• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8786 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8786

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (Meri)
    Wed 16 Sep 2020 11:14
    #21
    -2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Jag tror att jag förstår eftersom jag har fått barn ihop med en man som hade barn sen tidigare. Bry dig inte om att svara dom som är otrevliga. 

    Du får dela upp det här i flera delar. För det första, smsen, varför ska du läsa de sms som hon skickar till pappan? Är han irriterad på hennes långa sms? I så fall kanske han inte behöver ta upp det med dig. Nu när ni precis har fått barn ihop kanske han kan välja att hålla det där för sig själv. 

    Ett tips till honom är att de har den sortens kontakt, om hur det går för deras barn och detaljer som hon vill dela med sig av till honom, att ta det via mejl. Då läser han dom när han har tid. Sms kan användas till akuta saker och mejl till vardagligt flöde. Om hon är väldigt aktiv och om han tycker att hon är för aktiv i sitt mejlande så kan han meddela henne att hon gärna får skriva men att han bara kommer att avsätta en dag i veckan för att läsa. Eller varannan dag, eller en viss tidpunkt på dagen, eller vad som känns bra för honom. Det måste han ju avgöra själv så klart. Hon kan skriva men han behöver inte svara mer än när det passar honom. 

    Hon måste inte få träffa er bebis. Där kan jag förstå att det känns obehagligt när en för dig främmande människa har alldeles för stort intresse av din bebis men du behöver inte oroa dig, det finns inga regler om att pappans barns mamma måste få se er bebis. Men det kan ju vara onödigt att tala om för henne att hon aldrig kommer att få se bebisen, det räcker ju att lägga upp era planer så att du och hon inte är på samma ställe och att bebisen är med dig.

    Sen är det ju en sak hur hon uppfattas när hon skriver ett sms och hur hon är irl. Hon är kanske bara glad för er skull och tror kanske att hon bara visar sin bästa välvilliga sida när det för dig i själva verket blir för påträngande. Hon kanske lugnar ner sig med tiden och om du bara får känna att du får ha den här bebistiden ihop med din pojkvän så kanske hon inte känns fullt så obehaglig längre fram. 
  • Wed 16 Sep 2020 11:17
    #22
    +3

    Helt ärligt så förstår jag inte alls problemet. 
    Är väl suveränt att få vara delaktig i vardagssaker även om man bor långt ifrån varandra.
    Er nya bebis är dessutom halvsyskon till deras gemensamma barn så varför skulle det vara konstigt att både barnet och bio-mamman är intresserade av bebisen?
    Var istället glad över att bio-mamman är positiv till dig och er nya bebis istället för att hon är avundsjuk/svartsjuk och bråkar vilket många ex gör, tyvärr.

    Jag är skild sedan drygt 1,5 år och har tonårsbarn och gud vad jag önskar att deras far kunde kommunicera mer kring barnen. Han vill inte prata med mig alls och undviker mig till varje pris. 
    I dagsläget känns det faktiskt som att jag har bättre kontakt med hans nya ( sambo till och med) än vad jag har med honom som jag var i hop med i 25 år. Skittradigt!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 11:22
    #23
    +2

    Precis som de andra i den här tråden så är det nog du som behöver tagga ner.

    Var glad att hon välkomnar sitt barns nya syskon. Att hon delar glädjen med sitt barn.

    Hon vill bara väl och vill även ge pappan möjlighet att ta del av deras barns liv.

  • Anonym (Stare­n) Trådstartaren
    Wed 16 Sep 2020 12:09
    #24
    -13
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-16 11:14:37 följande:

    Jag tror att jag förstår eftersom jag har fått barn ihop med en man som hade barn sen tidigare. Bry dig inte om att svara dom som är otrevliga. 

    Du får dela upp det här i flera delar. För det första, smsen, varför ska du läsa de sms som hon skickar till pappan? Är han irriterad på hennes långa sms? I så fall kanske han inte behöver ta upp det med dig. Nu när ni precis har fått barn ihop kanske han kan välja att hålla det där för sig själv. 

