• Cissan83

    Han orkar inte med...

    Jag är i en separation nu, och anledningen till separationen är att vi vuxit ifrån varandra och vi är så olika. Vi har tre små barn och jag jobbar i vården, vilket innebär en hel del obekväma arbetstider. Inget fel med det. Jag trivs rätt bra med mitt jobb, men just nu är det mest pina. Framförallt när jag jobbar sena kvällar.

    Pappan jobbar på ett byggföretag, och börjar jobba 4,30 på morgnarna. Han är så klart rätt trött om dagarna.... Men nu till det här som jag inte vet hur jag ska hantera:

    När han väl kommer hem, efter att ha hämtat barn så vill han vila. Och det kan man köpa. Men han sover huuuur många timmar som helst när han väl lägger sig.... Problemet är ju bara att han somnar ifrån barnen ibland när de ska sova för natten!

    Och han tycker det är jobbigt när de bråkar o tjatar och han blir irriterad på dem.

    Man tycker ändå, när han varit borta några dagar, att det borda va lite extra mysig o härlig stämning hemma, men så är de verkligen inte ????

    Det här gör mig så orolig och rädd, för sedan är det meningen att han ska ha dem varannan vecka.. ???? Jag kan inte förstå hur de ska gå....?!

    Är det någon mer som har eller har haft liknande problem som kan ge mig något tips eller råd kring detta?!? Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen ????

  • Svar på tråden Han orkar inte med...
  • BeautifulLiz

    Hur ska han göra med barnen när han måste åka hemifrån så tidigt? Ska de väckas nästan mitt i natten varannan vecka?
    Hur ska du göra när du jobbar sena kvällar?

    Det låter bra knepigt att få ihop utan att det drabbar de små barnen väldigt hårt.

    Hur gamla är barnen?

  • Vinterll

    För oss gick det inte. Han tyckter det är för jobbigt med barnen, han vill kunna sova, gå ut när han vill, jobba som han vill osv, så jag tog barnen på heltid. Slutade mitt jobb inom vården och började studera till ett yrka med bara dagtider.

  • Mimosa86

    Förstår inte. Separerar han för att kärleken till dig är borta eller separerar han för att slippa ansvar om sina barn? För ett varannan vecka liv kommer ju knappast ge det sistnämnda.

    Tror att separationen kan vara nyttig för honom dock. Då måste han hugga i vare sig han vill eller inte. Varför ville han ha tre barn om han inte orkar detta? Säger ju sig självt att tre barn och båda era jobb inte funkar.

    Varför har ni båda inte övervägt andra jobb eller krävt andra tider? (Såklart inte möjligt i Corona tider) men er situation är ju ohållbar där..

  • Dexter dot com

    Tänker han inte byta jobb så kommer han ju inte kunna ha barnen vv om han inte anställer någon som kommer och tar hand om barnen kl 3.00 på mornarna och på em/kväll när han måste vila.

Svar på tråden Han orkar inte med...