• Trean2021

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Unggravid2021
    Unggravid2021 skrev 2020-09-18 20:07:07 följande:

    Är 20 år, plussade för ett par dagar sen. Pappan är min 30 åriga "sambo". Jag bor där men vi har enbart träffats 3-4 månader. Vi har dock inte så mycket sex så dehär barnet är troligtvis menat att komma till oss <3


    Borde vara i vecka 6-7
  • isabelle81
    HAGUJ skrev 2020-09-18 17:05:08 följande:

    Det är risk för att det blir exakt 2 år för mina yngsta. Jag hoppas innerligt att det inte blir samma dag.


    Haha ja här kan det blir dagen innan för jag lär bli smittad en vecka innan bf vilket blir 12 maj och vår dotter är född 13/5 ;) Tätaste jag haft innan är 2 år och 8 månader. Det var mellan nr 2 och 3. Mellan 1 och 2 är det 4 år och 8 mån och mellan 3 och 4 är det 9 år ;) bekvämt ;-D
    Gravid med femman :)
  • isabelle81
    isabelle81 skrev 2020-09-18 21:44:09 följande:

    Haha ja här kan det blir dagen innan för jag lär bli smittad en vecka innan bf vilket blir 12 maj och vår dotter är född 13/5 ;) Tätaste jag haft innan är 2 år och 8 månader. Det var mellan nr 2 och 3. Mellan 1 och 2 är det 4 år och 8 mån och mellan 3 och 4 är det 9 år ;) bekvämt ;-D


    Snittad inte smittad ;)
    Gravid med femman :)
  • Maria Maruschka

    Hur går det för er alla? Jag gick in i vecka 6 i lördags. Har fortsatt väldigt milda symtom med ytterst svagt ömmande bröst (dock lite mer än i förra veckan) och tillkomst av molvärk, mycket likt mensvärk, över livmodern som kommer i omgångar under dagarna. Har också haft problem med förstoppning, vilket jag mycket sällan varit med om, så tror även det kan vara ett tecken (läste någonstans att det är ett symtom även i tidig graviditet).

    Annars mår väldigt bra och kan fortfarande inte riktigt tro att det verkligen finns något därinne. Men hoppas, hoppas, hoppas <3.

  • isabelle81
    Maria Maruschka skrev 2020-09-21 10:30:13 följande:

    Hur går det för er alla? Jag gick in i vecka 6 i lördags. Har fortsatt väldigt milda symtom med ytterst svagt ömmande bröst (dock lite mer än i förra veckan) och tillkomst av molvärk, mycket likt mensvärk, över livmodern som kommer i omgångar under dagarna. Har också haft problem med förstoppning, vilket jag mycket sällan varit med om, så tror även det kan vara ett tecken (läste någonstans att det är ett symtom även i tidig graviditet).

    Annars mår väldigt bra och kan fortfarande inte riktigt tro att det verkligen finns något därinne. Men hoppas, hoppas, hoppas <3.


    Då är vi nästan lika långt gångna, jag gick in i v 6 i torsdags. Samma här, milda symtom. Kissnödig och nästäppan är allt annat än mild förresten :( Är kroniskt täppt pga överkonsumtion av nässpray. Fått recept på Rinexin idag så hoppas det hjälper, aldrig testat innan. Annars mår jag bra :) Ska jobba idag, gått ner till 75% pga vi har vår 16 mån hemma fortfarande.
    Gravid med femman :)
  • Bäbiiiis

    Är nästäppa något man brukar får tidigt i graviditeten? Vad beror det på? Jag har varit lite snorig senaste veckorna men tänk att det kanske är en envis förkylning. Vore ju jobbigt att gå o snora i nio månader såhär i coronatider.

    I övrigt har jag ganska kraftig molvärk, lite svullen mage och kissnödig ofta. Är bara i v 4+3 än så länge och har precis skrivit in mig på mvc som är kraftigt underbemannade pga både personalbrist och corona (sjukfrånvaro och vab). Så det blir inget hälsosamtal eller annat "onödigt" förutom nödvändiga blodprover och ultraljud såhär initialt i alla fall.

  • yumeyo

    Hej! Hoppar in är tänkte jag. 28, snart 29 med andra barnet och andra (kända) graviditeten. Plussade i torsdags så är väldigt nytt, men hoppas att allt ska gå vägen denna gång också. Första är född 2011 så blir rätt stor åldersskillnad mellan barnen.

  • Maria Maruschka
    isabelle81 skrev 2020-09-21 11:00:34 följande:

    Då är vi nästan lika långt gångna, jag gick in i v 6 i torsdags. Samma här, milda symtom. Kissnödig och nästäppan är allt annat än mild förresten :( Är kroniskt täppt pga överkonsumtion av nässpray. Fått recept på Rinexin idag så hoppas det hjälper, aldrig testat innan. Annars mår jag bra :) Ska jobba idag, gått ner till 75% pga vi har vår 16 mån hemma fortfarande.


    Innan jag blev gravid visste jag inte att man kunde ha så många olika, konstiga symtom (eller knappt några symtom alls) :)

    Och vad typiskt med symtom som vid förkylning i covid 19-tider UTAN att kunna (troligtvis) beerätta att man inte har infektion utan att det beror på något annat :D

    På tal om det, känner ni er ensamma i er hemlighet eller berättar ni för nån närstående, för stöd och ventilering? Jag och pappan söker gemensamt boende och har flertalet kvällar isär i egna bostäder och jag blir så glad när jag träffar honom och får babbla om allt, känner mig så ensam annars. Ingen annan vet :/
  • Maria Maruschka
    yumeyo skrev 2020-09-21 11:27:56 följande:

    Hej! Hoppar in är tänkte jag. 28, snart 29 med andra barnet och andra (kända) graviditeten. Plussade i torsdags så är väldigt nytt, men hoppas att allt ska gå vägen denna gång också. Första är född 2011 så blir rätt stor åldersskillnad mellan barnen.


    Grattis, vad kul med en sladdis :) Barnvaktshjälp :P
  • Maria Maruschka
    Bäbiiiis skrev 2020-09-21 11:25:55 följande:

    Är nästäppa något man brukar får tidigt i graviditeten? Vad beror det på? Jag har varit lite snorig senaste veckorna men tänk att det kanske är en envis förkylning. Vore ju jobbigt att gå o snora i nio månader såhär i coronatider.

    I övrigt har jag ganska kraftig molvärk, lite svullen mage och kissnödig ofta. Är bara i v 4+3 än så länge och har precis skrivit in mig på mvc som är kraftigt underbemannade pga både personalbrist och corona (sjukfrånvaro och vab). Så det blir inget hälsosamtal eller annat "onödigt" förutom nödvändiga blodprover och ultraljud såhär initialt i alla fall.


    Oj, får du skriva in dig och göra ul så tidigt :O? Jag fick tid för hälsosamtal 8 oktober (då vecka 8) och inskrivning och ul och sådant verkar de efter vad jag läst ej erbjuda förrän vecka 12-13 :/ Jag bor i Kalmar län.
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)