• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6233 visningar
    395 svar
    395
    6233

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Thu 17 Sep 2020 15:25
    #81
    Grustradgarden skrev 2020-09-17 14:44:39 följande:

    Ååh, jag har haft samma med cola zero! Jag dricker ingen cola eller pepsi nu, inte heller kaffe. Jag tycker faktiskt inte att det är så farligt. Älskar bubbelvatten och smaksätter det med fun light (inte heller särskilt bra såklart!).

    Vad gäller gym har jag faktiskt hoppat över det nu i början. Brukar annars gå en gång i veckan. Det är säkert ingen fara, men jag försöker att inte lyfta så tungt över huvud taget. :) jag går hundpromenader och passar på att städa hemma och så. Ligger tyvärr mycket på soffan också... jag har också ?bara? ömma bröst. Inget illamående eller så. Vill gärna ha det, hur sjukt det än låter, haha.


    Ja, jag saknar också symtomen, vilket man troligtvis kommer få äta upp om det håller i sig, haha XD

    Vad duktigt att inte dricka läsk alls! Men har du hört att det skulle vara väldigt dåligt :/? Jag tänkte att eftersom man får dricka ett par koppar kaffe kanske det är ok med liiite Pepsi (såg någonstans att det ska innehålla ungefär hälften så mycket koffein som kaffe).
  • Thu 17 Sep 2020 15:35
    #82
    Maria Maruschka skrev 2020-09-17 15:25:27 följande:

    Ja, jag saknar också symtomen, vilket man troligtvis kommer få äta upp om det håller i sig, haha XD

    Vad duktigt att inte dricka läsk alls! Men har du hört att det skulle vara väldigt dåligt :/? Jag tänkte att eftersom man får dricka ett par koppar kaffe kanske det är ok med liiite Pepsi (såg någonstans att det ska innehålla ungefär hälften så mycket koffein som kaffe).


    Jag tror absolut inte att det är farligt! Men eftersom att vi haft ganska svårt att få till en befruktning är jag (som du vet) livrädd att detta ska gå åt pipan! Haha. Jag får såna idéer... De står ju att man får dricka kaffe, så jag tror absolut att pepsi är okej! :)
  • Thu 17 Sep 2020 16:17
    #83
    Grustradgarden skrev 2020-09-17 15:35:43 följande:

    Jag tror absolut inte att det är farligt! Men eftersom att vi haft ganska svårt att få till en befruktning är jag (som du vet) livrädd att detta ska gå åt pipan! Haha. Jag får såna idéer... De står ju att man får dricka kaffe, så jag tror absolut att pepsi är okej! :)


    Hihi, ok, tack :)
  • Fri 18 Sep 2020 08:11
    #84

    Hej tjejer, jag är 30 har precis fått veta att jag väntar mitt första barn beräknad bf 12/5/21, detta var oplanerat men både jag och pappan är så tacksamma och glada.

    Hur mår ni idag?

  • Fri 18 Sep 2020 08:15
    #85

    ..

  • Fri 18 Sep 2020 08:15
    #86

    ..

  • Fri 18 Sep 2020 08:31
    #87


    Fick det här idag !!

    Äl+13 och bim.

    Bf 28/5.

    Är sååå glad! 4e försöket men första gången då jag hade ägglossning från rätt sida. Dom andra 3 gångerna hade jag ägglossning på andra sidan där äggledaren är lite sämre..

    anade att det kunde va nått då det började Dra i ligamenten vid livmodern på Äl +11. Dock mensvärk så trodde ändå mensen skulle komma när som helst!
  • Fri 18 Sep 2020 11:12
    #88

    Grattis till er som nyss plussat!

    Jag plussade ju för några dagar sedan men hade ett cb digital med veckoindikar kvar som jag tog nyss på äl+14 och jag fick 2-3 veckor. Känns skönt att hcg verkar öka som det ska. Kommer nog köpa ett till för att se att jag kommer upp till 3+ också.

  • Fri 18 Sep 2020 13:05
    #89

    Grattis till alla nygravida i tråden!

    Någon annan som har börjat må riktigt dåligt? För mig slog det till i början av veckan (mitten av v. 7). Jag har inte tagit mig upp ur sängen på hela veckan. Mår så illa hela tiden, kräks dock inte men har inte lätt för att kräkas. Och så extrem trötthet ovanpå det. Postafen funkar inte men har fått Lergigan nu... Det var inte såhär i min första graviditet så jag är lite tagen på sängen.

  • Fri 18 Sep 2020 13:09
    #90
    Asteria skrev 2020-09-18 13:05:47 följande:

    Grattis till alla nygravida i tråden!

    Någon annan som har börjat må riktigt dåligt? För mig slog det till i början av veckan (mitten av v. 7). Jag har inte tagit mig upp ur sängen på hela veckan. Mår så illa hela tiden, kräks dock inte men har inte lätt för att kräkas. Och så extrem trötthet ovanpå det. Postafen funkar inte men har fått Lergigan nu... Det var inte såhär i min första graviditet så jag är lite tagen på sängen.


    Här är en till! V.7 började jag må illa..... heeeela tiden.. inte heller kräkts men varit nära många gånger. Huj! Hade inte heller såhär förra graviditeten. Kräktes en gång då (tror de va v12), så känns som det bara kommer eskalera nu.....

    Har också somnat på soffan 2 ggr den senaste veckan så energin är ju inte på topp.
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)