara ett grovt raggande med lite lekfullt flirtande så ser ni hur hon reagerar.


    Kille här, som gärna vill veta hur du flirtar så att killen/tjejen fattar att du är intresserad Glad
  • Wed 7 Apr 2021 21:37
    #14
    Anonym (Flörtkulan) skrev 2021-04-07 12:09:32 följande:

    Kille här, som gärna vill veta hur du flirtar så att killen/tjejen fattar att du är intresserad 


    Haha, jag skulle gissa att det är rätt uppenbart! Det är nog oftare att folk har trott att jag flirtat när jag inte menade det, än att folk inte uppfattat när jag verkligen flirtat.

    Vet du, en enkel sak som jag kommit på är att om jag tänker på sexuella saker när jag är med en person så brukar det på något sätt synas i ansiktet eller blicken. Flirtande är ju så mycket subtila signaler som hur ögonen glittrar, kinderna blossar lite, rösten blir lite lenare, man ler och skrattar mer. Tänk efter hur svårt det är med blicken när man är intresserad av någon - man kan inte slita blicken från personen, men samtidigt känns det som tusen eldar när man möter personens blick och man klarar inte av att hålla kvar blicken. Den effekten vill jag uppnå när jag flirtar.

    Det som i min mening skiljer flirtande från raggning är att flirtandet ska uppfattas men inte vara uppenbart. Det ska helst göra killen/tjejen lite förvirrad och nyfiken. Jag tänker att hålla kvar blicken bara en liten sekund längre än brukligt för att sen slå ner den med ett litet leende. Eller att bara väldigt lätt nudda vid den andra, typ med fingrarna om man ger något, eller med handen på skuldrorna eller ryggen när man ska gå förbi på tjejer. På killar skulle jag snarare ?råka? röra vid överarmen. Sen brukar jag ursäkta mig med ett litet leende.

    Jag tycker att det är rätt kul att flirta med hetero-tjejer också - självklart så länge de inte blir besvärade. En enkel fråga som ?så..gillar du tjejer, elller?? medan man ser lite småblyg ut brukar vara mer än tillräkligt. Och när hon svarar att hon är straight lägga till ?vad synd, du som är så söt?.

    Typ så, det är svårt att förklara. Jag tror att eftersom jag älskar att flirta så märks det nog!
  • Thu 8 Apr 2021 00:02
    #15
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-06 15:47:42 följande:

    Undrar samma sak?!

    Kanske kan vi sammanstråla här?

    Binyfiken kvinna i Skåne.

    40 år. Ser bra ut, lagom smal/tjock, smart och hyfsat rolig att umgås med

    Vill gärna träffa en attraktiv, härlig kvinna för att utforska tillsammans med


    46 årig Bi-kvinna här......finns i Hässleholmstrakten.

    Ganska stark och tränad men med en mjuk mage efter två barn.... Vill gärna träffa en fräsch rolig bikvinna för spännande tröffar.. Ej relation....
  • Anonym (Flört­kulan)
    Thu 8 Apr 2021 13:40
    #16
    Aliona skrev 2021-04-07 21:37:01 följande:
    Haha, jag skulle gissa att det är rätt uppenbart! Det är nog oftare att folk har trott att jag flirtat när jag inte menade det, än att folk inte uppfattat när jag verkligen flirtat.

    Vet du, en enkel sak som jag kommit på är att om jag tänker på sexuella saker när jag är med en person så brukar det på något sätt synas i ansiktet eller blicken. Flirtande är ju så mycket subtila signaler som hur ögonen glittrar, kinderna blossar lite, rösten blir lite lenare, man ler och skrattar mer. Tänk efter hur svårt det är med blicken när man är intresserad av någon - man kan inte slita blicken från personen, men samtidigt känns det som tusen eldar när man möter personens blick och man klarar inte av att hålla kvar blicken. Den effekten vill jag uppnå när jag flirtar.

    Det som i min mening skiljer flirtande från raggning är att flirtandet ska uppfattas men inte vara uppenbart. Det ska helst göra killen/tjejen lite förvirrad och nyfiken. Jag tänker att hålla kvar blicken bara en liten sekund längre än brukligt för att sen slå ner den med ett litet leende. Eller att bara väldigt lätt nudda vid den andra, typ med fingrarna om man ger något, eller med handen på skuldrorna eller ryggen när man ska gå förbi på tjejer. På killar skulle jag snarare ?råka? röra vid överarmen. Sen brukar jag ursäkta mig med ett litet leende.

    Jag tycker att det är rätt kul att flirta med hetero-tjejer också - självklart så länge de inte blir besvärade. En enkel fråga som ?så..gillar du tjejer, elller?? medan man ser lite småblyg ut brukar vara mer än tillräkligt. Och när hon svarar att hon är straight lägga till ?vad synd, du som är så söt?.

    Typ så, det är svårt att förklara. Jag tror att eftersom jag älskar att flirta så märks det nog!
    Det är många killar (mig inäknad) som inte alltid tycker att det är uppenbart.
    Just subtila signaler är killar underlägsna tjejer att kunna läsa av.
    Du som flirtar med båda, märker du en skillnad?
  • Anonym (Nyfik­en)
    Thu 8 Apr 2021 20:32
    #17
    Tallkåda skrev 2021-04-08 00:02:06 följande:
    46 årig Bi-kvinna här......finns i Hässleholmstrakten.

    Ganska stark och tränad men med en mjuk mage efter två barn.... Vill gärna träffa en fräsch rolig bikvinna för spännande tröffar.. Ej relation....
    Har messat dig Skäms
  • Thu 8 Apr 2021 21:22
    #18
    Anonym (Flörtkulan) skrev 2021-04-08 13:40:00 följande:

    Det är många killar (mig inäknad) som inte alltid tycker att det är uppenbart.

    Just subtila signaler är killar underlägsna tjejer att kunna läsa av.

    Du som flirtar med båda, märker du en skillnad?


    Ja, det är lättare med killar. Tjejer räknar inte med att andra tjejer flirtar med dem, så det kan vara svårare att få dem att uppfatta. Jag hade jättesvårt från början att flirta med tjejer eftersom de ofta styrde in det på kompisprat. Killar brukar jag har flirtat med brukar svara ganska snabbt, även om jag ska låta det vara osagt om det är för att de uppfattar flirtande eller bara ser en chans.
Svar på tråden Måste man nätdejta för att hitta en lesbisk tjej?