• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6220 visningar
    395 svar
    395
    6220

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Tue 3 Nov 2020 14:28

    Asteria: Den var 2,9 så absolut under 3,5, men jag upplever att det är bredare än det generella.

    Jag fick idag veta att det inte blir nipt. Känns på ett sätt skönt, då kan vi gå vidare och får helt enkelt anta att allt är bra med bebis i magen.

    Jag är ju dessutom mer orolog för strukturella avvikelser än kromosomavvikelser, det kommer vara extra nervöst vid RUL.

    Min man fick vara med på KUB, det var väldigt skönt att ha det stödet. Vi har tyvärr dåliga erfarenheter med KUB då man fann MA vid en tidigare graviditet.

  • Sun 8 Nov 2020 10:38

    Inte skrivit på länge. Bokade privat UL 20/10 efter att jag fått en konstig känsla. Bm kunde bara se en tom hinnsäck :( Så det har rört sig om en ofostrig graviditet för mig :( I mer än 5 v gick jag och trodde att jag var gravid. Oplanerat som jag berättat men ändå. Började blöda sen den 22/10 och den 24:e kom det ut som bara var hinnsäcken. Nu håller jag på att få mannen att gå med på att försöka med ett ALLRA sista barn. Vi har tre gemensamma och jag har en son som blir 18 denna månad. Lycka till ni alla andra!

  • Tue 10 Nov 2020 08:27
    isabelle81 skrev 2020-11-08 10:38:27 följande:

    Inte skrivit på länge. Bokade privat UL 20/10 efter att jag fått en konstig känsla. Bm kunde bara se en tom hinnsäck :( Så det har rört sig om en ofostrig graviditet för mig :( I mer än 5 v gick jag och trodde att jag var gravid. Oplanerat som jag berättat men ändå. Började blöda sen den 22/10 och den 24:e kom det ut som bara var hinnsäcken. Nu håller jag på att få mannen att gå med på att försöka med ett ALLRA sista barn. Vi har tre gemensamma och jag har en son som blir 18 denna månad. Lycka till ni alla andra!


    Hemskt ledsen för er skull. Hoppas du lyckas övertyga mannen om ett sista barn. Lycka till!
  • Tue 10 Nov 2020 10:04

    Tråkigt att läsa Isabelle81 :(

    Livar upp tråden med lite roliga nyheter! Har fått svar på NIPToch vi väntar (hittills) en frisk liten POJKE! Chockad, var inställd på flicka... Hade lika fel som förra gången med andra ord!

  • Tue 10 Nov 2020 13:46

    Hej,

    Så tråkigt Isabelle81. Hoppas maken går med på ett nytt försök. Jag och min man har också tre barn redan och denna var helt oplanerad också. Jag var med om samma innan jag fick älsta, i vecka 11 hittades inget annat än en tom hinnsäck. Det är längesedan men tycker det satt lite spår. Speciellt nu är jag jättenervös inför mitt kub ul i morgon. Är nästan övertygad om att det inte är någon där inne längre. Kanske någon försvarsmekanism som slagits på.

  • Tue 10 Nov 2020 13:48

    Grattis till en frisk liten pojke Canama :)

  • Sat 14 Nov 2020 12:50

    Gjorde kub i veckan och det var så fantastiskt att få se den lille snurra runt därinne. Fick dessutom låg risk för kromosomavvikelser och havandeskapsförgiftning. Känns som man kan andas ut nu.

  • Sat 14 Nov 2020 14:26

    Inte skrivit på evigheter då det varit fullt ös med allt på sista tiden. Allt är väl här iaf och mini växer på. Inga röda flaggor än så länge...

    Beklagar för förlust i tråden... och grattar till goda besked.

    Nästa ul är om ca en månad, men gör ev ett innan privat för att kika könet. Får se om man får tid bara i allt stohej. :)

  • Sun 29 Nov 2020 03:36

    Hallå allihopa, hur mår ni?

    Tråden här står som stilla.

    På måndag går ja in i v 16 har börjat känna av liten i magen nu och magen har börjat växa mer. Mår äntligen som vanligt igen, bara om ja slarvat med att äta så blodsockret sjunker som ja kan bli lite illamående numera.

  • Sun 29 Nov 2020 07:41
    Norrskensbarn skrev 2020-11-29 03:36:53 följande:

    Hallå allihopa, hur mår ni?

    Tråden här står som stilla.

    På måndag går ja in i v 16 har börjat känna av liten i magen nu och magen har börjat växa mer. Mår äntligen som vanligt igen, bara om ja slarvat med att äta så blodsockret sjunker som ja kan bli lite illamående numera.


    Har tänkt på samma! Väldigt lite aktivitet i tråden...

    Jag kände av lillebror redan v. 15 ett par dagar i rad. Men sen dess har de varit stilla. Tror jag, så svårt att veta vad som är tarmrörelser osv. Oroar mig lite men försöker att inte hänga upp mi på det. Går in i v.18 i början på nästa vecka. Med första barnet hade jag lite samma tror jag, först kände jag rörelser men sen försvann de några veckor. Råkade ha ett UL inbokat och var sååååå nervös. Men allt var bra! Då låg bebisen -upp och ner- och vägra snurra runt, så tänkte att de kanske va därför jag inte känt rörelser, vad vet jag. Hoppas det är samma sak nu!

    Annars mår jag rätt bra faktiskt. Använder fortfarande vanliga kläder men de är nog snart dags att byta. Har investerat i lite nya mammakläder denna gång, känns lyxigt! Inte känt av någon foglossning trots ganska mycket aktivitet.

    Hoppas ni mår bra där ute! Ska vi starta en BF lista? Så har man lite koll på vem som hänger kvar i tråden. Jag startar en i nytt inlägg.
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)