• Mon 7 Sep 2020 13:01
    1184 visningar
    6 svar
    6
    1184

    Kan ägglossningen utebli pga lutinus?

    Hej alla som kämpar med att bli gravida!

    Har gjort min 9 insemation för fem dagar sen. Har de senaste gångerna fått lutnius att ta tre gånger om dagen dagen efter insemationen och fram till testdagen. (Antar att det är standard o Danmark, för fick det endast efter ivf här i Sverige).

    Denna gången gjordes insemationen redan dag 11 (efter vul två dagar tidigare, då vart äggblåsan 17 mm... tog alltså ovitrelle dag 9).

    Släpper alltid ägget 36 timmar efter ovitrelle? Oavsett storlek? Eller kan jag ha ?förstört? ägglossningen genom att börja ta lutnius dagen efter? Har ju förstått att kroppen producerar själv detta hormon när ägglossningen HAR skett och då om jag har börjat ta tabletterna innan ägget egentligen släppt så släpper det inte? Lite luddigt kanske... men alla andra gånger efter insemation och ALLTID mellan ägglossning och mens har jag ömma bröst osv... känner INGENtINg... är så orolig för att ägglossningen inte ens har skett.. någon som har någon tanke eller egen erfarenhet av just detta?

    Kram

  • Svar på tråden Kan ägglossningen utebli pga lutinus?
  • Mon 7 Sep 2020 13:58
    #1

    Exakt på klockslaget 36 timmar är det kanske inte, men runt det. Och nej, har äggblåsan blivit så stor ska det oerhört mycket till att den inte släpper ägg så Lutinus tror jag absolut inte stoppar ägglossningen. Avsaknad av ömma bröst har varit symptom på att jag varit gravid faktiskt. Alla övriga år fick jag ömma bröst en vecka efter äl så då visste jag att jag inte var gravid.

  • bellis­2
    Mon 7 Sep 2020 14:01
    #2

    Äggblåsor måste vara på minst 14 mm för att man ska kunna ägglossa.

  • Mon 7 Sep 2020 14:20
    #3

    Ja... alltså jag hoppas ju så på att det är samma för mig, att oömma bröst leder till ett plus. Har både haft uteblivit missfall och ett utomkveds under dessa två åren vi har ?hållt på med detta? och varje gång blir dessa två veckor jobbigare och jobbigare.

    Tack snälla för att ni svarade ????

  • Mon 7 Sep 2020 14:32
    #4

    Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}

  • Mon 7 Sep 2020 15:01
    #5

    Tack ????

  • Mon 7 Sep 2020 18:40
    #6

    Jag har gjort två inseminationer i Sverige. Jag tog ovitrelle 14 timmar innan insemination och började ta lutinus samma kväll om jag minns rätt. Jag blev gravid på andra försöket.

Svar på tråden Kan ägglossningen utebli pga lutinus?