• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6223 visningar
    395 svar
    395
    6223

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Wed 31 Mar 2021 11:45

    Dumt nog viktnojjar jag. är i v34 (33+0) nu och gått upp 12,5 kg.

    Innan graviditeten  vägde jag 54kg på mina 162cm.

    Jag vet att det varierar från person till person, men hur mycket ska en räkna med att en går upp från nu till och med förlossning?

  • Wed 31 Mar 2021 19:06
    granitmuppen skrev 2021-03-31 11:32:32 följande:

    Köpt hem det men  väntar till v 36 tänker jag. Även om det egentligen inte ska sätta igång någon förlossning och vara någon fara så kan jag inte släppa lite rädsla av att det ska va så!


    Vad har du köpt ditt? Finns ju en uppsjö så jag tycker det är svårt att välja..
  • Thu 1 Apr 2021 09:10
    Empa86 skrev 2021-03-31 19:06:25 följande:
    Vad har du köpt ditt? Finns ju en uppsjö så jag tycker det är svårt att välja..
    Sonnetor hallonblad. Valde den enbart för att de sålde den på en sida som jag ändå skulle beställa från (Happygreen). Såg att den var slut där nu men att den finns på Life, Svensk hälsokost, naturprodukter m.m. :)
  • Sun 11 Apr 2021 17:18

    Hur mår ni andra? Själv är jag trött på att vara gravid iim all foglossning och xtra kilon. Fem veckor kvar men känns som tiden går i slow-motion nu... måtte man inte gå över tiden...

  • Sun 11 Apr 2021 19:09
    Go o gla skrev 2021-04-11 17:18:38 följande:

    Hur mår ni andra? Själv är jag trött på att vara gravid iim all foglossning och xtra kilon. Fem veckor kvar men känns som tiden går i slow-motion nu... måtte man inte gå över tiden...


    Hej, jodå. Det är riktigt tungt nu men känns ändå sjukt att det är snart är dags. Så jobbigt och frustrerande att ha ont och inte kunna greja som vanligt. Nej, över tiden känns inte som ett alternativ just nu, haha
  • Sun 11 Apr 2021 20:45
    Go o gla skrev 2021-04-11 17:18:38 följande:

    Hur mår ni andra? Själv är jag trött på att vara gravid iim all foglossning och xtra kilon. Fem veckor kvar men känns som tiden går i slow-motion nu... måtte man inte gå över tiden...


    Känner som du. Är mentalt inställd på att han ska komma minst 1,5 veckor innan BF. Bara för att känna att det är hanterbart. Känns inte som ett alternativ att gå över tiden.......

    Blev lite bättre efter jag börjat göra listor på saker jag vill ha gjort i veckan (gör listan på söndagen). Då känns de som att man kommer framåt åtminstone. Kan vara skitsaker som ?gå ut med sopsorteringen? på min lista men känns gött att gå kryssa av det och känna att jag närmar mig slutet.
  • Sun 11 Apr 2021 22:25
    Go o gla skrev 2021-04-11 17:18:38 följande:

    Hur mår ni andra? Själv är jag trött på att vara gravid iim all foglossning och xtra kilon. Fem veckor kvar men känns som tiden går i slow-motion nu... måtte man inte gå över tiden...


    Jag känner mig också väldigt trött på graviditeten men är omväxlande rädd att bebisen ska komma för tidigt (innan 37 veckor) och omväxlande hoppfull att den kanske kommer innan bf i alla fall. Det känns inte som att jag kommer gå över men man vet ju såklart aldrig. Har ganska mycket sammandragningar och tryck neråt och min förra förlossning skedde i v 38. 6 veckor till bf för mig.
  • Mon 12 Apr 2021 10:36

    Jag antar vi alla är i väntans tider nu... och hoppas ingen av oss behöver vänta mer än nödvändigt.

    Jag måste medge att denna graviditeten är den som hittills tagit mest på mina krafter. Foglossning från hell som gör jag knappt kan gå.. för att inte tala om all smärta att resa sej eller än värre, vända sej i sängen! Ouch!! Sen senaste kvällarna har halsbrännan trappat upp intensiteten med så spytt syra de två senaste nätterna. Haha - tur detta nog är sista graviditeten för hade det vart första vettekatten om det blivit några syskon, haha.

  • Mon 12 Apr 2021 11:32
    Go o gla skrev 2021-04-12 10:36:29 följande:

    Jag antar vi alla är i väntans tider nu... och hoppas ingen av oss behöver vänta mer än nödvändigt.

    Jag måste medge att denna graviditeten är den som hittills tagit mest på mina krafter. Foglossning från hell som gör jag knappt kan gå.. för att inte tala om all smärta att resa sej eller än värre, vända sej i sängen! Ouch!! Sen senaste kvällarna har halsbrännan trappat upp intensiteten med så spytt syra de två senaste nätterna. Haha - tur detta nog är sista graviditeten för hade det vart första vettekatten om det blivit några syskon, haha.


    Hur många barn har du sen innan?

    Jag har samma elaka foglossning, plus smärtsammaförvärkar och konstant huvudvärk sen några veckor. Ändå inte min värsta graviditet hittills (detta är tredje).
  • Mon 12 Apr 2021 12:01
    Go o gla skrev 2021-04-12 10:36:29 följande:

    Jag antar vi alla är i väntans tider nu... och hoppas ingen av oss behöver vänta mer än nödvändigt.

    Jag måste medge att denna graviditeten är den som hittills tagit mest på mina krafter. Foglossning från hell som gör jag knappt kan gå.. för att inte tala om all smärta att resa sej eller än värre, vända sej i sängen! Ouch!! Sen senaste kvällarna har halsbrännan trappat upp intensiteten med så spytt syra de två senaste nätterna. Haha - tur detta nog är sista graviditeten för hade det vart första vettekatten om det blivit några syskon, haha.


    Haha kan verkligen relatera. Somnar sittandes pga halsbränna och är sedan sjukt skev i kroppen när jag ska kliva upp och kissa, eller räta ut ett sendrag i vaden. Känns som att man är 150år haha.
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)