• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8738 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8738

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Litet My
    Wed 16 Sep 2020 13:33
    #52
    Mandel skrev 2020-09-16 13:25:54 följande:

    Tragiskt att det är så klent virke i dagens småbarnsföräldrar att de inte klarar av att ha fokus på något annat än sig själva och sin nya lilla bebis dygnet runt de första veckorna.

    Hur skulle det se ut om alla kärnfamiljer helt plötsligt bara struntade i övriga biologiska barn så fort siste bebis kom ut? Varför ska man behöva bry sig om tidigare barn i några veckor när man har en ny liten att ta hand om? 

    Och vart står det att pappan har problem med detta? Verkar bara vara TS som har problem med att pappan får veta att hans barn sedan tidigare lärt sig att cykla. Ingen stans svarar TS ens på hur hon får veta alla dessa sms.

    Normala människor verkar se det som en fördel att pappan och mamman kommunicerar kring det gemensamma barnet då pappan endast träffar det barnet en helg i månaden.

    Verkar inte vara något bråk mellan mamman och pappan och det verkar inte som att mamman kräver uppmärksamhet för sig själv som person utan normala saker för det gemensamma barnet.

    Vad är problemet med att mamman gläds över barnets nya halvsyskon? Hade det varit bättre om hon varit missunnsam och grälsjuk? 


    Huvudet på spiken
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 13:34
    #53
    -5

    TS har rätt till sina känslor, det gäller hennes liv och det får folk ta och respektera. Sitta och klanka ner på ts för hennes totalt normala reaktioner är ju bara sjukt. Inte konstigt att folk vill vara ifred från irriterande människor när det finns så många av er

  • Litet My
    Wed 16 Sep 2020 13:35
    #54
    +1

    Tror det är du TS som ska fatta att hålla sig borta- från sambons mobil.

    Känns inte helt normalt att kolla genom den hela tiden efter sms från hans barns mamma.

    Själv kollar jag aldrig sambons mobil, utan litar på att det han vill jag ska veta det berättar han.

  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 13:37
    #55
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 13:06:56 följande:

    Farsor behöver inte bli uppdaterade om allt om barnet är hos mamman och under hennes ansvar. Har sitt barns pappa ett nyfött barn med en annan kvinna bör man respektera det och ge dem utrymme och snarare hjälpa till att avbelasta dem om möjligt, inte störa och ta uppmärksamhet ifrån dem. Det är väldigt konstigt att folk sitter och försvarar exet och gnäller om att TS läser sin mans sms . Befängt är vad det är, folk kan vara förbannat kvinnofientliga ibland även här på fl. Lägg ner och visa lite respekt istället

    Extremt provocerande översittarbeteende, manipulativt och småsint. Vidrigt kärringbeteende är vad det är


    Som sagt hur vet du att pappan inte vill få information om barnet, vill han inte ha sms så ofta får ju han säga till mamman, det är ju inte ts problem.

    Du skriver att exet ska hjälpa till att avlasta? hur lång tid tar det att läsa ett sms?
    Han behöver ju inte släppa allt precis på sekunden sms:et kommer utan läsa när han får tid, det är väl inte bara exet som sms:ar, både ts och sambon får säkert sms i från kompisar och släkt också (vilket ju då även barnet är)

    Hur menar du att folk på fl är kvinnofientliga bara för att man tycker att ts inte behöver läsa sms eller att sambon läser upp dom?
    De flesta verkar förstå att exet vill berätta om bonusen ett par ggr i veckan och exet  är ju också kvinna.
    Så kvinnofientlighet funkar ju inte denna gång då både ts och exet är kvinnor.
     
    En förälder slutar som sagt inte att vara förälder till sitt/sina barn bara för att man får ett nytt med en annan kvinna.

    Pappan har väl alla rätt att få info om barnet även om ts tycker att det stör om han vill ha det eller?
    Ska han inte få det?

