• Anonym (Babym­ama)
    Mon 7 Sep 2020 23:30
    385514 visningar
    2845 svar
    2845
    385514

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • Anonym (Lills­krutte­n)
    Thu 23 Dec 2021 23:39
    Anonym (Första) skrev 2021-12-20 08:37:01 följande:
    Så fint med en uppdatering från dig :)

    Låter ju bra att det gått super hitintills och blödningarna är säkert inget att oroa sig över men det är väl alltid bra att höra efter såklart.

    Jag mår bara bra. Hade en månad här nu efter utredningen som jag hade det ganska jobbigt att hantera känslorna över att andra lyckas bli gravida men inte vi. Nu har dom känslorna släppt, men det klart att det suger att man fortfarande inte plussat en ända gång på 15 månader. Men bra mår jag ju som sagt iaf.

    Hoppas det är bra med alla er andra också <3
    Förstår att det måste kännas extremt frustrerande och orättvist många gånger. Skönt att det känns bättre nu och att du mår bra. Hoppas du och din partner finner stöd i varandra<3
  • Anonym (Lills­krutte­n)
    Thu 23 Dec 2021 23:43
    Anonym (Babymama) skrev 2021-12-21 13:38:22 följande:
    Ja dagarna går i ett! Kom på nu när jag amma lillan att jag inte varit inne här något. Nja när han kommer hem så äter vi middag. Myser en stund ihop sen är det läggdags. Men efter kl 19-20 får jag och bebis en lugn stund ihop :) hon är 3 månader nu!

    Första tiden kunde man inte lägga ner henne 1 sekund innan hon skrek för fulla muggar. Nu har hon kunna sitta lite själv i babysitter eller ligga i babygymmet så har kunnat laga middag tills mannen kommer hem och fixa massor annat såklart. Rätt skönt när man hinner det :)

    Ska bli skönt med lite julledigt nu. Har nog aldrig sett fram emot att sambon ska va hemma 2 veckor haha!

    Hur mår du nu? Känns det jobbigt sista delen av graviditeten? Snart dags ju! Så spännande!!
    Då börjar det kanske bli lite lättare nu med tydligare rutiner? Skönt att du får en liten lugn stund på kvällen. Det blir bara lättare och lättare med tiden! Tur att hon redan nu börjar bli lite självständig :D

    Det är tungt nu, ont i ryggen och magen ofta. Svårt att hitta sköna ställningar att sitta/sova i. Men jag mår faktiskt riktigt bra! Det är mycket att stå i inför jul så hade jag lyssnat mer på kroppen och tagit det lugnare hade jag nog sluppit de få besvär jag har. Men stor stor stor är jag nu! Bebis och magen växer som tusan haha. Tungt! Verkligen snart dags, jätteroligt. Jag är taggad, men väntar gärna några veckor till innan bebisen kommer.
  • Anonym (Lills­krutte­n)
    Thu 23 Dec 2021 23:45
    hopeforaplusa skrev 2021-12-23 23:18:02 följande:

    God jul fina vänner! Hoppas ni alla får en fin jul!<3


    God jul till dig med!<3

    Hoppas ni alla får en underbar jul med era kära. Njut av sista veckan på året med massor av god mat och kärlek. Gott nytt år! :D
  • Anonym (Babym­akeing­)
    Tue 28 Dec 2021 14:08
    Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-12-23 23:36:49 följande:

    Fy vad otäckt med feberkrampen igen! Hoppas allt gick bra sen.

    Fick du någon sjukskrivning för foglossningen?


    Ja det va läskigt men allt gick bra denna gången också. Fått en tid till neuro för att göra nuet EEG efter nyår och tid till bum för uppföljning för att igen utesluta annat. Känns bra med uppföljning iaf. Man får ju en del frågor som de inte alltid hinner besvara på akuten.

    Är ledig fram till nyår nu och sen hoppas jag att få sjukskrivning. De verkar inte ta tidsbokning utan att man får försöka komma under ?snorjouren?. Blir att hänga på telefonen på morgonen för att få en tid gissar jag.
  • Anonym (Babym­akeing­)
    Tue 28 Dec 2021 14:10

    God fortsättning till alla <3

  • Anonym (Babym­akeing­)
    Fri 31 Dec 2021 22:21

    Gott nytt år :)

    här ligger dimman tung så ingen idé att försöka få en skumt av fyrverkerier ikväll. Lite alkoholfritt bubbel, en omvänd middag och avslutar året med en film :)

  • Anonym (Babym­akeing­)
    Fri 7 Jan 2022 12:06

    Detta är den senaste bimlistan jag hittat.


    Tycker det är så utspritt vad alla skrivit att deras bf är så om man plussat och är kvar i tråden får man gärna fylla på vid sitt namn =)


     


    BIM-listan

    9/12 4a (PLUS)

    20/12 babymama (PLUS)

    21/12 Håller tummarna (PLUS)

    15/3 Hopeforaplus (PLUS)

    9/5 Lillskrutten (PLUS)

    26/5 Barnlängtan2021 (PLUS)

    2/6 Litehopplöst (PLUS)

    29/8 Babymakeing (PLUS) 7/5-2022

    7/10 Minitvåan

    20/10 Första

  • Anonym (Thoma­s)
    Fri 7 Jan 2022 12:17
    Anonym (Babymama) skrev 2020-09-07 23:30:58 följande:
    Någon mer som har bebisverkstad nu
    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.
    Bebisverkstad? Seriöst vad är det för avtändande ord?
  • Anonym (Lills­krutte­n)
    Fri 7 Jan 2022 19:42
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-01-07 12:06:29 följande:

    Detta är den senaste bimlistan jag hittat.


    Tycker det är så utspritt vad alla skrivit att deras bf är så om man plussat och är kvar i tråden får man gärna fylla på vid sitt namn =)


     


    BIM-listan

    9/12 4a (PLUS)

    20/12 babymama (PLUS)

    21/12 Håller tummarna (PLUS)

    15/3 Hopeforaplus (PLUS)

    9/5 Lillskrutten (PLUS)

    26/5 Barnlängtan2021 (PLUS)

    2/6 Litehopplöst (PLUS)

    29/8 Babymakeing (PLUS) 7/5-2022

    7/10 Minitvåan

    20/10 Första


    God fortsättning till dig med! Har tänkt svara men tiden bara rinner iväg.

    Uppdaterar med mitt bf och skriver in på de som redan fått sina bebisar, så långt jag har koll i alla fall. Rätta mig om jag har fel!

    BIM-listan
    9/12 4a (Fått bebis)
    20/12 babymama (Fått bebis)
    21/12 Håller tummarna (PLUS)
    15/3 Hopeforaplus (Fått bebisar)
    9/5 Lillskrutten (BF 20/1)
    26/5 Barnlängtan2021 (PLUS)
    2/6 Litehopplöst (PLUS)
    29/8 Babymakeing (PLUS) 7/5-2022
    7/10 Minitvåan
    20/10 Första
  • Anonym (Först­a)
    Sat 8 Jan 2022 06:06

    Kopierar in listan igen och tar bort mig. Orkar inte vara med i någon lista längre då plusset aldrig vill komma.

    BIM-listan

    9/12 4a (Fått bebis)

    20/12 babymama (Fått bebis)

    21/12 Håller tummarna (PLUS)

    15/3 Hopeforaplus (Fått bebisar)

    9/5 Lillskrutten (BF 20/1)

    26/5 Barnlängtan2021 (PLUS)

    2/6 Litehopplöst (PLUS)

    29/8 Babymakeing (PLUS) 7/5-2022

    7/10 Minitvåan

Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu