• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8735 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8735

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Wed 16 Sep 2020 12:46
    #41
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 12:38:29 följande:

    Kontakten sker ju för ofta om han får 7 långa sms på en månad det är nästan 2 ggr/v . Hon har ju precis fött barn. Det är ju exet som är hänsynslös och ska ta en massa uppmärksamhet från , när hon istället borde ge dom lite utrymme. Men det fattar ju inte folk på fl såklart


    Hur ofta har du kontakt med dina barn?

    Och hur ofta läser du sms?
  • Anonym (L)
    Wed 16 Sep 2020 13:01
    #42

    Hans ex har självklart ingen rätt att träffa ert barn och du kan absolut neka henne att träffa barnet.

  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 13:02
    #43

    Tvingar din pojkvän läsa sms :en?

    Eller läser han upp dem så högt att det hörs i hela lägenheten/huset?

  • Anonym (Meri)
    Wed 16 Sep 2020 13:07
    #45
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Jo jag förstår att det är känsligt att vara nybliven mamma och att vilja vara i bebisbubblan med sin man, det är viktigt och inte alla förstår hur viktigt det är eftersom de flesta som får barn för första gången får vara i sin bebisbubbla utan att det finns ex som stör. Det är en väldigt speciell situation att få sitt första barn med en man som har barn sen tidigare. 

    Men jag förstår inte varför det är ditt problem att hon smsar? Ni har väl var sina telefoner? Visst är ni en familj nu men det var ni innan också. Det som jag oroar mig mer över är att du ska få ha din bebistid utan störningar men det här med att din pojkvän får sms, hur exakt blir det en störning för dig? Om han har svårt att låta bli att läsa sina sms direkt när han får dom så kan du väl be att han läser smsen senare.

    Jag tycker inte det är rimligt att hon bara får skriva om allt som händer i deras barns liv en gång i månaden. Hade jag varit skild och haft barn i åldern där man lär sig cykla och simma så hade jag velat berätta det samma dag. Och jag hade nog velat läsa om det samma dag också. Däremot, om det handlar om att hon kräver att få respons varje gång hon skriver nåt, då kan jag förstå att det blir irriterande. Vad exakt är det som stör dig? Är det din pojkvän som inte har telefonvett? Tar han upp telefonen och läser även om ni har en mysig stund tillsammans med ert barn? Jag förstår inte riktigt. Det är det enda som jag kan komma på som jag hade stört mig på, och då hade jag bett min pojkvän att välja en annan stund för att läsa hennes sms. För jag tycker som sagt att det är fullt rimligt att hon vill berätta när det händer något i deras barns liv, och jag tycker också att det är fullt rimligt att han inte tar upp sin telefon så fort det plingar till ifall ni har en intim stund tillsammans du, han och er bebis. 
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 13:13
    #46
    +3
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 12:38:29 följande:
    Kontakten sker ju för ofta om han får 7 långa sms på en månad det är nästan 2 ggr/v . Hon har ju precis fött barn. Det är ju exet som är hänsynslös och ska ta en massa uppmärksamhet från , när hon istället borde ge dom lite utrymme. Men det fattar ju inte folk på fl såklart
    Menar du att pappan inte vill veta något om sitt 5 åriga barn bara för att han fått ett nytt barn?

    5 åringen är ju lika mycket hans barn som bebisen.

    Har du barn? om du har det, slutade du då bry dig om det första? om du separerade skulle du då bara vilja höra om det första barnet ett par gånger i månaden?
    De flesta föräldrar vill höra om eller prata med sina barn flera ggr i veckan.

    Däremot behöver inte TS läsa sms eller höra om barnet.
    Pappan behöver inte berätta om vad som står i sms:en för jag utgår ifrån att mamman sms:ar pappan och inte ts.

    Ts behöver bara vara trevlig mot barnet en helg i månaden, pappan sköter kontakten med mamman angående deras barn.

    Pappan har numer 2 barn som är lika mycket hans barn.
    Han har lika mycket ansvar för bägge.

    Ts måste förstå att bonusen är lika mycket hennes sambos familj som hon och bebisen och bonusen är bebisens halvsyskon.

    Undrar om ts skulle tycka att det var ok att pappan bara träffade bebisen 1 helg i månaden och bara fick info om bebisen ett par ggr i månaden.

    TS får säga till att till sambon att hon inte vill läsa eller höra om sms:en.

    Pappan slutar inte vara pappa till sitt tidigare barn eller bry sig mindre om sitt första barn bara för att han har fått ett nytt barn, hans första barn kommer att vara hans familj för alltid.

    För ts är nog bara sambon och bebisen hennes familj men för sambon är det ts och dom två barnen.

    Ts måste också förstå att bonusen är hennes bebis syskon.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 13:19
    #47
    -2

    Tycker hans ex låter som fruktansvärt dryg människa. Hur lyckas man skapa en sån irritation hos Ts? Det måste ju vara nåt fel på exet som orsakar så mycket negativitet, som inte respekterar det nya förhållandet han har och här har hon en chans att störa det nu när ts fått barn . Vem som helst förstår väl att man inte beter sig så att en nybliven mamma känner irritation och negativitet? Exet borde sluta störa och bete sig istället

  • Wed 16 Sep 2020 13:21
    #48
    +1
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 10:16:06 följande:

    Men alltså ni fattar inte eller jag glömde mer än hälften för i smsen står det också saker som han har lekt med den och den, i skolan gör dom det här, han sa en rolig sak, o.s.v. tusen gånger om alltså det är halva böcker hon skickar i varje sms. Man kan inte ens läsa smsen i ett svep man måste scrolla flera gånger för att läsa hela alltså dom är eeeeevigheeetslånga!

