• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6240 visningar
    395 svar
    395
    6240

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Sun 9 May 2021 03:22

    Mammahjärnan e redan knas. 00:55 = 23:55 juuu

  • Sun 9 May 2021 09:00
    Gullego skrev 2021-05-08 13:26:47 följande:

    4/5 kl 21:39 kom plutten med akut kejsarsnitt i v 36+1 och vägde in på 2575 gram.

    runt lunch fick jag värkar och en annan underlig smärta men jag ville avvakta och se vad som hände med värkarna. Ringer förlossningen kl 17 som ber mig komma in eftersom jag ska ha planerat kejsarsnitt vid senare tillfälle. Väl inne visar ctg på regelbundna värkar och bricanyl sätts in i ett försök att stoppa det. Bricanylen hjälper inte och jag har mycket ont och får lustgas. Läkaren kommer in och beslutar om akut kejsarsnitt då jag är snittad 2 ggr tidigare och har mycket sammanväxningar. När dom kommit in i buken upptäcker dom att livmodern spruckit och en bit av hinnsäcken och bebisens hand ligger utanpå. Det va verkligen tur att jag litade på min magkänsla och åkte in och att dom snittade så snabbt annars hade både bebis och jag kunnat strukit med. 2,5 liter blod fattigare men så glad över att allt till sist gick så bra!

    Lycka till ni andra : )


    Grattis! Och vad skönt att allting gick bra till slut.
    Go o gla skrev 2021-05-09 03:21:53 följande:

    Liten uppdatering. Kl 00:55 8/5 föddes vår lilla Valeria. 3750kg - längd ännu okänd.

    Kom in till förlossningen runt 20-tiden och var då öppen ca 4-5cm, vid 22-tiden öppen ca 7-8cm och fullt öppen runt 23:30 men då hon låg högt bad de men att ?krysta ner henne?, så fick test-krysta sas pö om pö själv utan BM lr annan i rummet och plask så gick vattnet. Vi ringde in dem och medans de förberedde för att undersöka mej så kom lillan som på ett bananskal på sängmadrassen, haha. Jag sa till BM, hon kommer - hon bara tittade på mej och sa ?jag ser det?, och swosh så var lillan ute. Jätteknasig känsla att hon gled ut så lätt och att ingen var där att ta emot henne. Hon skrek själv på en gång väl ute och ett par minuter efter kom läkarna in (iom de inte var berädda på att jag skulle föda så snabbt tog det lite tid). Allt väl iaf och lillfisan sussar sött och jag inväntar sömnen... men lär nog bli svårt att sova i natt, dels för all adrenalin, lillan här som man vill vaka över hela tiden och min lillkille i tankarna som sover utan mamma för första ggn. Hoppas få gå hem imorgon även om de vill jag stannar tills måndag kväll (rutin med 48h här)...


    Grattis! Låter som det gick relativt lätt till slut fast hon retades så mycket :)

    Här va man lika förvånad imorse igen när jag vaknade och låg hemma i sängen och inte på förlossningen haha!

    BF imorgon och jag har varit SÅ övertygad om att han ska komma innan.... Än finns de chans ;)

    Imorse kom iallafall delar av slemproppen (antar jag). Lite molvärk efter det men nu är det lugnt igen....
  • Sun 9 May 2021 15:54
    Go o gla skrev 2021-05-09 03:21:53 följande:

    Liten uppdatering. Kl 00:55 8/5 föddes vår lilla Valeria. 3750kg - längd ännu okänd.

