• Mon 14 Sep 2020 09:07
    2027 visningar
    7 svar
    7
    2027

    Ruvardag 7 och negativt, är det kört??

    Hej!

    Jag är ruvare som rubriken säger (IVF), och behöver lite hopp och stöd!! Vet att det är alldeles för tidigt att testa, men så läser man här om alla som plussat - om än svagt- på rd5 och framåt. Jag är på RD8, testade igår och det var jättenegativt. Känner inga andra symptom än lite mensvärk då och då och trött och hungrig (typ pms). Känner mig väldigt ogravid, deppad och nedslagen (ursäkta min negativitet..)

    Ge mig lite hopp ??????

  • Svar på tråden Ruvardag 7 och negativt, är det kört??
  • Mon 14 Sep 2020 09:15
    #1
    simmisimmi skrev 2020-09-14 09:07:42 följande:

    Hej!

    Jag är ruvare som rubriken säger (IVF), och behöver lite hopp och stöd!! Vet att det är alldeles för tidigt att testa, men så läser man här om alla som plussat - om än svagt- på rd5 och framåt. Jag är på RD8, testade igår och det var jättenegativt. Känner inga andra symptom än lite mensvärk då och då och trött och hungrig (typ pms). Känner mig väldigt ogravid, deppad och nedslagen (ursäkta min negativitet..)

    Ge mig lite hopp ??????


    Ruvar du på en 2 eller 5-dagars?

    Det kan absolut vara för tidigt särskilt om du ruvar på en 2-dagars. Men det kan även vara för tidigt även om du ruvar på en 5-dagars. Tyvärr för egen del, om jag själv fått negativt dag 7 med 5-dagars , brukar det bli negativt även på testdag. Håller tummarna.
  • Mon 14 Sep 2020 09:19
    #2

    Tack för svar! Vi fick tillbaka en 3-dagars! Å jag hoppas hoppas hoppas det kan bli positivt...

  • Mon 14 Sep 2020 09:25
    #3
    simmisimmi skrev 2020-09-14 09:19:09 följande:

    Tack för svar! Vi fick tillbaka en 3-dagars! Å jag hoppas hoppas hoppas det kan bli positivt...


    Dåså, då skulle jag absolut säga att det är för tidigt. Lycka till!
  • Mon 14 Sep 2020 09:35
    #4

    3 -dagars + 7 dagar ruvning motsvarar bara 10 dagar efter äl och det är väldigt få som får plus så tidigt. Testa om minst 4 dagar igen.

  • Mon 14 Sep 2020 17:33
    #5
    +1

    Jag testade svaaagt positivt med en femdagars på ruvardag nio och resultatet är idag en liten tjej på drygt fyra månader :) tror inte hoppet är ute för dig! Lycka till.

  • Mon 14 Sep 2020 19:04
    #6

    Tack snälla för svar!

    Testade nu i eftermiddags och tycker mig kunna ana ett streck...? Eller?

    Äsch! Lika bra att vänta till testdagen och sluta spekulera!!! Så svårt bara..

    Tack igen för era svar!!

  • Mon 14 Sep 2020 19:15
    #7

    Jag testade negativt på rd 7 med en 3 dagars. På testdagen dvs rd 13 med 3 dagars fick jag väldigt svagt streck så förstår nu att det var helt tidigt för mig att testa då. Kanske kunde man ha anat något streck någon dag innan men jag höll mig sedan till testdagen så vet inte när man skulle kunna ha sett som tidigast. Nu är jag i v7+0. Så hoppet finns ju ändå :)

    Tycker mig också kunna se ett streck där :D

Svar på tråden Ruvardag 7 och negativt, är det kört??