• Baconpie

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • Steeph
    SMEL skrev 2020-10-23 17:39:20 följande:

    Hur lämnar man sperma prov? Kram


    Min lämnade på grund av en annan åkomma (alltså inte fertilitetsutredning). Så det var via urologen som skickade remiss. Annars så kan man betala hos privat klinik!
  • SMEL
    Steeph skrev 2020-10-23 20:48:48 följande:

    Min lämnade på grund av en annan åkomma (alltså inte fertilitetsutredning). Så det var via urologen som skickade remiss. Annars så kan man betala hos privat klinik!


    Aah okej!
  • SMEL
    Steeph skrev 2020-10-23 20:48:48 följande:

    Min lämnade på grund av en annan åkomma (alltså inte fertilitetsutredning). Så det var via urologen som skickade remiss. Annars så kan man betala hos privat klinik!


    Aah okej!
  • Myran1234
    Jenzia skrev 2020-10-23 15:05:19 följande:

    Vad skönt att du äntligen fått en tid! Jag tycktes själv varje moment gett lite lättnad och mindre stress, dvs få en tid, göra utredningsmomenten och nu äntligen ha en ivägskickad remiss! Det är steg i någon slags framåt riktning, inte bara stå och stampa på samma plats

    Idag steg tempen till strax under 37.0 igen och ingen mens än. Men jag har BIM först på söndag. Så än lever lite hopp


    Åh vad spännande! :) Jag håller tummar och tår för dig! Kram!
  • Myran1234

    Hej alla fina! <3

    Jag har haft en liten paus härifrån då vi gått igenom ett litet helvete. Lång historia kort: Jag fick ett falskt positivt klamydiaresultat och eftersom jag och min sambo varit varandra trogna i våra dryga åtta år så var jag helt inställd på att jag burit skiten i alla dessa år och antog därmed att jag var steril. Jag har såklart mått fruktansvärt under en veckas tid. Mannen min trodde inte på testet och vi tog båda två varsitt test, dvs jag tog ett nytt och han testade sig också. En vecka senare kom resultatet för oss båda. Negativt. Så det lilla helvetet blev till en stor lättnad och idag har jag dessutom varit på en äggledarspolning som visade på helt fri passage i bägge äggledarna. Grät av lättnad att åtminstone ha grönt på den fronten. Fattar egentligen inte varför jag skulle ta ett klamydiatest från första början men läkaren (som undersökte mina magsmärtor som jag kan få ibland vid löpträning tyckte vi skulle testa för det).

    Ägglossning om några få dagar så hoppas verkligen nu.

    Hoppas så för er alla att plusset snart kommer. <3 Kram!

  • KNAS2
    Myran1234 skrev 2020-10-23 23:32:15 följande:

    Hej alla fina! <3

    Jag har haft en liten paus härifrån då vi gått igenom ett litet helvete. Lång historia kort: Jag fick ett falskt positivt klamydiaresultat och eftersom jag och min sambo varit varandra trogna i våra dryga åtta år så var jag helt inställd på att jag burit skiten i alla dessa år och antog därmed att jag var steril. Jag har såklart mått fruktansvärt under en veckas tid. Mannen min trodde inte på testet och vi tog båda två varsitt test, dvs jag tog ett nytt och han testade sig också. En vecka senare kom resultatet för oss båda. Negativt. Så det lilla helvetet blev till en stor lättnad och idag har jag dessutom varit på en äggledarspolning som visade på helt fri passage i bägge äggledarna. Grät av lättnad att åtminstone ha grönt på den fronten. Fattar egentligen inte varför jag skulle ta ett klamydiatest från första början men läkaren (som undersökte mina magsmärtor som jag kan få ibland vid löpträning tyckte vi skulle testa för det).

    Ägglossning om några få dagar så hoppas verkligen nu.

    Hoppas så för er alla att plusset snart kommer. <3 Kram!


    Men jisses! Skönt att du fick grönt ljus i alla fall!

    Hoppas stundande ägglossning är ER ägglossning efter det ni varit med om!!
  • Jenzia
    Myran1234 skrev 2020-10-23 23:13:27 följande:

    Åh vad spännande! :) Jag håller tummar och tår för dig! Kram!


    Hej Tempen stört dök imorse så mensen är på ingång :-/ Men men! Upp på hästen igen och skönt att ha ett ess i fickan numera, remissen för IVF är skickad!
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-10-23 17:33:55 följande:

    Wow vad snabbt han fick svar!! Vilken lättnad! Men du, det behöver inte vara något fel på dig alls! Vi har ju fått veta att det inte finns några fel på oss och ändå har sett inte hänt något på ett år. Så ibland tar det väl bara tid. Jag tror fortfarande att min spådom om plus innan årskiftet kommer slå in för er <3 Ge inte upp! Det kommer gå!


    Tack <3 nej jag vet! Vi har ju lyckats en gång så kanske jag ?bara? behöver lite mediciner eller hjälp på traven! Ser så fram emot att få kolla upp mina hormoner även om jag är livrädd! Såg att din temp störtdök åh nej! Men vet du, du/ni kommer lyckas och du har ett fantastiskt förhållningssätt till allt! Heja er <3
  • Myran1234
    KNAS2 skrev 2020-10-24 08:24:19 följande:

    Men jisses! Skönt att du fick grönt ljus i alla fall!

    Hoppas stundande ägglossning är ER ägglossning efter det ni varit med om!!


    Tack snälla! Nu är det nya tag som gäller. :) Hur går det för dig? Var i cykeln befinner du dig? :)
  • Myran1234
    Jenzia skrev 2020-10-24 09:45:23 följande:

    Hej Tempen stört dök imorse så mensen är på ingång :-/ Men men! Upp på hästen igen och skönt att ha ett ess i fickan numera, remissen för IVF är skickad!


    Vad synd! Men helt rätt inställning. :) Upp på hästen, snart blir det eran tur! <3
Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet