• Trean2021

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Grustradgarden
    Lilja3389 skrev 2020-10-06 13:48:04 följande:

    Gjorde vul idag v10+2, tyvärr hade de stannat av i V5-6. Så nu inväntas att de ska komma ut. Hade de inte kommit ut av sig själv innan veckan är slut så skulle jag söka hjälp. Var väldigt glad min man fick följa med då vi gick på privat ultraljud. Känns riktigt tungt. Men vi känner båda att vi ska landa i detta och sen börja om.

    Lycka till för er andra <3


    Så sorgligt! :( har kanske missat i tråden - men hade du inga symptom på ma/mf? :(
  • Lilja3389
    Grustradgarden skrev 2020-10-06 19:24:08 följande:

    Så sorgligt! :( har kanske missat i tråden - men hade du inga symptom på ma/mf? :(


    Ingenting, inte haft så många gravid symtom mer än ömma bröst. Så mått bra hela tiden. Forfarande inte ett spår av blödning. Tänkte ge de några dagar och sen åka till gynakuten, för vanliga har inte tid. Är lite orolig för medlen de använder, värkar som folk har svårt att bli gravid igen efter de :S så hade varit skönt om de kom igång av sig själv
  • Lilja3389
    Danni 83 skrev 2020-10-06 17:14:01 följande:

    Hej, jag lämnar tyvärr gruppen. Det såg inte bra ut på vul, han mätte 5+2, förra veckan 6+3. Så det har avstannat och gått tillbaka. Han hittade inte heller hjärtljud. Så himla ledsen nu. Önskar er andra all lycka till.


    Lider med dig <3
  • Go o gla

    Danni & Lilja: beklagar verkligen! Hoppas att om ni tar nya tag att det går hela vägen!! Tänker på er! <3

  • yumeyo

    Så tråkigt för er Danni och Lilja. Hoppas ni får börja om med bebisverkstad snart igen ??

  • yumeyo
    yumeyo skrev 2020-10-07 18:12:55 följande:

    Så tråkigt för er Danni och Lilja. Hoppas ni får börja om med bebisverkstad snart igen ??


    Det skulle vara en hjärtemoji på slutet men den verkar inte funka via mobilen iaf
  • Bäbiiiis

    Hur har ni det alla gravida? Några magar som börjat synas ännu? Jag gick precis in i v 8 och nu är det gravidbyxor på som gäller. Igår tyckte jag alla mina symptom var spårlöst försvunna, både tröttheten och illamåendet som jag haft i 2 veckor, men idag är i alla fall tröttheten tillbaka verkar det som. I alla fall just nu. Vi får väl se ikväll om jag somnar kl 21 eller klara att vara vaken till 23. Det är då det märks tydligast. 6 dagar till VUL, längtar!

  • Gullego

    Jag går in i v 8 imorgon!

    Har varit på vul i veckan och sett ett tickande hjärta.

    Magen syns det inget på ännu men mår jätteilla sen 1,5 vecka tillbaka.

    Ska göra ultraljud om 3 veckor igen och då göra ett nipt test. Gjorde det förra gången också. Kostar ju en slant men det är det värt!

    När nipt svaret kommer i v 12 så kommer vi berätta för dom närmsta. Just nu vet ingen : )

    Har en bebis på 6 månader så tror det blir en chock hehe ..

  • Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-10-09 10:15:51 följande:

    Hur har ni det alla gravida? Några magar som börjat synas ännu? Jag gick precis in i v 8 och nu är det gravidbyxor på som gäller. Igår tyckte jag alla mina symptom var spårlöst försvunna, både tröttheten och illamåendet som jag haft i 2 veckor, men idag är i alla fall tröttheten tillbaka verkar det som. I alla fall just nu. Vi får väl se ikväll om jag somnar kl 21 eller klara att vara vaken till 23. Det är då det märks tydligast. 6 dagar till VUL, längtar!


    Imorse hade jag en -bulle- på vänster sida av magen, precis som jag hade tidigt förra graviditeten <3 Fast så var de snarare typ vecka 14-16 nått, nu är jag v 10. Men ha hört att magen kommer snabbare andra gången :). Jag kan fortfarande ha mina byxor men det är skönt att knäppa upp knappen när man kommer hem hehe..

    Mitt illamående kanske ha blivit liiite bättre. Istället för att vara konstant illamående så blir jag snabbt VÄLDIGT illamående om de gått för länge sedan jag åt. Så vet inte vad som är värst egentligen, haha! Inte kul att bli överraskad av akut jag-måste-kräkas-NU när man är iväg på nått, speciellt när man inte har berättat än...... Har dock inte kräkts! Kräktes en gång förra graviditeten. Tröttheten är kvar iallafalll. Har sovit på dagarna de senaste, så skönt.

    Är de på onsdag du ska på UL? Jag ska på måndag! Mindre än två dagar kvar. Längtar SÅÅÅ!
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)