• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8791 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8791

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (me)
    Wed 16 Sep 2020 10:16
    #11
    +5

    Om inte du själv snart också ska sitta där som ännu ett ex till honom så lär dig att kontrollera din svartsjuka som inte är normal över huvudtaget. Han hade ett liv innan dig och har ännu ett barn utöver ert gemensamma och den kontakten exet verkar ha är fullt normal under de omständigheterna. Skärp dig!

  • Anonym (Biobo­nusmam­ma)
    Wed 16 Sep 2020 10:17
    #12
    +6

    Jösses.. Tagga ner ett hekto eller tio. Det är enbart positivt att hon är glad för er skull och positivt inställd till att ni fått barn. Hon är ditt bonusbarns mamma, inte din fiende. Jag anser det vara viktigt för bonusen att få se en bild på sitt syskon. Min mans ex har nyligen fått barn och hon skickade en bild på bebisen så deras gemensamma fick se flickan innan de träffade henne. Att uppdatera barnets pappa om vad barnet lärt sig etc är också relevant då han inte är en del av hennes vardag.

    Detta gör även mina bonusars mamma och varken jag eller maken ser det som ett problem. Han vill gärna veta om det händer något särskilt under veckan barnen är hos sin mamma. Igår fick han exempelvis ett lite längre sms med info när mamman varit till bvc med ett av barnen. Han blev glad över att få veta vad barnet vägde, hur hon utvecklats sedan senast och att allt var bra med henne.

    Jag gör samma sak med mina barns pappa. Skickar iväg ett sms om det är något speciellt på gång i barnens liv. Så att även han, som har barnen 1/3 av tiden, får ta del av vad som pågår i deras liv. Jag hade blivit både sårad och stött om mina bonusars mamma agerade som dig. Vi är inte bästa vänner precis men båda är ofta närvarande när barnen hämtas eller lämnas och hon uppskattar att jag bryr mig om hennes barn och tar väl hand om dem när de är hos oss. Hon respekterar mig och jag henne. Hon är en bra mamma som är mån om sina barn och hon är mamma till de söta liven jag bor med vv och ingen jag vill komma på kant med. Finns ingen anledning att vara svartsjuk på ett ex när det är dig mannen valt att leva med.

  • LFF
    Wed 16 Sep 2020 10:21
    #13
    +7
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Om man inte träffar sitt barn mer än en helg i månaden så är det ju otroligt bra att man har en bra kommunikation med barnets andre förälder så man vet vad som händer i barnets liv. Och det inbegriper allt från vad barnet gjort under dagen/veckan till saker som barnet lärt sig!

    Varför läser du smsen alls som handlar om barnet om du nu tycker att det är så jobbigt? Sen kanske det vore bättre om de hade en mailkonversation istället för sms om barnet.

    Varför vill du hindra henne att träffa bebisen, hennes barns halvsyskon? 
  • Wed 16 Sep 2020 10:22
    #14
    +6

    Är du på riktigt TS??

    Om jag hade haft ett barn som bodde 40 mil bort och som jag bara träffade en helg i månaden så hade jag jättegärna tagit emot bilder och info om hur mitt barn mår eller vad hen gör!
    Att du tycker att det är helt ointressant att din sambos barn har lärt sig cykla etc. får ju stå för dig! Din sambo vill säkert veta det! Och tycker även han att det är ointressant så är det något gravt fel på honom och jag skulle undrat vem tusan jag själv valt att skaffa barn med!

    Ert barn är ju ett syskon till deras barn, är väl inte det minsta konstigt att storasyskonet är nyfiken och vill se bild på ert barn!

    Du måste acceptera att han har levt innan dig! Deras barn är lika mycket värt som ert barn och han är lika mycket pappa till det barnet som till ert gemensamma!

  • Wed 16 Sep 2020 10:23
    #15
    +3
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Det är fortfarande inget konstigt du beskriver. Varför är det ett problem för dig att nån annan får sms?

    Jag uppdaterar mina barns mormor mer än så, det här är hans barn. Hade du tyckt det var rimligt med lika lite insyn i er bebis liv?

    Visst har ni- dvs även din pojkvän- rätt att bestämma vem som träffar bebisen. Ur det äldre barnets perspektiv lär det ju vara underligt dock, att mamman aldrig träffat hans syskon.
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Wed 16 Sep 2020 10:23
    #16
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Alltså fullständigt oskyldiga saker om ett barn som din kille älskar och som han nästan aldrig träffar. Lägg av. Sätt dig i hans sits och fatta, nu när du själv är förälder, att man faktiskt vill vara delaktig i sitt barns liv.

    Hon måste inte träffa er bebis nej, men jag tycker du borde anstränga dig att bli hennes vän istället för att försöka göra henne till en fiende.
  • Anonym (Skoja­)
    Wed 16 Sep 2020 10:48
    #17
    +1

    E du full eller. Hon bor 40 mil bort o skickar sms. Helt valfritt av er o ignorera dessa. Att man stör sig på folk som skickar sms e oförståeligt. Ignorera o gå vidare. Lägg energin på något vettigare

  • Wed 16 Sep 2020 10:55
    #18
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Det låter som att exet vill att pappan ska känna sig delaktig i det vardagliga. I mina öron låter det endast sunt. 


    Du kan säkert väga att låta exet träffa bebisen, MEN det är ju bonusens syskon och det vore ju säkert härligt för honom att få visa upp för sin mamma, på samma sätt som han säkert skulle tycka det var kul att mamman fick se hans rum hos er osv. Det är ju hans liv och verklighet, där ni alla är del i hans familj.

  • Wed 16 Sep 2020 10:58
    #19

    blev lite fel, bonusen är ju en flicka... 

  • Anonym (:-O)
    Wed 16 Sep 2020 11:09
    #20
    Anonym (H) skrev 2020-09-16 09:44:03 följande:

    Det är onsdag idag!!!!


    Funderade också på om det redan var fredag.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!