• Anonym (Olyck­lig)
    Tue 15 Sep 2020 02:26
    2373 visningar
    34 svar
    -2
    34
    2373

    Hon vägrar acceptera separationen

    Jag träffade en gammal manlig vän efter flera år sen gymnasiet och nu träffats igen som vänner i början han berättar att han inte är lycklig i hans förhållanden sen har de försökt igen för barnens skull Innan och nu fick vi känslor för varandra och nu vill han att lämna henne han har insett att det de hade är dött och inte går att reparera.

    Men hon vägrar ge upp och vill inte släppa honom hon mår inte psykiskt bra heller och har självskadebeteende hon hotar honom om han lämnar henne så tar hon sitt liv eller tar med barnen och flyttar 60 mil bort från honom om han vill lämna henne och hennes föräldrar är på hennes sida och tycker hon ska flytta hem men jag vet han har judrista rättigheter till att träffa barnen och hon kan väl inte flytta långt utan han tillåter det för de har gemensam vårdnad över barnen. Han sitter fast de har huset och allt Hon vägrar ta itu med att separera. Han har förklarat att hans känslor för henne finns inte längre kvar då tog hon bestick och gjorde sig illa på armen medan barnen såg på. Hon är sjukt svartsjuk och kontrollerande hon snokar i hans mobil och bad mig lämna dem i fred och att han vill ha henne men det är inte sant.

    Vad kan han göra?.???? Nån som har bra råd el varit i likn sits?

  • Svar på tråden Hon vägrar acceptera separationen
  • Anonym (Bara ett råd)
    Tue 15 Sep 2020 03:59
    #1
    -1 +8

    Mitt enda råd är att lära sig att använda punkt och hur man styckeindelar.

  • Anonym (brytp­unkt)
    Tue 15 Sep 2020 04:22
    #2
    +1
    Anonym (Olycklig) skrev 2020-09-15 02:26:44 följande:

    Jag träffade en gammal manlig vän efter flera år sen gymnasiet och nu träffats igen som vänner i början han berättar att han inte är lycklig i hans förhållanden sen har de försökt igen för barnens skull Innan och nu fick vi känslor för varandra och nu vill han att lämna henne han har insett att det de hade är dött och inte går att reparera.

    Men hon vägrar ge upp och vill inte släppa honom hon mår inte psykiskt bra heller och har självskadebeteende hon hotar honom om han lämnar henne så tar hon sitt liv eller tar med barnen och flyttar 60 mil bort från honom om han vill lämna henne och hennes föräldrar är på hennes sida och tycker hon ska flytta hem men jag vet han har judrista rättigheter till att träffa barnen och hon kan väl inte flytta långt utan han tillåter det för de har gemensam vårdnad över barnen. Han sitter fast de har huset och allt Hon vägrar ta itu med att separera. Han har förklarat att hans känslor för henne finns inte längre kvar då tog hon bestick och gjorde sig illa på armen medan barnen såg på. Hon är sjukt svartsjuk och kontrollerande hon snokar i hans mobil och bad mig lämna dem i fred och att han vill ha henne men det är inte sant.

    Vad kan han göra?.???? Nån som har bra råd el varit i likn sits?


    Låter som mamman är instabil och manipulativ då hon självskadar sig inför barnen och hotar ta sitt liv om han lämnar.
    Han kan ringa familjeenheten på soc och höra vad han kan göra alternativt 1177 /psyk.
    Låter inte som hon passar som förälder i nuläget. Hon behöver få hjälp och bli stabil så hon kan fungera som mamma till barnen.
    Hon kanske behöver bli omhändertagen om hon menar allvar med sina hot?

    Självklart ska han inte låta sig utpressas till att stanna.
    Han behöver fixa det praktiska så fort som möjligt med skilsmässa och vårdnad av barnen.

    Säg åt honom att så fort som möjligt kontakta en advokat inom vårdnadstvister/familjerätt.

