• Tue 8 Sep 2020 07:08
    3563 visningar
    279 svar
    279
    3563

    Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

    Hej!

    Jag är ny här och tänkte att det skulle kunna va kul med en tråd för oss som är över 30år och försöker skaffa vårt första barn :) Vore kul att få följas åt här!

    Jag har precis fyllt 32 och min sambo är 31. Vi har försökt i 3 månader nu och jag har förväntat BIM den 20/9. Vi har ju inte försökt så länge men man hoppas ju att det ska ta sig snart! :) Berätta gärna om er och hur er situation ser ut!

  • Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
  • Tue 8 Sep 2020 09:07
    #1

    Hej!

    Jag har precis fyllt 30 år och försöker skaffa första barnet tillsammans med min man som är lika gammal. Vi har varit tillsammans länge och framför allt jag har längtat efter barn i några år nu. Det har dock inte känts rätt i tiden förrän nu när vi har fasta jobb, bra bostad, bra ekonomi och allt annat som för mig kändes viktigt att ha på plats.

    Vi är inne på sjätte månaden av försök nu. Jag har BIM den 17/9 och har än så länge inga symptom alls, tyvärr. Hoppas ändå på en liten bebis i maj 2021! 

  • Tue 8 Sep 2020 09:28
    #2
    Weloty skrev 2020-09-08 09:07:00 följande:

    Hej!

    Jag har precis fyllt 30 år och försöker skaffa första barnet tillsammans med min man som är lika gammal. Vi har varit tillsammans länge och framför allt jag har längtat efter barn i några år nu. Det har dock inte känts rätt i tiden förrän nu när vi har fasta jobb, bra bostad, bra ekonomi och allt annat som för mig kändes viktigt att ha på plats.

    Vi är inne på sjätte månaden av försök nu. Jag har BIM den 17/9 och har än så länge inga symptom alls, tyvärr. Hoppas ändå på en liten bebis i maj 2021! 


    Hej!

    Vad kul :) Då har vi BIM nästan samtidigt. Håller tummarna för att det blir en liten maj-bevis för er! Kör ni med ÄL-test? Vi har precis börjat med det för första gången och det gav positivt utslag både förra lördagen och nu i helgen som var så jag är lite fundersam om jag haft någon ägglossning, inte haft så mycket känningar.
  • Tue 8 Sep 2020 09:34
    #3
    Jullan1 skrev 2020-09-08 09:28:24 följande:
    Hej!

    Vad kul :) Då har vi BIM nästan samtidigt. Håller tummarna för att det blir en liten maj-bevis för er! Kör ni med ÄL-test? Vi har precis börjat med det för första gången och det gav positivt utslag både förra lördagen och nu i helgen som var så jag är lite fundersam om jag haft någon ägglossning, inte haft så mycket känningar.
    Ja, så roligt att vi kan följas åt! Jag testar inte med ÄL-test alls faktiskt. Känner ganska tydligt på kroppen när jag har ÄL, och har en väldigt regelbunden cykel, så jag känner inte behovet av att testa. 

    Försöker även minimera press & stress kring hela bebisverkstaden så därför har jag valt att inte testa. Tror att jag skulle analysera allt för mycket, haha. Men jag förstår att det är ett bra verktyg för många!
  • Tue 8 Sep 2020 09:50
    #4

    Hej!


    Jag fyllde 32 i februari, min sambo är 30. Vi är inne också på sjätte försöket nu. Dessvärre verkar det inte bli något den här gången heller: BIM är på lördag, och jag tog ett testa tidigt-test imorse som var så negativt det kan bli. :( 

    Även fast jag rent logiskt vet att det kan vara såhär, så tycker jag att det är sjukt frustrerande. Min sambo säger att jag ska sluta tänka så mycket på det, men det känns omöjligt just nu.

    Håller tummarna för er andra dock!