    Kom in till förlossningen runt 20-tiden och var då öppen ca 4-5cm, vid 22-tiden öppen ca 7-8cm och fullt öppen runt 23:30 men då hon låg högt bad de men att ?krysta ner henne?, så fick test-krysta sas pö om pö själv utan BM lr annan i rummet och plask så gick vattnet. Vi ringde in dem och medans de förberedde för att undersöka mej så kom lillan som på ett bananskal på sängmadrassen, haha. Jag sa till BM, hon kommer - hon bara tittade på mej och sa ?jag ser det?, och swosh så var lillan ute. Jätteknasig känsla att hon gled ut så lätt och att ingen var där att ta emot henne. Hon skrek själv på en gång väl ute och ett par minuter efter kom läkarna in (iom de inte var berädda på att jag skulle föda så snabbt tog det lite tid). Allt väl iaf och lillfisan sussar sött och jag inväntar sömnen... men lär nog bli svårt att sova i natt, dels för all adrenalin, lillan här som man vill vaka över hela tiden och min lillkille i tankarna som sover utan mamma för första ggn. Hoppas få gå hem imorgon även om de vill jag stannar tills måndag kväll (rutin med 48h här)...


    Grattis! Förstår att det måste varit en konstig känsla att bebisen fick landa på madrassen utan att någon tog emot. Men skönt att det gick så pass lätt. Njut nu :)
  • Sun 9 May 2021 15:55
    Gullego skrev 2021-05-08 13:26:47 följande:

    4/5 kl 21:39 kom plutten med akut kejsarsnitt i v 36+1 och vägde in på 2575 gram.

    runt lunch fick jag värkar och en annan underlig smärta men jag ville avvakta och se vad som hände med värkarna. Ringer förlossningen kl 17 som ber mig komma in eftersom jag ska ha planerat kejsarsnitt vid senare tillfälle. Väl inne visar ctg på regelbundna värkar och bricanyl sätts in i ett försök att stoppa det. Bricanylen hjälper inte och jag har mycket ont och får lustgas. Läkaren kommer in och beslutar om akut kejsarsnitt då jag är snittad 2 ggr tidigare och har mycket sammanväxningar. När dom kommit in i buken upptäcker dom att livmodern spruckit och en bit av hinnsäcken och bebisens hand ligger utanpå. Det va verkligen tur att jag litade på min magkänsla och åkte in och att dom snittade så snabbt annars hade både bebis och jag kunnat strukit med. 2,5 liter blod fattigare men så glad över att allt till sist gick så bra!

    Lycka till ni andra : )


    Grattis! Men vad läskigt att livmodern sprack. Skönt att det gick bra ändå.
  • Sun 9 May 2021 17:33

    Tusen tack! Önskar er också det allra bästa och hoppas ni inte behöver vänta för länge nu på era små skatter! :)

  • Tue 11 May 2021 09:33

    Nu är även vår lillebror här! Kom på BF i raketfart, tror de blev 3h förlossning (har inte riktigt koll på vad klockan var då det blev så intensivt). Mannen hann nätt och jämt till förlossningen! Ringde han när jag haft några regelbundna sammandragningar och det var nog klokt att han kom hem direkt istället för att vara kvar på jobbet (som jag sa att han skulle va :D )

    Vi mår bra!

  • Tue 11 May 2021 10:35

    Så underbart med alla bebisar som nu verkar komma på löpande band. Grattis grattis!!!

  • Tue 11 May 2021 15:40
    Canama skrev 2021-05-11 09:33:32 följande:

    Nu är även vår lillebror här! Kom på BF i raketfart, tror de blev 3h förlossning (har inte riktigt koll på vad klockan var då det blev så intensivt). Mannen hann nätt och jämt till förlossningen! Ringde han när jag haft några regelbundna sammandragningar och det var nog klokt att han kom hem direkt istället för att vara kvar på jobbet (som jag sa att han skulle va :D )

    Vi mår bra!


    Grattis! Vilken punktlig bebis :)

    Alltså min mage är sååå låg nu. Ser lite lustigt ut. Men jag känner inga värkar och ingen slempropp eller liknande. Misstänker att det blir en snabb förlossning när det väl drar igång. 2 veckor till bf.
  • Tue 11 May 2021 19:08

    Stort grattis!!! Va kul!!

    Bäbiiiis: håller tummarna på snabb och hanterbar förlossning när det kickar in!

  • Wed 12 May 2021 22:20

    Grattis till alla bebisar <3

Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)