    Men måste hon träffa vår bebis? Har jag inte rätt att säga nej?


    Är väl inte konstigt med tanke på att din man enbart träffar sitt barn en helg i månaden, han missar ju massor där. Är ju otroligt generöst av exet att hålla honom uppdaterad. Och är han en bra kille så är han väl intresserad av sina barn, eller?

    Din man har ett barn med en annan kvinna. Den kvinnan kommer alltid vara mamma till barnet och de kommer alltid ha en relation. Varför är detta så känsligt?

    Varför så svartsjuk? Är väl inget att bråka om. Jisses, hade ni haft samarbetsproblem eller en kassa relation föräldrarna emellan DÅ hade det varit illa.

    Problemet här är ju bara du.

    Varför ogillar du henne?
  • Wed 16 Sep 2020 13:25
    #49
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 13:06:56 följande:

    Farsor behöver inte bli uppdaterade om allt om barnet är hos mamman och under hennes ansvar. Har sitt barns pappa ett nyfött barn med en annan kvinna bör man respektera det och ge dem utrymme och snarare hjälpa till att avbelasta dem om möjligt, inte störa och ta uppmärksamhet ifrån dem. Det är väldigt konstigt att folk sitter och försvarar exet och gnäller om att TS läser sin mans sms . Befängt är vad det är, folk kan vara förbannat kvinnofientliga ibland även här på fl. Lägg ner och visa lite respekt istället

    Extremt provocerande översittarbeteende, manipulativt och småsint. Vidrigt kärringbeteende är vad det är


    Tragiskt att det är så klent virke i dagens småbarnsföräldrar att de inte klarar av att ha fokus på något annat än sig själva och sin nya lilla bebis dygnet runt de första veckorna.
    Hur skulle det se ut om alla kärnfamiljer helt plötsligt bara struntade i övriga biologiska barn så fort siste bebis kom ut? Varför ska man behöva bry sig om tidigare barn i några veckor när man har en ny liten att ta hand om? 

    Och vart står det att pappan har problem med detta? Verkar bara vara TS som har problem med att pappan får veta att hans barn sedan tidigare lärt sig att cykla. Ingen stans svarar TS ens på hur hon får veta alla dessa sms.
    Normala människor verkar se det som en fördel att pappan och mamman kommunicerar kring det gemensamma barnet då pappan endast träffar det barnet en helg i månaden.
    Verkar inte vara något bråk mellan mamman och pappan och det verkar inte som att mamman kräver uppmärksamhet för sig själv som person utan normala saker för det gemensamma barnet.

    Vad är problemet med att mamman gläds över barnets nya halvsyskon? Hade det varit bättre om hon varit missunnsam och grälsjuk? 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Meri)
    Wed 16 Sep 2020 13:26
    #50
    Anonym (me) skrev 2020-09-16 12:16:11 följande:
    Både min man och jag har barn sedan tidigare och tack gode gud anser vi båda det självklart att ha en vardaglig dialog med våra ex runt barnen!
    Ja, ursäkta, jag borde ha varit tydligare. Jag skrev att jag har också fått barn med en man som har barn sen tidigare, jag borde ha skrivit att jag har också fått mitt första barn ihop med en man som har barn sen tidigare. Det är stor skillnad mot att du och din första man fick ert första barn tillsammans och mot att du och din andra man fick barn tillsammans när ni båda visste hur det var att vara förälder sen tidigare. 

    Min man hade som sagt barn sen tidigare och jag läste inte hans sms men utifrån vad jag fick veta så delade de med sig om det hade hänt något. Hans barn hade redan lärt sig cykla och simma när vi träffades men de delade bilder om något särskilt hade hänt och vid tidpunkten då vi fick barn hade frekvensen på den sortens händelser tunnats ut.

    Vet inte om det här är något som någon av oss tackar gud för, eller hur jag ska bemöta ditt inlägg, det var liksom inte så märkvärdigt. Det störde inte mig att de hade den kontakten och jag upplevde inte att någon av dom störde sig på att ha den kontakten om sitt barn heller. 
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 13:26
    #51
    -2
    Mimosa86 skrev 2020-09-16 13:21:05 följande:

    Är väl inte konstigt med tanke på att din man enbart träffar sitt barn en helg i månaden, han missar ju massor där. Är ju otroligt generöst av exet att hålla honom uppdaterad. Och är han en bra kille så är han väl intresserad av sina barn, eller?

    Din man har ett barn med en annan kvinna. Den kvinnan kommer alltid vara mamma till barnet och de kommer alltid ha en relation. Varför är detta så känsligt?

    Varför så svartsjuk? Är väl inget att bråka om. Jisses, hade ni haft samarbetsproblem eller en kassa relation föräldrarna emellan DÅ hade det varit illa.

    Problemet här är ju bara du.

    Varför ogillar du henne?


    Nej, problemet här är folk som dig och exet och erat vidriga beteende gentemot Ts. Finns säkert något psykologiskt begrepp för att beskriva vad ni håller på med.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!