• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6218 visningar
    395 svar
    395
    6218

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Sat 12 Sep 2020 21:56
    #11

    Mina barn är 3 och 5 år gamla så det här blir betydligt större glapp än mellan dem jag har!

    Jag kommer göra kub och eventuellt nipt. Jag vill nog veta så mycket som jag kan med tanke på den oro jag bär på. Sen hur vi förhåller oss till resultatet är svårt att veta..

    Nej här har man inget på rutin före v.18 men man kan köra privat , funderar på att göra det denna gång!

  • Sun 13 Sep 2020 08:40
    #12
    Trean2021 skrev 2020-09-12 14:44:30 följande:

    Välkommen och grattis till graviditeten! Hur gamla är dina andra barn?

    Jag är också supertrött och jag går in i vecka 6 på måndag, så har det definitivt inte varit med tidigare graviditeter!


    Tack. (Och hej alla andra inhoppade)

    Mina tre äldsta barn är mellan 9 och 14 och minstingen är 7 månader.

    Igår fick jag en sån sjuk värk i magen plötsligt. Man blir lätt orolig och var på väg att åka in. Fast samlade mej till slut och höll mej sittande/liggande resten av kvällen. Verkar ha hjälpt lite men blir det lika illa idag får det nog bli koll. Vet man kan ha ont etc men detta var mer som knip i livmodern snarare än kraftigare molvärk... not kul.

    I övrigt har jag tid för UL den 2/10 som jag ser fram emot. :)
  • Sun 13 Sep 2020 08:44
    #13
    Canama skrev 2020-09-12 18:15:12 följande:

    Nej det är inte privat, via vanliga sjukvården. Vi bor inte i Sverige, får man inte boka UL så tidigt där? Jag har fått min inskrivningstid hos BM och då bokades första UL på samma gång :)


    Vart bor ni? Själv utlandssvensk och här är det tidigare UL och tusen kontroller. Ser inte fram emot allt spring igen med blodpeover hit, resultatkoll dit och allt annat som kommer däremellan. Ser endast fram emot UL kontrollerna (här minst 4/grav).
  • Sun 13 Sep 2020 08:54
    #14

    Hej på er.

    Jag har bf 17 maj om allt går som det ska. Hänger gärna kvar här inne :)

    Förstår dina oroskänslor. Har oxå en del vänner där det inte gått så bra. Men detta är min femte graviditet och har aldrig råkat ut för något. Håller alla tummar för att det kommer gå lika bra dem här gången.

    Mitt femte som sagt, två av dom är med min sambo.

    Hoppas ni får en härlig söndag. :)


    ¤Familjen är mitt allt¤
  • Sun 13 Sep 2020 09:19
    #15

    Hej!

    Första barnet här, beräknat till 10/5. Jag är 35 och graviditeten är verkligen efterlängtad. Oroar mig en del för missfall/missed abortion men inser att jag inte kan styra över det. Bokat tidigt ultraljud 1/10 (v 9) och hoppas det kommer kännas mer verkligt då och oron släpper lite.

  • Sun 13 Sep 2020 09:22
    #16
    Väntar också förhoppningsvis vår bebis i Maj och stannar här! :) Undrar om någon mer har varit med om temp-sänkning såhär i början? Vaknade imorse med lite ont i halsen och snuva och temperatur på 36,35 (har annars legat runt 36,60 sedan jag plussade) Kan det bero på förkylningen? 
  • Sun 13 Sep 2020 09:25
    #17

    Hej. 
    Vad härligt med en liten "diskretare" grupp där allt inte bara är rosenskimmer osv. Jag är (enligt egen beräkning) beräknad till den 10/5 är 33 och väntar mitt Fjärde barn. Högst oplanerat ska tilläggas. Andra barnen fyller 6, 11 och 15 nästa år vilket känns galet. 
    Är också väldigt orolig för att det ska vara något fel på barnet. Vi har så många planer och vill bo utomlands (vi skulle redan ha åkt om det inte vart pga corona) Dessutom börjar vår minsting bli tillräckligt stor så att det inte är att passa på honom hela tiden, vilket är så skönt. Vi har längtat efter att få bara vara vi igen då vi inte har någon som helst hjälp med barnpassning osv. 
    MEN vi försöker landa i det nya och hoppas på att allt går vägen och att vi får en frisk liten krabat som kan hänga på också. 

    Har ni vart hos barnmorskan ännu?

  • Sun 13 Sep 2020 11:25
    #18
    Go o gla skrev 2020-09-13 08:44:01 följande:

    Vart bor ni? Själv utlandssvensk och här är det tidigare UL och tusen kontroller. Ser inte fram emot allt spring igen med blodpeover hit, resultatkoll dit och allt annat som kommer däremellan. Ser endast fram emot UL kontrollerna (här minst 4/grav).


    Finland, så trodde inte det skulle vara så stor skillnad! Här brukar de också vara 4 UL men denna graviditet blir de antagligen bara 3 eftersom de erbjuder NIPT istället för KUB nu under Corona... Men enligt BM kan de bli 4 ändå, lite beroende på hur villig bebisen är på att visa upp sig (med hjärtat osv).

    Var bor ni?
  • Sun 13 Sep 2020 18:31
    #19

    Jag ska till barnmorskan imorgon men nu ikväll har jag börjat blöda så det blev tyvärr inget denna gång.

  • Sun 13 Sep 2020 19:33
    #20

    30 år, från Västsverige och väntar mitt första barn. Är bara i 4+5 och LIVRÄDD för missfall. Haft svårt att bli gravid. Den här oron påverkar mig verkligen...

Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)