• Anonym (Linea­)
    Wed 9 Sep 2020 17:03
    686 visningar
    21 svar
    21
    686

    Ont i brösten, MF 3 v sen hjälp!

    Hej! Jag fick ett plus på stickan den 17:e aug men började blöda brunt dagen efter. Den 21 samt 22 augusti fick jag klumpar med rött blod men ingen smärta än svag mensvärk vilket jag haft sen jag fick plusset (har fortvarande molvärket).

    Fick åka in till gyn för VUL och de såg ingenting. Tidig missfall eller tidig graviditet sa dem. Fick ta kisstest som blev neg (Hade druckit 2 flaskor läsk precis innan) men mina tester hemma (Clearblue) blev starkare. Från digitala CB fick jag från 1-2 till 2-3.

    Nu har det gått nästan 3 veckor sen sista dagen med klumpar. Har blödigt sparsamt sen dess och fortvarande, har lätt mensvärk och igår började brösten värka. Känns konstigt i magen och känner mig svullen. Om jag fortvarande gravid så är jag i 6-7-8 v. Är själv förvirrad nu. Får inte heller en tid hos gyn då det är fullbokat.

    Mina tester är fortvarande starka och CB superstark. Lätt molvärk känns hela tiden samt brösten sticks/värker då o då sen igår.

    Hade samlag den 5:e sep men det kunde väl inte redan blivit något?

    Har ingen att prata med heller så känner mig rätt nere och funderar en del... är tacksam för alla svar.

  • Svar på tråden Ont i brösten, MF 3 v sen hjälp!
  • Anonym (Jag)
    Wed 9 Sep 2020 17:07
    #1

    Du får göra ett VUL för att se om du verkligen fick m.f. Gravid på nytt och symptom får man ju självfallet inte på några dagar.

  • Anonym (Linea­) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 17:08
    #2


    Till höger är lite efter MF och till vänster är senaste dagarna. Så det har ökat en del. Tagit samma tid och ej druckit mer eller mindre. (Vet att det är onödigt med testa mig men jag har en magkänsla att något är på tok därmed jag valt att testa)
  • Anonym (Linea­) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 17:08
    #3
    Anonym (Linea) skrev 2020-09-09 17:08:10 följande:

    Till höger är lite efter MF och till vänster är senaste dagarna. Så det har ökat en del. Tagit samma tid och ej druckit mer eller mindre. (Vet att det är onödigt med testa mig men jag har en magkänsla att något är på tok därmed jag valt att testa)


    Bilden blev lite fel. Längst nere är några dagar efter MF och längst uppe nyligen.
  • Anonym (Linea­) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 17:10
    #4
    Anonym (Jag) skrev 2020-09-09 17:07:10 följande:

    Du får göra ett VUL för att se om du verkligen fick m.f. Gravid på nytt och symptom får man ju självfallet inte på några dagar.


    Ok, det misstänkte jag med. Ringer varje morgon i hopp om att få en tid men det är fullbokat. Ringt snart i 2 veckor. :/ Hemma börjar man fundera och undra..
  • Anonym (Jag)
    Wed 9 Sep 2020 18:05
    #5

    Klart man undrar när man inte vet! Finns det ingen privat i nån närliggande ort som kan göra VUL?

  • Anonym (Linea­) Trådstartaren
    Wed 9 Sep 2020 18:30
    #6
    Anonym (Jag) skrev 2020-09-09 18:05:58 följande:

    Klart man undrar när man inte vet! Finns det ingen privat i nån närliggande ort som kan göra VUL?


    Fullbokade med. Kanske får börja ringa runt i städer nära istället och se om man får komma på ett snabbt vul besök eller iallafall blodprov.

    Man kan betala via nätet för få ta HCG blodprov och man gör det isåfall i en vårdcentral nära eller liknande. Men vet inte om det går och göra i denna lilla stad.

    Jag blir galen hemma av att tänka och fundera. Känns som vården skiter i en.
  • Wed 9 Sep 2020 18:45
    #7
    Anonym (Linea) skrev 2020-09-09 18:30:14 följande:
    Fullbokade med. Kanske får börja ringa runt i städer nära istället och se om man får komma på ett snabbt vul besök eller iallafall blodprov.

    Man kan betala via nätet för få ta HCG blodprov och man gör det isåfall i en vårdcentral nära eller liknande. Men vet inte om det går och göra i denna lilla stad.

    Jag blir galen hemma av att tänka och fundera. Känns som vården skiter i en.
    Hur skiter de i dig? Du har ju varit på gyn och blivit undersökt? 
  • Anonym (X)
    Wed 9 Sep 2020 19:21
    #8

    Hur länge sedan är det du var hos gyn och kollade? Var det där den 22/8? Och du fick positivt test den 17/8? I så fall är det ju inte så konstigt att dom inte kunde se nåt, du var kanske bara i v 5-6 då. Konstigt att du inte fick en tid ett par veckor senare för att kolla. Jag tror du fortfarande är gravid, en del blöder ju när dom är gravida. Det är ju konstigt att du får starkare test om det skulle vara missfall. När man får missfall så tidigt brukar testen bli negativa rätt fort.

    Förstår att du tycker det jobbigt att inte få veta hur det ligger till. Finns det ingen gynakut i nån grannstad? Du kan ju säga att du har jätteont i magen och småblöder, det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap som måste tas på allvar. Då borde du få en tid till att bli undersökt.

  • Wed 9 Sep 2020 19:24
    #9
    Anonym (X) skrev 2020-09-09 19:21:58 följande:

    Hur länge sedan är det du var hos gyn och kollade? Var det där den 22/8? Och du fick positivt test den 17/8? I så fall är det ju inte så konstigt att dom inte kunde se nåt, du var kanske bara i v 5-6 då. Konstigt att du inte fick en tid ett par veckor senare för att kolla. Jag tror du fortfarande är gravid, en del blöder ju när dom är gravida. Det är ju konstigt att du får starkare test om det skulle vara missfall. När man får missfall så tidigt brukar testen bli negativa rätt fort.

    Förstår att du tycker det jobbigt att inte få veta hur det ligger till. Finns det ingen gynakut i nån grannstad? Du kan ju säga att du har jätteont i magen och småblöder, det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap som måste tas på allvar. Då borde du få en tid till att bli undersökt.


    Du anser alltså att ts ska ljuga och därmed ta en undersökningstid i anspråk som någon annan bättre behöver? Själv tycker jag sådant agerande är förskräckligt. 
  • Anonym (nej)
    Wed 9 Sep 2020 21:14
    #10
    Pope Joan II skrev 2020-09-09 19:24:16 följande:
    Du anser alltså att ts ska ljuga och därmed ta en undersökningstid i anspråk som någon annan bättre behöver? Själv tycker jag sådant agerande är förskräckligt. 
    Kommer man till akuten får man ta en nummerlapp och sitta och vänta, och kommer det akuta fall får dom gå före. Det är därför man kan bli sittande i flera timmar om man har otur. Så ingen som behöver tiden bättre kommer bli utan eller få väntra hundra timmar extra bara för att TS sätter sig på akuten för att få ett ultraljud. 
Svar på tråden Ont i brösten, MF 3 v sen hjälp!