• Tue 15 Sep 2020 20:27
    5493 visningar
    16 svar
    16
    5493

    Vilka var dina symtom innan plus? Och när fick du plusset?

    Ni som är gravida, vilka var era första symtom och när testade du? Vi har försökt skaffa syskon till vår 4 åring nu nästan ett år. Gjorde äggledarspolning förra veckan och det känns som jag är annorlunda, mår annorlunda. Men vågar inte tro. Kånns konstigt i magen, och jag gråtit typ varje dag. Nu är jag nedståmd. BIM först nästa vecka måndag- och så här tidigt brukar jag ej ha PMs. Men testade negativy idag äl+7 och helt blankt så känner att det kanske inte blev nu heller. IVF planerad vid mens i oktober..

  • Svar på tråden Vilka var dina symtom innan plus? Och när fick du plusset?
  • Tue 15 Sep 2020 21:40
    #1

    Hej. Jag plussade idag, kan inte fatta det än. Mensen ska komma imorgon. Hade en liten blödning igår, antagligen en nidblödning. Inte haft det förut dock. Annars har jag haft exakt samma symptom som vid mens: finnar och mensvärk. Dock inte haft nån pms eller sömnproblem veckan innan mens nu, som jag brukar ha. Så skulle säga att det har varit mina tydligaste tecken, vad jag inte haft. Men jag har precis som dig googlat mig galen denna vecka efter tidiga tecken. Hoppas du plussar snart ?

  • Tue 15 Sep 2020 21:54
    #2

    Första två graviditeterna var jag trött och hade mensvärk på kvällarna, innan BIM. Plussade ÄL+10, anade något ÄL+9. Helt blankt innan.

    Tredje graviditeten kände jag ingenting alls innan BIM. Plussade ÄL+11, testade inte innan.

  • Tue 15 Sep 2020 22:01
    #3

    Testade först BIM+3, för då visste jag att det inte fanns någon annan rimlig förklaringen. Hade enbart väldigt markant puls, kunde knappt somna. Googlade och hittade direkt att det kunde vara ett tecken. Men ville inte slösa test före tre dagar hade gått :) man är ju inte mindre gravid för att man väntar några dagar.

  • Tue 15 Sep 2020 22:10
    #4

    Minns inte med första barnet men med andra fick jag ett skarpare luktsinne. Kunde känna att hunden hade kissat inne i ett annat rum än där vi satt, när ingen annan i familjen kunde känna lukten. Detta var på lördagen. Tog ett test dagen därpå som visade svagt plus och på tisdagen, BIM, ett tydligt plus :)

  • Wed 16 Sep 2020 06:45
    #5
    Widdy skrev 2020-09-15 21:40:26 följande:

    Hej. Jag plussade idag, kan inte fatta det än. Mensen ska komma imorgon. Hade en liten blödning igår, antagligen en nidblödning. Inte haft det förut dock. Annars har jag haft exakt samma symptom som vid mens: finnar och mensvärk. Dock inte haft nån pms eller sömnproblem veckan innan mens nu, som jag brukar ha. Så skulle säga att det har varit mina tydligaste tecken, vad jag inte haft. Men jag har precis som dig googlat mig galen denna vecka efter tidiga tecken. Hoppas du plussar snart ?


    Stort grattis för ditt plus! Såå härligt ?? Hur långt innan kände du mensvärk?
  • Wed 16 Sep 2020 08:26
    #6

    Allra första brukar vara känsliga bröstvårtor sen blev de mörkare i färgen, ständigt kissande. Sen brukar jag känna mig annorlunda, lite yr och så. Känner även någonting i magen som varje är mensvärk eller någon annan känsla. Väntade tills BIM+3 men visste ändå från ca BIM :)


    Gravid med femman :)
  • Wed 16 Sep 2020 08:51
    #7

    Med min dotter så det första jag kände var en konstig känsla i magen - inte riktigt som molvärk innan mens, men nåt åt det hållet (så, det var annorlunda och därför började jag misstänka). Plusat på BIM (brukar inte "slösa" tester tidigt i onödan - resultatet ändras ju inte )

  • Wed 16 Sep 2020 20:30
    #8

    Mina första tecken va ökad ångest och att tandklttet började störtblöda vid borstning, det blrjade ca 1 v innan jag plussade.

  • Thu 17 Sep 2020 11:17
    #9

    Trötthet och mensvärk. Ett svagt plus dagen innan beräknad mens.

  • Thu 17 Sep 2020 11:23
    #10

    Jag har aldrig haft symtom innan plus (däremot hamnat på sjukhus någon vecka efter plus p.g.a. uttorkning från kräkningar...). Bristen på symtom har som i sig varit ett tecken - för annars brukar jag ha symtom på att mens är på G vilka liknar såna man har i tidig graviditet.

    Med 1 och 2 plussade jag tydligt ca 11 dagar efter ägglossning. Med 3 och 4 testade jag mig det datum kliniken sagt åt mig att göra det (IVF).

  • Sun 20 Sep 2020 20:54
    #11
    Enkeli skrev 2020-09-16 06:45:48 följande:
    Stort grattis för ditt plus! Såå härligt ?? Hur långt innan kände du mensvärk?
    Tack! :) några dagar innan i alla fall, minns inte exakt men runt 2-3 tror jag. 
  • Sun 20 Sep 2020 22:19
    #12

    Fruktansvärt ont i brösten har varit det första tecknet vid båda graviditeterna. Börjat känna det 4-5 dagar innan BIM. Sen har jag tagit test 3-4 dagar efter BIM. Vill inte ta test och stå och fundera över om det är positivt eller negativt. Vill ha ett tydligt + vilket jag fått båda gångerna


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Sat 24 Oct 2020 15:44
    #13

    Jag plussade nu i veckan, 3:e barnet. Jag har inte kännt så mycket innan BIM med de andra vad jag minns. Nu har jag haft dåligt humör, väldigt trött o lite ömma bröst. Lätt illamående till o från men inte så farligt

  • Tue 3 Nov 2020 16:07
    #14

    Mitt enda symtom var halsbränna, vilket jag aldrig brukar ha. Då jag precis slutat med minipiller så visste jag inte när min mens skulle komma så tog jag ett test på äl+9 (körde med NC) som visade svagt positivt den 2 mars i år. Nu har jag 10 dagar kvar till BF :)

  • Tue 3 Nov 2020 23:37
    #15

    Jag plussade i helgen och jag hade en nidblödning cirka en vecka efter ägglossning, mensvärk och lite molande värk till och från, ont i svanken och muntorrhet, otrolig muntorrhet!

  • Tue 3 Nov 2020 23:38
    #16
    MiniNin skrev 2020-11-03 23:37:52 följande:

    Jag plussade i helgen och jag hade en nidblödning cirka en vecka efter ägglossning, mensvärk och lite molande värk till och från, ont i svanken och muntorrhet, otrolig muntorrhet!


    Glömde skriva att jag plussade på ÄL+13. Vecka 3+6.
Svar på tråden Vilka var dina symtom innan plus? Och när fick du plusset?