• Sun 6 Sep 2020 19:34
    749 visningar
    6 svar
    6
    749

    Fina namn till pojke

    Hej!

    Jag är gravid med mitt första barn, en pojke och jag behöver lite tips om namn.

    Bebisens pappa är från Korea och eftersom vi bor i Korea och kommer fortsätta göra det i framtiden har vi redan valt ut ett Koreanskt namn åt bebisen. Det inte är ovanligt att utländska som föder barn i Korea ger barnet ett Koreanskt namn och ett utländskt namn numera så det är precis vad vi kommer göra. Bebisen kommer ha ett namn som min familj i Sverige kommer kalla honom och ett namn som hans pappas föräldrar och syskon kommer kalla honom. I princip ett förnamn och ett mellannamn.

    Så som sagt letar vi nu efter ett Svenskt namn, lite ovanligt är fint eller ett namn med fin betydelse. Något som möjligtvis skulle passa med Koreanskt namn, dvs inte för långt och kanske skippa åäö.

    Finns det någon som kan ge tips?

    Tackar på förhand.

  • Svar på tråden Fina namn till pojke
  • Kusine­n
    Sun 6 Sep 2020 20:55
    #1

    Jag har ingen aning om korranska na,n så jag skriver "svenska" namn bara så får ni själva avgöra om de funkar.

    Gunnar, Alvar, Einar, Assar, Ivar, Joar, Ossian, Eskil, Vidar, Einar, Viking, Egil, Bo, Alve, Tor

  • Mon 7 Sep 2020 05:28
    #2

    Oscar. Vanligt, men kungligt.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Mon 7 Sep 2020 18:08
    #3

    Ett klassiskt namn som funkar pa bade svenska och engelska; tank david, adam, nicolas, eller liknande.

  • Wed 16 Sep 2020 22:16
    #4

    Vincent.

  • Thu 17 Sep 2020 10:30
    #5

    Bo

  • Fri 18 Sep 2020 04:07
    #6
    +1

    Vi valde tillslut ett fint lite ovanligt namn med fin betydelse :)

Svar på tråden Fina namn till pojke