• Baconpie

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • CairoCarro
    Jenzia skrev 2020-09-28 17:24:50 följande:

    Mensen är på ingång, så det blir att hålla tummarna för oktober istället


    Ledsen för segast svar gällande q10, var tvungen att dubbelkolla mina källor haha, och ja.. jag hade ju givetvis överanalyserat riskerna. Det står att man inte bör ta det under graviditet pga att det saknas forskning.. så det är ju inte riktigt samma som att det finns tydliga risker :) så det är nog lugnt! Gällande dosen så har kvinnor i studier med positiva resultat tagit 200mg tre gånger om dagen, men i överlag är ingen specifik dos rekommenderad, har läst allt från 30mg-600mg.. så lagom är nog bäst :D

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5870379/
  • Soff
    Baconpie skrev 2020-09-30 14:09:35 följande:

    Spännande! Låter ju lovande. Kommer du testa tidigt eller inväntar du BIM?


    Hade tänkt vänta in BIM, men får väl se :p är ju svårt att hålla sig!....
  • Soff

    Fick en liten blödning nu på kvällen, bara när jag var på toa, inget som fortsatte. Det fick mig dock att tappa lite hopp, då jag alltid brukar ha lite mellanblödningar. Men samtidigt så vet jag ju att det inte behöver betyda nåt.. det kan ju vara en nidblödning också.. blir dock alltid lika uppgiven när jag ser blod...känns jobbigt. Är på bim-8 idag (ÄL+8).. bara att vänta och se som vanligt då.

  • Jenzia
    CairoCarro skrev 2020-09-30 16:09:39 följande:

    Ledsen för segast svar gällande q10, var tvungen att dubbelkolla mina källor haha, och ja.. jag hade ju givetvis överanalyserat riskerna. Det står att man inte bör ta det under graviditet pga att det saknas forskning.. så det är ju inte riktigt samma som att det finns tydliga risker :) så det är nog lugnt! Gällande dosen så har kvinnor i studier med positiva resultat tagit 200mg tre gånger om dagen, men i överlag är ingen specifik dos rekommenderad, har läst allt från 30mg-600mg.. så lagom är nog bäst :D

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5870379/


    Ingen fara alls! Ahh men då kan jag nog öka upp min dos lite granna och ta både morgon och kväll

    Hur mår du annars? Bättre efter att du stressat ned och börjat leva mer som vanligt? Kram!
  • FasterOwe
    Soff skrev 2020-09-30 23:07:02 följande:

    Fick en liten blödning nu på kvällen, bara när jag var på toa, inget som fortsatte. Det fick mig dock att tappa lite hopp, då jag alltid brukar ha lite mellanblödningar. Men samtidigt så vet jag ju att det inte behöver betyda nåt.. det kan ju vara en nidblödning också.. blir dock alltid lika uppgiven när jag ser blod...känns jobbigt. Är på bim-8 idag (ÄL+8).. bara att vänta och se som vanligt då.


    Hur har det gått? Håller tummarna att det var nidis bara.
  • Baconpie
    Soff skrev 2020-09-30 17:05:43 följande:

    Hade tänkt vänta in BIM, men får väl se :p är ju svårt att hålla sig!....


    Ja, visst är det! Inatt hade jag lite mindre kramper i livmodern. Hoppas det är ett gott tecken. Jag tar nog ett test nästa fredag om jag inte börjat få spottings.
  • Soff
    FasterOwe skrev 2020-10-02 06:40:09 följande:

    Hur har det gått? Håller tummarna att det var nidis bara.


    Fick en liten blödning igår med, så jag vet inte.. känns ju som att mensen kommer komma när det blir så :( men man vet förstås inte förns den faktiskt gör det.. men man tappar ju hopp. Ibland känns det som att jag inte kan bli gravid..
  • Soff
    Baconpie skrev 2020-10-02 07:52:21 följande:

    Ja, visst är det! Inatt hade jag lite mindre kramper i livmodern. Hoppas det är ett gott tecken. Jag tar nog ett test nästa fredag om jag inte börjat få spottings.


    Hoppas för din skull att det betyder nåt bra!! :) Hade själv lite kramper igår kväll, det ilade fram och tillbaka.. men samtidigt har jag ju fått ett par små blödningar och har dessutom bruna flytningar så känns som hoppet är ute :(... men får väl vänta och se.
  • FasterOwe
    Soff skrev 2020-10-02 08:22:14 följande:

    Fick en liten blödning igår med, så jag vet inte.. känns ju som att mensen kommer komma när det blir så :( men man vet förstås inte förns den faktiskt gör det.. men man tappar ju hopp. Ibland känns det som att jag inte kan bli gravid..


    Jag tycker det är så lurigt med det där, överallt där man läser om nidblödning står det att det är mindre än en mens, eller mensliknande, men hur mycket kan det komma egentligen?

    Hur länge har ni försökt?
  • Link92

    Hej på er! Jag har knappt skrivit sedan september-tråden men läser och följer er :)

    Igår fick vi svar på vår utredning att allt ser normalt och tom jättebra ut för oss. Normalt spermaprov och jag hade jättebra resultat utifrån blodprov och gynundersökning, på ultraljudet syntes massvis med ägg och det verkar som att vänster äggstock kommer släppa ett ägg nu på söndag-måndag som jag trott :) känns hur skönt som helst och som att vi fått en riktig nystart efter de här 14-15 månaderna utan resultat. Vi har helt enkelt haft otur och förmodligen gissat ÄL lite för tidigt några gånger. Jag känner mig så lättad och har fått ny pepp att fortsätta försöka! :) Vi får dock inte försöka denna ÄL pga att jag fick vaccinera om för röda hund, men nästa ÄL bör vara runt sista oktober/första november så då kör vi på nytt.

    Vi ska alltså försöka helt på egen hand nu fram till februari 2022 när jag fyller 30 (för så ser reglerna i vår region ut när alla tester visar normalt), då blir det IVF. Vill vi ha hjälp innan måste vi söka det privat. Men försöker att inte tänka på det utan fokusera på att vi kommer bli gravida snart utan hjälp :)

Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet