• moafeliciaa

    Snygg kropp utan TUNGA vikter?

    Har styrketränat i flera år nu men börjar tappa smaken lite efter att ha kämpat och lyckats uppnå flera mål när det kommer till vikter.

    Jag är på en plats i mitt liv där jag vill fokusera på explosivitet och smidighet snarare än att lyfta tungt, känna mig klumpig och bygga massa muskler.

    Jag tänkte att jag skulle börja använda mer av min kroppsvikt och göra liknande övningar som jag redan gör med vikter fast med kroppen och träningsband.

    Och här någonstans får jag hjärnspöken.

    Jag är rädd att hela min kropp ska fallera om jag inte lyfter tungt, att jag inte kommer få några resultat i form av att bli tight eller liknande.

    Finns det någon som har erfarenhet av kroppstyngdsträning och resultat?

    Så tacksam för svar!

  • Svar på tråden Snygg kropp utan TUNGA vikter?
  • Anonym (...)

    Jag tränar nästan bara med min egen kroppsvikt och jag har väldefinierade muskler. Inget sexpack på magen direkt men det får jag nog mest skylla på mina graviditeter... Annars syns det på såväl rygg och armar som ben att jag tränar! Det syns på magen med såklart och några rutor kan man med lite vilja ana :)

  • PappaGöteborg2

    Jag blandar olika former och det fungerar bra. Gym en gång i veckan och sedan övningar med egen kroppsvikt ett par dagar i veckan. För mig kompletterar båda träningsformerna varandra bra.

  • Anonym (Tropea)

    Motionera regelbundet. Styrketräning med kroppsvikten (armhävningar, crunches).
    Bra kost.

  • Anonym (Som du)

    Känner samma som du

    Är rätt säker på att jag hade klarat mig på hemmaträning om jag drog ner på kosten. Att lyfta tungt gör ju att man kan äta mer

  • Anonym (Man)

    Jag tror att människor som tränar ex gymträning är vanemänniskor med bra disciplin(jag är en av dom). Det finns en trygghet i att göra likadant från vecka till vecka. Med både mat och träning.

    Om du börjar lessna lite så är det väl vettigt att ändra träningsform en aning. Du kommer givetvis inte falla ihop som ett korthus.

    Jag har själv tränat mer styrka tidigare i livet, medan jag nu kör medelpass på gymmet 1-2ggr/vecka och springer/promenerar ett par ggr. Funkar jättebra för mig.

Svar på tråden Snygg kropp utan TUNGA vikter?