• Wed 9 Sep 2020 15:17
    6243 visningar
    395 svar
    395
    6243

    BF Maj 2021 (stannar på fl)

    Hej alla! Jag märkte att många i den andra BF maj gruppen gärna vill vara med i grupp på Facebook och då jag hellre vill stanna här på FL tänkte att jag startar en sån grupp om någon är intresserad.

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt 3e barn. BF 17/5-21. Det har varit en berg- och dalbana och jag har inte varit säker på om vi ska fortsätta graviditeten eller ej men jag lutar nu mot att fullfölja. Är väldigt orolig för eventuella komplikationer och sjukdomar, är det någon annan med liknande känslor?

  • Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)
  • Mon 17 May 2021 09:55

    Här var det lite tyst. Kanske är det fler än jag som fullständigt sugits in i bebisbubblan.

    Jag fick min lilla på beräknat datum (pappas födelsedag).

    Värkarna startade sakta men säkert dagen innan vid 14. Framåt kvällen insåg jag att det hållit igång hela eftermiddagen och jag började bli mer och mer säker på att det inte bara var förvärkar. Jag sa till min man att han nog får en födelsedagsbebis. På morgonen var det dags att åka in, en väldigt jobbig bilresa på ca 1h där värkarna kom typ hela tiden. Jag ville absolut inte komma in utan att vara i aktiv förlossning. Det var jag och efter en snabb undersökning var även min man välkommen in. Sen gick det undan och två timmar senare var han ute.

    En drömförlossning (ont såklart), inte en skråma på mig och en bebis i prima skick. Eftersom jag önskade tidig hemgång fick vi vara kvar på förlossningsrummet i lugn och ro alla tre i fem timmar, sen behövdes rummet och min man fick lämna sjukhuset och jag fick sitta i ett fikarum och vänta på läkaren som kom efter några timmar. Sen åkte vi hem på kvällen, lyckan var total över att allt gått precis som jag ville och utan skador.

  • Tue 18 May 2021 06:54
    HAGUJ skrev 2021-05-17 09:55:09 följande:

    Här var det lite tyst. Kanske är det fler än jag som fullständigt sugits in i bebisbubblan.

    Jag fick min lilla på beräknat datum (pappas födelsedag).

    Värkarna startade sakta men säkert dagen innan vid 14. Framåt kvällen insåg jag att det hållit igång hela eftermiddagen och jag började bli mer och mer säker på att det inte bara var förvärkar. Jag sa till min man att han nog får en födelsedagsbebis. På morgonen var det dags att åka in, en väldigt jobbig bilresa på ca 1h där värkarna kom typ hela tiden. Jag ville absolut inte komma in utan att vara i aktiv förlossning. Det var jag och efter en snabb undersökning var även min man välkommen in. Sen gick det undan och två timmar senare var han ute.

    En drömförlossning (ont såklart), inte en skråma på mig och en bebis i prima skick. Eftersom jag önskade tidig hemgång fick vi vara kvar på förlossningsrummet i lugn och ro alla tre i fem timmar, sen behövdes rummet och min man fick lämna sjukhuset och jag fick sitta i ett fikarum och vänta på läkaren som kom efter några timmar. Sen åkte vi hem på kvällen, lyckan var total över att allt gått precis som jag ville och utan skador.


    Stort grattis! Låter som en riktigt bra förlossning. För min del är det tyst för att jag bara väntar o väntar. Men har några dagar kvar till bf ännu.
  • Tue 18 May 2021 10:08

    Bf var igår men ingen liten bebis kom.... idag dags för igångsättning pga grav.diabetes. Längtar!

    Ligger och vilar mig i form och en kopp kaffe innan dusch å fix å en kort resa till sjukhuset.

  • Mon 24 May 2021 08:34

    Gah, kom nu någon gång bebis! Den så kallade "luriga trean" verkar inte ha bråttom till skillnad från sina syskon.

  • Mon 24 May 2021 08:35
    LillLisa skrev 2021-05-18 10:08:54 följande:

    Bf var igår men ingen liten bebis kom.... idag dags för igångsättning pga grav.diabetes. Längtar!

    Ligger och vilar mig i form och en kopp kaffe innan dusch å fix å en kort resa till sjukhuset.