    Det finns advokater inom familjerätt som erbjuder kostnadsfri rådgivning/telefonrådgivning.
  • Anonym (brytp­unkt)
    Tue 15 Sep 2020 04:22
    #3
    -1 +3
    Anonym (Bara ett råd) skrev 2020-09-15 03:59:17 följande:

    Mitt enda råd är att lära sig att använda punkt och hur man styckeindelar.


    Nödvändigt...
  • Anonym (Line)
    Tue 15 Sep 2020 06:44
    #4
    -1 +2

    Tyvärr är de nog inte klara med varandra.

    Mannen är dock en riktig skithög. Man pratar inte massa skit om sin fru till nån ny flamma/älskarinna. Du kan bara tänka dig hur han kommer prata om dig om det skulle bli ni om ett par år. Hua... Han verkar hemsk.

  • Anonym (K)
    Tue 15 Sep 2020 06:49
    #5
    +3

    Vill hon ta livet av sig är det hennes beslut. Det där är till 99% bara hot.

    Barnen kan hon inte flytta på.

    Han kan tvinga fram en försäljning av huset.

    Han sitter inte fast, han vill bara inte ta tag i det.

  • Anonym (Line)
    Tue 15 Sep 2020 06:52
    #6
    -1 +2
    Anonym (K) skrev 2020-09-15 06:49:14 följande:

    Vill hon ta livet av sig är det hennes beslut. Det där är till 99% bara hot.

    Barnen kan hon inte flytta på.

    Han kan tvinga fram en försäljning av huset.

    Han sitter inte fast, han vill bara inte ta tag i det.


    Varför skulle han ta tag i det? Han har ju fått det han vill nu, en fin familj och en trånande älskarinna.
  • Anonym (Gå vidare­)
    Tue 15 Sep 2020 07:17
    #7
    +3

    Det är klassiska ursäkter från en man som inte vill skiljas. Det är inte omöjligt att HAN brukar böna och be för att frun ska stanna. Äkskarinnor har hört exakt samma ursäkt från män i hundra år..

    Det är tyvärr dig han inte vill leva med.

  • Tue 15 Sep 2020 07:35
    #8
    +1

    Jag vill inte vara sådan... all svartsjuka är inte omotiverad och alla som är svartsjuka är inte paranoida.

    Verkar ju spontant finnas visst fog för hennes svartsjuka. Det är ju lite oklart hur mycket hon vet om TS men något anar hon säkert!

    Vette fan va jag tycker om soppan. Jag har varit med om en brud som hotade att ta livet av sig och som faktiskt gjorde det också.

    Skulle jag vara i TS kläder hade jag backat ut, ta en paus som det så fint heter. Tar det slut mellan dom. Fine. Vänta ett tag tills det lugnat ner sig. Sen kan du starta om med karln om det nu är honom du absolut vill ha.

  • Tue 15 Sep 2020 07:39
    #9
    -1 +2
    Anonym (Line) skrev 2020-09-15 06:52:07 följande:

    Varför skulle han ta tag i det? Han har ju fått det han vill nu, en fin familj och en trånande älskarinna.


    Mm, jättefin familj med en fru som hotar med självmord för att han ska stanna kvar (om vi förutsätter att det stämmer)?

    Det frun håller på med (igen, om vi förutsätter att det stämmer) är ju psykisk misshandel.
  • Tue 15 Sep 2020 07:46
    #10
    -1 +2
    Mint skrev 2020-09-15 07:39:10 följande:

    Mm, jättefin familj med en fru som hotar med självmord för att han ska stanna kvar (om vi förutsätter att det stämmer)?

    Det frun håller på med (igen, om vi förutsätter att det stämmer) är ju psykisk misshandel.


    Fast det troligaste är att det inte stämmer. Det går ju helt enligt regelboken för hur otrogna män duperar sina korkade/naiva/lättlurade jag älskarinnor. Kan inte lämna JUST NU.... Suck
Svar på tråden Hon vägrar acceptera separationen