• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6227 visningar
    395 svar
    395
    6227

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Wed 14 Apr 2021 23:01

    Först o främst, grattis @ Jinthry!!!

    Här börjar det spökas lite med, men tror ändå det kommer dröja så försöker inte läsa in för mkt i det hela även om jag samtidigt hoppas det närmar sej slutet snarare än senare nu.

    Här är det mol och sammandragningar plus bubblig mage som kickat igång sen två dagar tillbaka. Imorgon skall vi på revision och få se lillfisan. Antar de tar bakterieprov och kollar tappen med, räknar inte med någon utveckling dock.

  • Thu 15 Apr 2021 15:00

    Grattis Jinthry! Hoppas ni mår bra både du och bebis. Är ni kvar på bb/neo? Var det v 36+ något eller 37+ som du födde?

    Jag har också haft mensvärk och sammandragningar så att jag varit orolig för för tidig förlossning men det har lugnat ner sig lite nu. Har panikpackat en bb-väska men inte orkat tänka igenom riktigt vad man behöver så nu har jag bara slängt ner lite kläder till mig och bebis plus några protein bars. Knappast tillräckligt men jag har ingen energi kvar att tänka på vad man borde packa. Tandborste och mobilladdare får man väl rycka med sig i farten. På måndag hoppas jag få veta hur lillen ligger i magen. Jag är väldigt osäker just nu på om det är huvud eller rumpa jag känner under revbenen då och då. Sparkar känner jag åt alla möjliga håll men kanske mest ner mot höften eller i höjd med naveln.

  • Thu 15 Apr 2021 17:07

    Då har man kommit tillbaka från kontrollen. Allt såg bra ut, lillan ligger med huvudet nedåt och enligt dem med ryggen mot min mage men har stor tvivlan på det med tanke på alla fötter, armbågar, knän och gud vet all som putas ut rätt på magen till och från. Ha.
    De tog bakterieprov som misstänkt men kollade inte tappen, däremot bokade dom in mej på besök igen den 29e. Då skall de tydligen kolla aktivitet mm.

    Ang bb väskan är min packad, mest för att jag ville få det överstökat för är så trött nu för tiden att jag inte ville ha det att tänka på också.
    Förutom lite kläder, hygienartiklar (inklusive våtservetter till mej), smink, och godis så blev det bärsjal och filt till lillan, samt extra laddare till mobilen och hörlurar. Vad som inte fick plats var vattenflaskor, så det skall med. Måste ha konstant tillgång till vatten under tiden där eller så kommer jag gå i taket. ;) Resten får vara eller hämtas av gubben när man väl är på plats.

  • Thu 15 Apr 2021 23:03
    Jinthry skrev 2021-04-14 21:16:46 följande:

    Vår flicka kom i vecka 37!

    Det började med förvärkar på natten till lördag, som inte ville ge med sig förrän vi kom till sjukhuset för kontroll (rött slem). Vi fick så snällt åka hem, för att ha söndagsmorgonen ledig där jag fixade och dolade. På eftermiddagen börjar jag läcka fostervatten, och blev pga GBS igångsatt på måndag. Inga naturliga värkar hade direkt börjat, så de ville inte vänta längre. Jättesvårt att veta om det är fostervatten eller ej när man får så rinniga flytningar, trodde halvt inte på det förrän hon var ute :D


    Stort grattis till er! Första bebisen i tråden, magiskt!!
  • Mon 19 Apr 2021 08:43

    Åh, det är så sjukt att bebisen snart är färdig 37+0 på torsdag. Gick på föräldraledighet nu så idag ska jag röja i tvättstugan för att få plats med skötbord. BB-väskan är så gott som packad och lillsängen bäddad. Vad gör ni andra nu på "slutet" för att förbereda er?

  • Mon 19 Apr 2021 15:23
    Empa86 skrev 2021-04-19 08:43:49 följande:

    Åh, det är så sjukt att bebisen snart är färdig 37+0 på torsdag. Gick på föräldraledighet nu så idag ska jag röja i tvättstugan för att få plats med skötbord. BB-väskan är så gott som packad och lillsängen bäddad. Vad gör ni andra nu på "slutet" för att förbereda er?


    Har vi samma BF (13 maj?) går också in i 37+0 på torsdag. :) och tagit ledigt två veckor. En del av mej hoppas slippa jobba första veckan i maj med, så liten får gärna komma lagom tills dess. Haha.

    Jag har min 15månaders hemma och galen foglossning så mesta är klart och försöker bara ta det lugnt. Röjas undan (vardagligt städ mm) får göras när pappan e hemma och kan underhålla lilleman... måtte tiden gå liiite snabbare bara :)
  • Mon 19 Apr 2021 20:58
    Go o gla skrev 2021-04-19 15:23:44 följande:

    Har vi samma BF (13 maj?) går också in i 37+0 på torsdag. :) och tagit ledigt två veckor. En del av mej hoppas slippa jobba första veckan i maj med, så liten får gärna komma lagom tills dess. Haha.

    Jag har min 15månaders hemma och galen foglossning så mesta är klart och försöker bara ta det lugnt. Röjas undan (vardagligt städ mm) får göras när pappan e hemma och kan underhålla lilleman... måtte tiden gå liiite snabbare bara :)


    Ja eller väldigt nära då, 12 maj har jag (tror jag byter vecka på torsdagar)

    Skönt att ha det mesta fixat. Fick lite panik i helgen då det började kännas lite igen, ville inte att det skulle dra igång innan jag hunnit med det jag tänkt.

    Ja det är ju extra tufft att ha små barn hemma. När jag väntade vårat andra barn var första också bara 15 månader och det tyckte jag var riktigt tufft. Går inte att låta bli att lyfta och bära, klä på osv när de är så små!
  • Tue 20 Apr 2021 08:45

    Ok så nära iaf! :)

    Jo det är skönt att ha det mesta gjort, fattas vissa saker men inget jag panikar över sas. Hade kroppen orkat hade jag nog stått och röjt med det dock men det är som det är. Känns verkligen i mitt fall att jag inte är lika ung längre och att det är femte graviditeten. Tror inte corona-tiderna och stillasittandet som kommit med iom hemarbete har gynnat mitt bäcken heller precis. Lillemann lär nog hålla igång mej mer under dagarna nu denna semestern :D

  • Tue 20 Apr 2021 14:46

    Åh är ni i v 37+0 redan. Jag är i 35+0 och längtar tills detta är över. Det som absolut måste förberedas inför bebisens ankomst är fixat men det finns mycket kvar som jag ändå hoppas orka med innan, typ städa, tvätta kläder m.m.

    Nu har jag i alla fall fått bekräftat att bebisen ligger rättvänd men inte fixerad. Två barnmorskor klämde på magen men var lite osäkra så det fick bli ett ultraljud tillslut vilket kändes väldigt skönt tycker jag.

  • Thu 22 Apr 2021 09:58

    Wihoooo nu är bebis färdigbakad, nu är det bara den eviga väntan kvar!!

Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)