  • Anonym (Mint)
    Tue 8 Sep 2020 10:32
    #5

    Hej! Jag är 34 (snart 35) och vi har bara hunnit med ett försök, som blev ett MA. Nu är allt det äntligen avklarat och jag har haft en mens innan vi börjat försöka igen. Är på Äl+3 idag och tycker tiden går sjukt långsamt.

  • Tue 8 Sep 2020 10:49
    #6

    [quote=80631970][quote-nick]Weloty skrev 2020-09-08 09:34:53 följande:[/quote-nick]

    Ja, så roligt att vi kan följas åt! Jag testar inte med ÄL-test alls faktiskt. Känner ganska tydligt på kroppen när jag har ÄL, och har en väldigt regelbunden cykel, så jag känner inte behovet av att testa. Försöker även minimera press & stress kring hela bebisverkstaden så därför har jag valt att inte testa. Tror att jag skulle analysera allt för mycket, haha. Men jag förstår att det är ett bra verktyg för många!

    [/quot

    Jag förstår dig, jag tror vi kommer skippa ÄL-test nästa gång. Det blir för stressigt känner jag. Man får köra på regelbundet ist :)

  • Tue 8 Sep 2020 10:52
    #7
    MOS6502 skrev 2020-09-08 09:50:19 följande:

    Hej!

    Jag fyllde 32 i februari, min sambo är 30. Vi är inne också på sjätte försöket nu. Dessvärre verkar det inte bli något den här gången heller: BIM är på lördag, och jag tog ett testa tidigt-test imorse som var så negativt det kan bli. :( 

    Även fast jag rent logiskt vet att det kan vara såhär, så tycker jag att det är sjukt frustrerande. Min sambo säger att jag ska sluta tänka så mycket på det, men det känns omöjligt just nu.

    Håller tummarna för er andra dock!


    Hej!

    Ta ett till test vid BIM för säkerhets skull! Kan ju va så att det är för tidigt för att ge positivt utslag.

    Jag förstår dig verkligen! Vi har inte försökt lika länge och jag försöker att koppla bort det och inte tänka på det så mycket men det är ju lättare sagt än gjort! Man vill ju så mycket...
  • Tue 8 Sep 2020 11:05
    #8
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-08 10:32:42 följande:

    Hej! Jag är 34 (snart 35) och vi har bara hunnit med ett försök, som blev ett MA. Nu är allt det äntligen avklarat och jag har haft en mens innan vi börjat försöka igen. Är på Äl+3 idag och tycker tiden går sjukt långsamt.


    Hej!

    Beklagar MA! Men skönt att du är klar med det och har haft ÄL igen!

    Ja tiden mellan ÄL och BIM är ju en pina!
  • Tue 8 Sep 2020 11:23
    #9
    Jullan1 skrev 2020-09-08 10:52:27 följande:
    Hej!

    Ta ett till test vid BIM för säkerhets skull! Kan ju va så att det är för tidigt för att ge positivt utslag.

    Jag förstår dig verkligen! Vi har inte försökt lika länge och jag försöker att koppla bort det och inte tänka på det så mycket men det är ju lättare sagt än gjort! Man vill ju så mycket...
    Yes, får hoppas på att det var för tidigt. På ett sätt vore det skönare om de tidiga testerna inte fanns. Jag tänker alltid att det är onödigt att använda dem och bättre att vänta tills BIM, men sen kan jag inte låta bli ändå... Skrikandes

    Ja, precis! Det känns helt omöjligt att koppla bort. Men man får försöka tänka positivt antar jag. :) 
  • Anonym (Mint)
    Tue 8 Sep 2020 11:31
    #10
    Jullan1 skrev 2020-09-08 11:05:46 följande:
    Hej!

    Beklagar MA! Men skönt att du är klar med det och har haft ÄL igen!

    Ja tiden mellan ÄL och BIM är ju en pina!
    Tack så mycket. :) 
    Haha, verkligen. Det enda positiva med missfallet är att nu vet jag ungefär hur jag kan må när jag blir gravid, så nu går jag ju bara och väntar på samma symptom, trots att det är alldeles för tidigt än. Tungan ute
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn