• Anonym (Kaffedraken)

    Varför funkar det inte?

    Två ivf- behandlingar kanske är lite men jag är så ledsen, har så mycket tankar. Vet inte hur mycket jag orkar.

    Jag har svårt att tro att det är något fel på vare sig min sambo eller mig. Jag tror helt enkelt att vi inte matchar ihop men det verkar inte vara något som sjukvården pratar någonting om, eller hur man kan åtgärda? Är det någon som har funderat på samma? Nästa gång ska vi göra behandling med menopour och då kanske de kommer kunna analysera ägget. Men om det ser bra ut och det ändå inte blir nåt? Hur går man vidare? Är det äggdonation nästa?

  • Svar på tråden Varför funkar det inte?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du berättar väldigt lite om vår det gått fel.

    Mognar inga ägg? Den är de sig inte som de ska? Fäster de inte?


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Bunny on speed skrev 2020-09-05 12:51:19 följande:

    Du berättar väldigt lite om vår det gått fel.

    Mognar inga ägg? Den är de sig inte som de ska? Fäster de inte?


    Kört båda gångerna med gonal f, fått lagom många ägg. Fler än 5 har blivit befruktade men på insättningsdag fem dagar senare har inget kommit till frysen och kvaliteten har varit halvbra på det som satts in.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tellie skrev 2020-09-05 11:57:54 följande:

    Två ivf- behandlingar kanske är lite men jag är så ledsen, har så mycket tankar. Vet inte hur mycket jag orkar.

    Jag har svårt att tro att det är något fel på vare sig min sambo eller mig. Jag tror helt enkelt att vi inte matchar ihop men det verkar inte vara något som sjukvården pratar någonting om, eller hur man kan åtgärda? Är det någon som har funderat på samma? Nästa gång ska vi göra behandling med menopour och då kanske de kommer kunna analysera ägget. Men om det ser bra ut och det ändå inte blir nåt? Hur går man vidare? Är det äggdonation nästa?


    Nä två gånger är inte så många. Jag 'rekryterades' som IVF-partner förra året, till en kvinna som bara kunde bli gravid genom IVF. Det var som avancerad donation, kan man säga. Vi lyckades på tredje insättningen, som blev en pigg o frisk bebis som föddes nu under sommaren. Det är så vanligt att det behövs fler än ett försök att många kliniker har färdiga paketerbjudanden, så ni är alls inte ensamma om att kämpa
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tellie skrev 2020-09-05 13:00:45 följande:

    Kört båda gångerna med gonal f, fått lagom många ägg. Fler än 5 har blivit befruktade men på insättningsdag fem dagar senare har inget kommit till frysen och kvaliteten har varit halvbra på det som satts in.


    Lite så hade jag med. På två plock kom det totalt 12 befruktade, men bara ett höll för återföring på dag 5. På båda dessa fick jag samma medicinering, men minns inte namnet nu.

    Sedan på annan klinik körde de cocktail med gonal f och menopur. Gav 8 befruktade har jag för mig, 2 till frysen och 1 till återföring.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Här är en till som kämpar (ivf nr 2 är igång) - du är absolut inte ensam om att vara ledsen. Det är en situation som framkallar mkt sorg och tankar. Ge inte upp <3 

    Får jag fråga vad ditt AMH ligger på? Och jag antar att din partner har dugliga spermier? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Idag fick vi besked att inget av äggen befruktats. Tredje behandlingen nu med menopur, vi är så ledsna båda två.

    Första två behandlingarna med gonal f fick vi fler än fem som befruktats men inget till frysen, det som sattes in blev ändå ingen graviditet. Som jag förstod det var det ingen toppenkvalitet på blastosarna ändå..

    Och inget fel kan de hitta..! Alltså man blir ju knäpp av det här! Å ena sidan tänker jag att det är vi som inte passar ihop, eller fel på mina ägg.. finns barnlöshet i släkten med. Någon som har varit med om liknande eller vet var man kan få svar?

    Tack alla vänliga själar som svarar!

Svar på tråden Varför funkar det inte?