    Hoppas allt gick bra med igångsättningen :)
  • Tue 25 May 2021 17:00
    Bäbiiiis skrev 2021-05-24 08:34:46 följande:

    Gah, kom nu någon gång bebis! Den så kallade "luriga trean" verkar inte ha bråttom till skillnad från sina syskon.


    Känner igen det där från när vi skulle ha våran trea. Har du gått över bf?
  • Tue 25 May 2021 18:57
    Empa86 skrev 2021-05-25 17:00:14 följande:

    Känner igen det där från när vi skulle ha våran trea. Har du gått över bf?


    Ja fast bara med en dag än så länge :)
  • Wed 26 May 2021 21:20

    Nu har vår dotter kommit! Blev igångsatt i fredags 21/5 då de tog hål på fosterhinnorna kl 17:00. Jag började få värkar men det kom ungefär var 10:e minut så för att skynda på det hela så fick jag värkstimulerande dropp. Kl 22:00 bytte de personal och droppet höjdes ytterligare. Då var jag öppen 6 cm.

    Kl 23:40 fick jag krystvärkar och 23:54 är hon född.

    4 dagar efter bf, vikten 3650 g längd 52cm.

    Vi mår bra och hon är det vackraste vi sett. Är dock helt mörbultad ff men lycklig!

  • Wed 26 May 2021 22:38

    Stoooort grattis igen till alla som fått sina små och skickar tålamodskramar till de som fortfarande väntar på att storken skall komma med knyten <3

  • Sun 30 May 2021 19:06

    Grattis till alla som fått sina små! Och hejarop till er som fortfarande väntar <3

    Imorgon blir min lilla hela tre veckor, tiden går verkligen fort. Dagarna springer förbi, men de blir väl så med en tvååring och en bebis.

    Jag har så konstiga känslor dock, jag saknar att vara gravid? Och då var jag ändå TRÖTT på det, ordentligt. Jag känner mig så..... värdelös nu? Alltså inte som att jag är dålig eller nått utan att jag liksom inte gör nånting meningsfullt mera. Svårt att förklara...

  • Mon 31 May 2021 14:23

    I torsdags kom lillebror till världen efter en okomplicerad och bra förlossning. Vi njuter nu i bubblan och försöker samtidigt hitta fungerande rutiner som trebarnsföräldrar.

    Grattis till er som fått era små! Lycka till ni som har det framför er!

  • Wed 2 Jun 2021 00:04

    Grattis bäbiiiis!! Glad allt gick fint!

    Canama: jaa tiden verkligen rusar iväg!! Jag saknar dock inte graviditeten- denna var hemsk! Sååå glad min ishias och foglossning är borta för fy faeeeen vad ont jag hade! Haha

    Däremot pratas det om ett tillskott till - men jag har sagt jag måste gå ner till startvikten först åtminstone... 12 kg bort fortfarande och vågen står helt still. :/ Känner mej mkt ambivalent inför ännu en liten men oooom det blir aktuellt vill jag ha det överstökat så snart som möjligt. Vi får väl se - just nu har jag full rulle med den lille 16 månaders och 3-veckors så står inte sysslolös precis, haha.

  • Thu 3 Jun 2021 09:04
    Go o gla skrev 2021-06-02 00:04:59 följande:

    Grattis bäbiiiis!! Glad allt gick fint!

    Canama: jaa tiden verkligen rusar iväg!! Jag saknar dock inte graviditeten- denna var hemsk! Sååå glad min ishias och foglossning är borta för fy faeeeen vad ont jag hade! Haha

    Däremot pratas det om ett tillskott till - men jag har sagt jag måste gå ner till startvikten först åtminstone... 12 kg bort fortfarande och vågen står helt still. :/ Känner mej mkt ambivalent inför ännu en liten men oooom det blir aktuellt vill jag ha det överstökat så snart som möjligt. Vi får väl se - just nu har jag full rulle med den lille 16 månaders och 3-veckors så står inte sysslolös precis, haha.


    Hehe, jag vill också ha en till! Märkligt hur man är egentligen... vill också gå ner först, så ser det som en liten morot. Gick inte ner till startvikt efter första barnet så startade på plus och gick upp 25 kg.... har tappat 10 av dom på 2 veckor men sen vägde ju lilla klimpen ordentligt och så sa dom att moderkakan var stor. Så det är väl de jag gått ner haha! Jag ammar så tänker inte banta eller gå på någon diet, däremot försöka hålla igen på fikat ;)
Svar på tråden BF Maj 2021 (stannar på fl)