    Ett tips till honom är att de har den sortens kontakt, om hur det går för deras barn och detaljer som hon vill dela med sig av till honom, att ta det via mejl. Då läser han dom när han har tid. Sms kan användas till akuta saker och mejl till vardagligt flöde. Om hon är väldigt aktiv och om han tycker att hon är för aktiv i sitt mejlande så kan han meddela henne att hon gärna får skriva men att han bara kommer att avsätta en dag i veckan för att läsa. Eller varannan dag, eller en viss tidpunkt på dagen, eller vad som känns bra för honom. Det måste han ju avgöra själv så klart. Hon kan skriva men han behöver inte svara mer än när det passar honom. 

    Hon måste inte få träffa er bebis. Där kan jag förstå att det känns obehagligt när en för dig främmande människa har alldeles för stort intresse av din bebis men du behöver inte oroa dig, det finns inga regler om att pappans barns mamma måste få se er bebis. Men det kan ju vara onödigt att tala om för henne att hon aldrig kommer att få se bebisen, det räcker ju att lägga upp era planer så att du och hon inte är på samma ställe och att bebisen är med dig.

    Sen är det ju en sak hur hon uppfattas när hon skriver ett sms och hur hon är irl. Hon är kanske bara glad för er skull och tror kanske att hon bara visar sin bästa välvilliga sida när det för dig i själva verket blir för påträngande. Hon kanske lugnar ner sig med tiden och om du bara får känna att du får ha den här bebistiden ihop med din pojkvän så kanske hon inte känns fullt så obehaglig längre fram. 


    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
  • Anonym (me)
    Wed 16 Sep 2020 12:15
    #25
    +5
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Men vad säger din sambo då, det är hans barn det handlar om och är han normalt funtad så borde han ha ett intresse av att vara delaktig i sitt barns vardag i nutid och inte få någon jävla månadsrapport bara.

    Men men...den dagen ni går isär (vilket lär ske om du fortsätter så här) så hoppas jag att du också nöjer dig då med att ditt barns relation till sin pappa bantas ned till en gång i månaden och inget mer.
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Wed 16 Sep 2020 12:15
    #26
    +8
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Du menar för att hans första barn magiskt har försvunnit på något sätt för att det kom en till..? Han är pappa till två barn, du måste börja förstå vad det innebär. Det jag också saknar i din tråd är hans perspektiv, tycker han att det är jobbigt att få sms om sin son? Är han en frånvarande pappa? Annars är det väl hans ensak att ta tag i om det är jobbigt. Din ensak är att bearbeta dina känslor kring det. Om ett barn lär sig cykla så vill man faktiskt veta det samma dag och få känna sig involverad i sitt barns liv! Du är ännu så pass nybliven mamma att du kanske inte förstår sådana känslor än, men du kan ju åtminstone försöka sätta dig in i hans situation.
  • Anonym (me)
    Wed 16 Sep 2020 12:16
    #27
    +3
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-16 11:14:37 följande:
    Jag tror att jag förstår eftersom jag har fått barn ihop med en man som hade barn sen tidigare. Bry dig inte om att svara dom som är otrevliga. 
    Både min man och jag har barn sedan tidigare och tack gode gud anser vi båda det självklart att ha en vardaglig dialog med våra ex runt barnen!
  • Wed 16 Sep 2020 12:19
    #28
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Din sambo har två familjer; sitt barn i tidigare förhållande och dig och erat gemensamma barn. Om han inte upplever det som ett problem att hon skickar långa sms om deras barn så behöver du inte bry dig, eller är du svartsjuk över att han tar tid att läsa sms och inte är med dig varje timme dygnet runt? Och varför läser du hans sms isåfall? 
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 12:22
    #29
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    Sambon hade två barn sedan tidigare, vårt gemensamma var vårt första.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 12:25
    #30
    -4

    Du ser väl vad folk skriver på fl. Noll respekt för kvinnor. Alltid. Klart de försvarar ett drygt ex som stör dig i ditt privatliv och som nybliven mamma dessutom .

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!