    Vill han inte det får han som sagt meddela mamman det och komma överens om hur ofta han ska få info, det är mellan föräldrarna att bestämma och inget ts behöver beblanda sig med men hon kan ju diskutera det med sin sambo och berätta vad hon tycker och känner om det så kanske han kan ta hennes känslor i beaktning. 
  • Wed 16 Sep 2020 13:37
    #56
    +4
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 13:34:05 följande:

    TS har rätt till sina känslor, det gäller hennes liv och det får folk ta och respektera. Sitta och klanka ner på ts för hennes totalt normala reaktioner är ju bara sjukt. Inte konstigt att folk vill vara ifred från irriterande människor när det finns så många av er


    Folk klankar inte ner på hennes totalt normala reaktioner - utan hennes totalt orimliga reaktioner som hon beskriver här i tråden.
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 13:45
    #57
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 13:34:05 följande:

    TS har rätt till sina känslor, det gäller hennes liv och det får folk ta och respektera. Sitta och klanka ner på ts för hennes totalt normala reaktioner är ju bara sjukt. Inte konstigt att folk vill vara ifred från irriterande människor när det finns så många av er


    Alltså gå in i bebisbubblan är helt ok.

    Ts ska vara glad att exet gläds att henne barn att fått ett syskon.

    Det kommer ta bort så mycket bekymmer framöver.
  • Anonym (Va)
    Wed 16 Sep 2020 13:45
    #58
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    Är din sambo inte mer intresserad av sitt barn än så? Han bor 40 mil ifrån sitt barn och de träffas 1 gång i månaden.. Åh han är nöjd med en snabb uppdatering ifrån mamman 1 gång i månaden? Vill han inte ha mer kontakt och insyn i sitt barns liv än så? Stackars barn.
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 13:51
    #59
    +1
    Anonym (styvförälder) skrev 2020-09-16 13:13:39 följande:

    Undrar om ts skulle tycka att det var ok att pappan bara träffade bebisen 1 helg i månaden och bara fick info om bebisen ett par ggr i månaden.

    TS får säga till att till sambon att hon inte vill läsa eller höra om sms:en.

    Pappan slutar inte vara pappa till sitt tidigare barn eller bry sig mindre om sitt första barn bara för att han har fått ett nytt barn, hans första barn kommer att vara hans familj för alltid.

    För ts är nog bara sambon och bebisen hennes familj men för sambon är det ts och dom två barnen.

    Ts måste också förstå att bonusen är hennes bebis syskon.


    Nej , TS och / eller Anonym (fcss34) skulle väl lämna kvar barnet hos exet och låtsas att hen inte finns.

    ( Förutom 1 sms /månad såklart )

    Så gör man med barn man har med ett ex enligt TS/Anonym (fcss34).
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 13:54
    #60
    -4
    fjanten skrev 2020-09-16 13:37:27 följande:

    Folk klankar inte ner på hennes totalt normala reaktioner - utan hennes totalt orimliga reaktioner som hon beskriver här i tråden.


    Saker är inte alltid till synes som det verkar, därför kan det vara bra , om man inte har en nedsatt empatisk förmåga som många på fl verkar ha, att kunna avläsa folks känslor och analysera dem . I det här fallet , verkar Ts ha en god anledning att känna som hon känner.

    Vad är det för morsa som ens skickar 7 långa sms till hennes ex som precis fått ett nytt barn med ny kvinna , bor 40 mil bort och träffar sitt gemensamma barn 1 helg i månaden? Det är ju exet som lägger för mycket energi på att återkoppla med farsan och det tär ju på den nyblivna mamman . Det är ju exet som inte förstår
  • Wed 16 Sep 2020 13:55
    #61
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 13:34:05 följande:

    TS har rätt till sina känslor, det gäller hennes liv och det får folk ta och respektera. Sitta och klanka ner på ts för hennes totalt normala reaktioner är ju bara sjukt. Inte konstigt att folk vill vara ifred från irriterande människor när det finns så många av er


    Är det en normal reaktion TS påvisar?

    Jag skulle snarare ifrågasätta sambons förmåga som förälder och medmänniska om han inte var intresserad av sitt tidigare barn och jag hade inte skaffat barn med en sådan man, men det är ju jag det och i min värld är inte jag enda huvudpersonen som allt måste kretsa kring.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!