• Mon 14 Sep 2020 14:26
    7183 visningar
    427 svar
    427
    7183

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • Mon 28 Sep 2020 22:14
    #51
    Vickan31 skrev 2020-09-28 22:10:16 följande:

    Oj, sex månader känns som en väldigt lång tid att vänta om man alltid haft en regelbunden cykel och försöker bli gravid ???? Men vi får hoppas att mensen kommer nu i oktober då :)

    Tack för svaret om D-vitamin! Då jag hört att vi, speciellt under de mörkare delarna av året, ofta har brist på det här uppe på våra breddgrader så kan jag tänka mig att jag skulle behöva lite extra. Då låter det ju bra att i alla fall ta några dagar kring ägglossning ????


    Oj, vad konstigt mitt svar (och emojis) blev i mobilen! Men tack som sagt för ditt svar Jenzia samt tipset om Vulverine :) Jag håller tummarna för dig <3
  • Tue 29 Sep 2020 07:12
    #52
    Jenzia skrev 2020-09-28 17:24:50 följande:

    Mensen är på ingång, så det blir att hålla tummarna för oktober istället


    Okej, då håller vi tummarna att oktober blir månaden för er :)

    Du hade rätt om ÄL. Fick positivt när jag testade vid 22-tiden igårkväll... skumt att ägglossningen kom så sent.
  • Tue 29 Sep 2020 07:13
    #53
    CairoCarro skrev 2020-09-28 21:39:42 följande:

    Jag fick också en väldigt skum slemklump av samma storlek förra månaden, när av allt att döma mina ÄL uteblev.. undra vad det kan bero på.. hm!


    Märkligt! Fick positivt på ägglossningstestet igår, CD20 istället för normalt CD16. Undrar också vad det beror på...
  • Tue 29 Sep 2020 07:34
    #54
    +1
    Myran1234 skrev 2020-09-29 07:12:01 följande:

    Okej, då håller vi tummarna att oktober blir månaden för er :)

    Du hade rätt om ÄL. Fick positivt när jag testade vid 22-tiden igårkväll... skumt att ägglossningen kom så sent.


    Amen vad skönt att den kom!!! Weehoo!!

    En sen ägglossning kan innebära mer PMS-besvär. Vet inte om du lider av PMS, men är det så så kan det vara en ledtråd Hoppas det blir ett plus för dig!

    Det är bara att vänta in ny ägglossning om si så där 12-14 dagar. Ny BIM på min födelsedag!
  • Tue 29 Sep 2020 09:25
    #55

    Ägglossning i söndags och nu inbillar jag mig redan symptom! :,D Trött och kall och känsliga bröstvårtor. Det kan också vara förkylning på ingång...

  • Wed 30 Sep 2020 13:00
    #56
    FasterOwe skrev 2020-09-29 09:25:49 följande:

    Ägglossning i söndags och nu inbillar jag mig redan symptom! :,D Trött och kall och känsliga bröstvårtor. Det kan också vara förkylning på ingång...


    Hur går det för dig? Blev du sjuk?

    Är själv på ÄL+3 och har en bra känsla denna månad. Haft några månader där jag känt mig säker på att det inte blivit något, men inte denna. Roligt att ha lite hopp, men samtidigt väldigt jobbigt om det inte går denna månad heller. Gah, denna process alltså!
  • Wed 30 Sep 2020 13:00
    #57

    ÄL+8 nu (om det nu var då jag hade ägglossning?.. men fick iallafall positivt på ÄL-test då och hade ganska redigt ont..) Denna gången känner jag typ inga speciella symptom alls, förutom att jag har ömma bröst. Känner att jag denna gången kunnat slappna av mer och låtit dagarna gå, vilket känns skönt. Får se hur det utvecklar sig :) bim har jag 8okt. 

  • Wed 30 Sep 2020 14:02
    #58

    Någon som vill vara med i min privata grupp (ingen kan se att gruppen existerar om man inte är inbjuden i den) på facebook för oss som försöker bli gravida? Där vi kan diskutera allt med varann i resan mot plusset? Skriv pm till mig med namn Och beskrivning på hur din profilbild ser ut! :)

  • Wed 30 Sep 2020 14:09
    #59
    Soff skrev 2020-09-30 13:00:46 följande:

    ÄL+8 nu (om det nu var då jag hade ägglossning?.. men fick iallafall positivt på ÄL-test då och hade ganska redigt ont..) Denna gången känner jag typ inga speciella symptom alls, förutom att jag har ömma bröst. Känner att jag denna gången kunnat slappna av mer och låtit dagarna gå, vilket känns skönt. Får se hur det utvecklar sig :) bim har jag 8okt. 


    Spännande! Låter ju lovande. Kommer du testa tidigt eller inväntar du BIM?
  • Wed 30 Sep 2020 15:53
    #60
    Baconpie skrev 2020-09-30 13:00:39 följande:

    Hur går det för dig? Blev du sjuk?

    Är själv på ÄL+3 och har en bra känsla denna månad. Haft några månader där jag känt mig säker på att det inte blivit något, men inte denna. Roligt att ha lite hopp, men samtidigt väldigt jobbigt om det inte går denna månad heller. Gah, denna process alltså!


    Nej jag blev inte sjuk, men jag tror jag blir tokig. PMS till den grad att jag vill bita huvudet av allt som kommer i min närhet och ömma bröstvårtor på det. Och så är det äl +3 för mig också. Så jag tror nästan att jag kan hoppas på ett litet pluss. Vilken dag tänker du testa?
Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet