• Mon 14 Sep 2020 14:26
    7020 visningar
    427 svar
    427
    7020

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • Tue 6 Oct 2020 13:57
    FasterOwe skrev 2020-10-06 13:19:28 följande:
    Kan du dela länk till artikeln du läste? Det låter så konstigt att det ska vara dag 9!
    Här har du den: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10362823/
    Tyvärr så verkar sen implantation (13-14 dagar) också öka risken för missfall.
    Mindes lite fel, men såhär var det i deras sampel: 118 kvinnor (84 %) hade implantation på dag 8, 9, eller 10. Slutsatsen är att implantation som sker 8-10 dagar efter ÄL har högst chans att klara hel graviditet med levande födda barn.
  • Tue 6 Oct 2020 14:09
    Geranium skrev 2020-10-06 13:04:45 följande:

    Ajdâ vad trâkigt. Hoppas det gâr vägen snart, det är ju inte ovanligt att det tar lite tid tyvärr. Jag är ocksâ inställd pâ att det kommer ta en del tid innan ett plus kommer. Bara att tänka positivt och att fortsätta försöka. Tar du folsyra?


    Jag har på något sätt varit inställd på att bli gravid i september, så månaderna innan har väl varit okej. Nu kommer stressen :( jag har tagit folsyra sen i januari i år. Ska testa SMEP metoden tillsammans med ett glidmedel jag beställt hem. Så nu tusan borde det hända något!
  • Tue 6 Oct 2020 14:26
    EMKR skrev 2020-10-06 14:09:49 följande:
    Jag har på något sätt varit inställd på att bli gravid i september, så månaderna innan har väl varit okej. Nu kommer stressen :( jag har tagit folsyra sen i januari i år. Ska testa SMEP metoden tillsammans med ett glidmedel jag beställt hem. Så nu tusan borde det hända något!
    Ja jag är helt med - jag har fâtt för mig att det borde gâ pâ en gâng dâ jag tagit folsyra sedan 2 veckor Skrattande -Är sa himla otâlig som person sâ jag vet med mig redan i förväg att besvikelsen kommer vara enorm när mensen med största sannolikhet kommer komma runt den 19e dâ jag har BIM. Jag mâste försöka att fortsätta vara realistisk.. Berätta gärna hur du upplever SMEP, har hört mycket positivt om den! Vilket glidmedel är det du har beställt hem?
  • Tue 6 Oct 2020 15:17
    EMKR skrev 2020-10-06 13:01:49 följande:

    Tips hur man håller humöret uppe?

    10 månader är inte långt jag vet de. Men varje månad blir man ju bottenlöst ledsen. Hur hanterar man det?


    Jag har inget bra tips tyvärr, mer än att söka upp människor som är peppande och ger stöd när man mår skit. Det här är verkligen en berg och dalbana av känslor!

    Har precis bölat här en stund för att RMC i Malmö ligger back med sina provanalyser, vilket innebär att vi måste vänta ytterligare två veckor innan vi får resultatet från vår fertilitetsutredning Redan väntat sedan början av september. Blir knäpp på allt väntande och att det inte finns något jag kan göra åt det
  • Tue 6 Oct 2020 15:24
    Soff skrev 2020-10-06 13:20:08 följande:

    Mensen kom igång idag, 2 dagar tidigt. Jag misstänkte att den skulle komma tidigt denna gången dock då jag misstänkte tidig ägglossning. Jag tog ju gravtest bim-5 och fick negativt, plus att jag kände av att mensen skulle komma så jag har redan gråtit mina tårar för denna gången. Var helt knäckt i Söndags. Nu siktar jag in mig på 6:e försöket, som blir ganska snart nu då, eftersom mensen kom tidigt! Så det var ju på så sätt skönt att den kom nu.. 


    Stor kram till dig! <3
  • Tue 6 Oct 2020 15:36
    Jenzia skrev 2020-10-06 15:24:00 följande:

    Stor kram till dig! <3


    Tack! <3
  • Tue 6 Oct 2020 15:40
    Geranium skrev 2020-10-06 14:26:26 följande:

    Ja jag är helt med - jag har fâtt för mig att det borde gâ pâ en gâng dâ jag tagit folsyra sedan 2 veckor  -Är sa himla otâlig som person sâ jag vet med mig redan i förväg att besvikelsen kommer vara enorm när mensen med största sannolikhet kommer komma runt den 19e dâ jag har BIM. Jag mâste försöka att fortsätta vara realistisk.. Berätta gärna hur du upplever SMEP, har hört mycket positivt om den! Vilket glidmedel är det du har beställt hem?


    Ja man tror varje gång att det tagit sig och så inbillar man sig att menssymtomen är gravidsymton varje gång:( men visst måste man vara positiv i allt. Men många ggr är det svårt! SMEP har jag inte testat ännu utan fick det tipset av en tjej här på familjeliv. Läste jättemycket om det sen och blir lite pepp faktiskt! Jag har beställt pre-seed då jag hört att saliv inte är bra. Man rycker efter varje halmstrå som finns!
  • Tue 6 Oct 2020 16:56
    EMKR skrev 2020-10-06 15:40:36 följande:
    Ja man tror varje gång att det tagit sig och så inbillar man sig att menssymtomen är gravidsymton varje gång:( men visst måste man vara positiv i allt. Men många ggr är det svårt! SMEP har jag inte testat ännu utan fick det tipset av en tjej här på familjeliv. Läste jättemycket om det sen och blir lite pepp faktiskt! Jag har beställt pre-seed då jag hört att saliv inte är bra. Man rycker efter varje halmstrå som finns!
    Ok, jag ska kolla upp det. Jag bor i Paris sâ ska se vart jag kan beställa det här. Kan inte skada. Inväntar nog BIM först dock.
  • Tue 6 Oct 2020 17:17
    Geranium skrev 2020-10-06 16:56:10 följande:
    Ok, jag ska kolla upp det. Jag bor i Paris sâ ska se vart jag kan beställa det här. Kan inte skada. Inväntar nog BIM först dock.
    Conceive + är ju franskt om jag inte missminner mig, och det funkar likadant som Preseed, så kör på det om det är enklare att få tag på :)
  • Tue 6 Oct 2020 17:42
    Soff skrev 2020-10-06 13:20:08 följande:

    Mensen kom igång idag, 2 dagar tidigt. Jag misstänkte att den skulle komma tidigt denna gången dock då jag misstänkte tidig ägglossning. Jag tog ju gravtest bim-5 och fick negativt, plus att jag kände av att mensen skulle komma så jag har redan gråtit mina tårar för denna gången. Var helt knäckt i Söndags. Nu siktar jag in mig på 6:e försöket, som blir ganska snart nu då, eftersom mensen kom tidigt! Så det var ju på så sätt skönt att den kom nu.. 


    Styrkekramar <3
Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet