• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6246 visningar
    395 svar
    395
    6246

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Fri 18 Sep 2020 14:13
    #91
    Asteria skrev 2020-09-18 13:05:47 följande:

    Grattis till alla nygravida i tråden!

    Någon annan som har börjat må riktigt dåligt? För mig slog det till i början av veckan (mitten av v. 7). Jag har inte tagit mig upp ur sängen på hela veckan. Mår så illa hela tiden, kräks dock inte men har inte lätt för att kräkas. Och så extrem trötthet ovanpå det. Postafen funkar inte men har fått Lergigan nu... Det var inte såhär i min första graviditet så jag är lite tagen på sängen.


    Men stackars! Jag har bara mått lite illa hittils och då tagit postafen som funkar, inbillar mig att löpningen hjälper också jag går ut å springer en timme efter jag vaknat fast jag mår små illa å tycker det försvinner då. Hoppas du blir hjälpt av lergiganen det finns inget värre än att må illa. Kram
  • Fri 18 Sep 2020 14:16
    #92

    Jag undrar hur ni andra resonerar kring mat, jag är van att fasta å pusha gränser när det kommer till både mat å träning. Typ idag åt jag frukost kl 11 då tycker jag det är rimligt att inte äta något förens 18 fast jag vet att jag måste innan och då blir det liksom fel i huvudet. Helt idiotiskt jag vet.

  • Fri 18 Sep 2020 16:18
    #93
    Burberrry skrev 2020-09-18 08:11:56 följande:

    Hej tjejer, jag är 30 har precis fått veta att jag väntar mitt första barn beräknad bf 12/5/21, detta var oplanerat men både jag och pappan är så tacksamma och glada.

    Hur mår ni idag?


    Grattis :) Här var det också lite oplanerat, min man skulle sterilisera sig men ödet ville annorlunda. Jag var öppen för en liten till men han var nöjd ;) Kommer bli i princip exakt 2 år mellan våra yngsta. Så tätt har vi aldrig haft innan!
    Gravid med femte barnet :)
  • Fri 18 Sep 2020 16:24
    #94
    Asteria skrev 2020-09-18 13:05:47 följande:

    Grattis till alla nygravida i tråden!

    Någon annan som har börjat må riktigt dåligt? För mig slog det till i början av veckan (mitten av v. 7). Jag har inte tagit mig upp ur sängen på hela veckan. Mår så illa hela tiden, kräks dock inte men har inte lätt för att kräkas. Och så extrem trötthet ovanpå det. Postafen funkar inte men har fått Lergigan nu... Det var inte såhär i min första graviditet så jag är lite tagen på sängen.


    Stackare! Inte än här :) Jag brukar inte må speciellt dåligt *peppar peppar* MEN om jag börjar må lite illa så väntar jag en tjej ;) Inte haft det med pojkarna. Men det kan ju bli olika denna gången såklart :) Trött är jag inte men jag hoppas jag kommer få lov att må någorlunda då vi har vår 16 mån hemma på heltid , tre större barn och jobb. Men har du en pojke sen innan?
    Gravid med femte barnet :)
  • Fri 18 Sep 2020 16:27
    #95
    isabelle81 skrev 2020-09-18 16:24:43 följande:

    Stackare! Inte än här :) Jag brukar inte må speciellt dåligt *peppar peppar* MEN om jag börjar må lite illa så väntar jag en tjej ;) Inte haft det med pojkarna. Men det kan ju bli olika denna gången såklart :) Trött är jag inte men jag hoppas jag kommer få lov att må någorlunda då vi har vår 16 mån hemma på heltid , tre större barn och jobb. Men har du en pojke sen innan?


    Trött ÄR jag skulle det stå ;) Sover middag med lillan de dagar jag är hemma med henne :)
    Gravid med femte barnet :)
  • Fri 18 Sep 2020 17:03
    #96
    Asteria skrev 2020-09-18 13:05:47 följande:

    Grattis till alla nygravida i tråden!

    Någon annan som har börjat må riktigt dåligt? För mig slog det till i början av veckan (mitten av v. 7). Jag har inte tagit mig upp ur sängen på hela veckan. Mår så illa hela tiden, kräks dock inte men har inte lätt för att kräkas. Och så extrem trötthet ovanpå det. Postafen funkar inte men har fått Lergigan nu... Det var inte såhär i min första graviditet så jag är lite tagen på sängen.


    Jag mår också illa typ jämt. Har även spytt en del, fördelen med det är att illamåendet försvinner lite för stunden. Är väldigt trött med, lägger mig extremt tidigt nu på kvällarna. Jag har mått lika dåligt, kanske ännu värre med tidigare graviditeter.

    Förutsatt att din förra gravidiet gick bra, har du en flicka eller pojk?
  • Fri 18 Sep 2020 17:05
    #97
    isabelle81 skrev 2020-09-18 16:18:38 följande:

    Grattis :) Här var det också lite oplanerat, min man skulle sterilisera sig men ödet ville annorlunda. Jag var öppen för en liten till men han var nöjd ;) Kommer bli i princip exakt 2 år mellan våra yngsta. Så tätt har vi aldrig haft innan!


    Det är risk för att det blir exakt 2 år för mina yngsta. Jag hoppas innerligt att det inte blir samma dag.
  • Fri 18 Sep 2020 17:12
    #98
    Maria Maruschka skrev 2020-09-17 15:21:37 följande:

    Oj, hjälp, det måste vara en helt annan upplevelse med graviditet i mer utsatta covidförhållanden, jösses!

    Vad kul att höra att du orkade gymma så bra, jäklar va duktigt :D (så mycket skulle jag inte klara att gymma ens i vanliga fall XD).


    Jo Corona är inte det trevligaste att ha runt sej fast man vänjer sej. Vi har ju levt helt isolerade under några månader och är tacksam man nu åtminstone kan gå ut, mm. Även om man måste se till att ha litervis med desinfektionsmedel med sej.

    Träning är underbart men sen graviditeten med liten (nr 4) har jag inte kommit igång igen, och nu som sagt inte aktuellt. Iaf inte på gym.
  • Fri 18 Sep 2020 17:18
    #99

    Ang illamående mm så känner jag av denna graviditeten betydligt mer än de tidigare. Kräks inte men reagerar mer på vad jag äter, smaker, lukter mm. Skrev nyss om mitt kaffebehov men det tycks lösa sej självt. Idag har jag inte kunnat få i mej kaffet fullt - varken brygg eller espresso. Gillar tydligen inte smaken plötsligt. Började härom dagen och bara blivit värre.

    Sötsaker en annan sak. Trots att smaken är godkänd så klagar magen med illamående ifall jag äter sött. Spelar ingen roll hur små portioner. Iaf bara positivt.

    Kommer försöka förhålla mej till frukt och te på morgonen, en stadig middag, och en lätt kvällsmat på buljong/ soppa tex. Frukt till mellanmål. Förhoppningsvis ger det bot på illamående, och viktökningen(!)

  • Fri 18 Sep 2020 20:07

    Är 20 år, plussade för ett par dagar sen. Pappan är min 30 åriga "sambo". Jag bor där men vi har enbart träffats 3-4 månader. Vi har dock inte så mycket sex så dehär barnet är troligtvis menat att komma till oss <3

Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)