• Anonym (Rozz)
    Wed 9 Sep 2020 12:44
    3145 visningar
    147 svar
    -2
    147
    3145

    Du som gift dig, blev det som du tänkt

    ??

  • Svar på tråden Du som gift dig, blev det som du tänkt
  • Anonym (???)
    Wed 9 Sep 2020 12:49
    #1

    tänker du på själva bröllopet eller äktenskapet?

  • Anonym (Rozz) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 12:53
    #2
    -1
    Anonym (???) skrev 2020-09-09 12:49:01 följande:

    tänker du på själva bröllopet eller äktenskapet?


    Ni kan svara på båda. Blev det så sagolikt som ni drömt om eller önskar ni att ni inte gått på lögnen/fantasin?
  • Anonym (Alice­)
    Wed 9 Sep 2020 12:54
    #3

    Ja det blev det, i stora drag :) Vi funkar bra ihop och har det bra tillsammans. Visst uppstår mindre konflikter ibland, men inget som vi inte kunnat lösa.

  • Anonym (Anna)
    Wed 9 Sep 2020 12:55
    #4

    Bättre!!

    Varit gift i 27 år.

  • Wed 9 Sep 2020 12:55
    #5

    Ja, vi hade precis det bröllop vi ville ha, och utöver det visste vi ju hur det är att leva med varann så där kom ju inga överraskningar utan var och är som innan. Vi hann skaffa barn nr 1 innan äktenskapet, det kändes i min värld betydligt större

  • Wed 9 Sep 2020 12:59
    #6

    Själva bröllopet blev ju som vi hade planerat det. Men inte äktenskapet. Vi skulle ju bli gamla tillsammans med min blivande exmake ändrade sig tydligen och skaffade sig en annan kvinna vid sidan om. Nu fick han ju ingen av oss till sist.

  • Anonym (Juli)
    Wed 9 Sep 2020 13:04
    #7

    Levt ihop med samma man i tjugo år och har två barn. Det är för det mesta förtjusande. Tror inte att något utöver det juridiska skulle förändras om vi gifte oss.

  • Anonym (Juli)
    Wed 9 Sep 2020 13:07
    #8
    fjanten skrev 2020-09-09 12:55:35 följande:

    Ja, vi hade precis det bröllop vi ville ha, och utöver det visste vi ju hur det är att leva med varann så där kom ju inga överraskningar utan var och är som innan. Vi hann skaffa barn nr 1 innan äktenskapet, det kändes i min värld betydligt större


    Exakt som jag tänker. Gemensamt barn är det största och viktigaste löftet till varandra, för det kan man inte skilja sig ifrån. Ett livslångt och oupplösligt band.
  • Wed 9 Sep 2020 13:14
    #9

    Känner inte att min relation är varken en lögn eller en fantasi. Och man behöver inte gifta sig om man inte vill.
    Jag har varit ihop med min kille > sambo  > numera man i över 20 år och önskar inget annat. Kommunikation och ärlighet löser det mesta, och skulle jag känna tveksamheter kring olika saker oss emellan så skulle jag ta upp dem med honom.

  • Anonym (Rozz) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 13:14
    #10
    -1 +1
    Anonym (Juli) skrev 2020-09-09 13:07:23 följande:
    Exakt som jag tänker. Gemensamt barn är det största och viktigaste löftet till varandra, för det kan man inte skilja sig ifrån. Ett livslångt och oupplösligt band.
    I den här tråden så pratar vi om hur det var efter att man gift sig. Hur förhållandet mellan man och kvinna fortlöpte. Visst har barn stor inverkan på det, men det diskuterar vi inte i denna tråden.
Svar på tråden Du som gift dig, blev det som du tänkt