• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8736 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8736

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 14:25
    #72
    -1
    Anonym (grunkan) skrev 2020-09-16 14:18:48 följande:

    Och vad är det som är normalt i TS reaktion då?

    OK om du har en förlossningpsykos eller nåt, visst. Då kanske det är normalt.

    Men annars ser det mer ut som att TS vill kontrollera hur hennes man har kontakt med sitt ex om deras gemensamma barn. Hon vill ha hans 100% fokus på bara sig själv och sitt barn fastän han redan har barn i ett annat förhållande.

    Hon säger att ex-flickvännen kan "samla ihop" all info om det gemensamma barnet och skicka "en gång i månaden". Ungefär som om hon skulle avlägga en rapport på framdriften i produktionen vid ett månadsmöte på en industri.

    Vad i detta är "normalt"?


    Det är normalt att som kvinna ha en extrem finkänsla för vad som känns bra eller dåligt. Ibland måste man finna sig i vissa saker men i det här fallet tycker jag att Ts ska slippa känna som hon känner. Åtgärden är väl att prata med hennes man om det och eventuellt meditera lite och visualisera en vardag som hon vill ha den så kan hon säkert manifestera det helt själv också. Lycka till till ts !
  • Wed 16 Sep 2020 14:29
    #73
    +2
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:14:45 följande:
    Ja jag tycket absolut att det är fullständigt normalt för att jag inser att exet gör det med "flit" typ, omedvetet kanske, men hon har dåliga intentioner med det - vilket orsakar irritationen hos Ts . Men exet har lindat in det i "föräldrakommunikationen" så att Ts inte kan peka ut en logisk, rationell anledning som andra också kan se.

    Föräldrakommunikatikn är bra och normalt men det kan vara "sättet" det förs på , som är problemet. Att precis fött barn och känna sig trängd av sin partners ex i sitt eget privatliv är inte ok. Finns flera detaljer som tyder på att exet agerar utifrån andra motiv än sitt eget barns bästa, att skriva så ofta som hon gör innebär väl att hon går och tänker på det oftare. Har hon inte kommit fram till att exets nya kvinna precis fött ett barn och att det är ganska speciellt ? Då kanske man inte behöver ta en massa fokus från farsan på det gemensamma barnet , under en tid då de precis fått ett nytt barn? Hur tänker man och resonerar då egentligen? Kan ju inte vara en frisk människa som beter sig så
    7 sms på en månad kring ett gemensamt barn får jag bara inte till att det skulle finnas någon dold agenda bakom från exets sida.
    Vore skillnad om det vore 7 sms/dag, men har man ex ett svårt sjukt barn är till och med 7 sms/dag helt ok! Även om någon råkar ha en nyfödd hemma.

    Jag vill verkligen inte ha tillbaka min x-make och har definitivt ingen dold agenda, men jag lyckas nog ringa/sms honom mer än 7 gånger i månaden och då har vi ändå varannan vecka. Han vill visserligen inte prata med mig...
    Det är saker som rör hämtning/lämning, familjehögtider, frisörtider, skolan, kvarglömda saker osv. 
    Snart kommer jag nog gå över till att ha kommunikationen kring detta med barnens bonusmamma för hon verkar vettigare på den här punkten än x-maken.
    Hon ser inte mig som ett hot vilket jag tycker känns underbart och jag ser henne som en tillgång i mina barns liv och hon är välkommen hem till mig hur mycket hon vill!
    Nu är vi visserligen medelålders och med tonårsbarn så det är kanske skillnad mot unga nyblivna mammor.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (grunk­an)
    Wed 16 Sep 2020 14:30
    #74
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:25:14 följande:
    Det är normalt att som kvinna ha en extrem finkänsla för vad som känns bra eller dåligt. Ibland måste man finna sig i vissa saker men i det här fallet tycker jag att Ts ska slippa känna som hon känner. Åtgärden är väl att prata med hennes man om det och eventuellt meditera lite och visualisera en vardag som hon vill ha den så kan hon säkert manifestera det helt själv också. Lycka till till ts !
    Ok, jag missade att du själv är TS men vad är ditt problem med att pappan får information om sitt barns utveckling? På vilket sätt lider du av att hon SMS:ar honom och berättar vad barnet gjort/lärt sig?

    Om du separerar och han tar ert barn med sig - skulle du vilja ha information bara en gång i månaden? Nä, knappast. Så varför kräver du att han bara ska få info en gång i månaden?

    Det här handlar väl egentligen bara om att du stör dig på henne och alltid har stört dig på henne. Eller hur?
  • Anonym (Meri)
    Wed 16 Sep 2020 14:36
    #75
    sextiotalist skrev 2020-09-16 13:45:05 följande:
    Alltså gå in i bebisbubblan är helt ok.

    Ts ska vara glad att exet gläds att henne barn att fått ett syskon.

    Det kommer ta bort så mycket bekymmer framöver.
    Nja, det är inte säkert att det bara är bra, även om jag tror jag förstår hur du tänker. Av egen erfarenhet så vet jag att det inte bara är frid och fröjd när någon gläds över att det ska komma ett barn, det kan gå till överdrift också. Om det till exempel är ett ex som lätt tar över och styr. Men har man exet på 40 mils avstånd behöver man i alla fall inte fundera på oannonserade besök eller att hon skickar över barnet varannan vecka med goda råd och gamla leksaker. Telefonen kan man sätta på ljudlöst. 

    Lagom är alltid bäst  
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 14:37
    #76
    -3
    fjanten skrev 2020-09-16 14:20:48 följande:

    Vad får dig att tro att exet har dåliga intentioner?


    Kan bli så när man inte är medveten om hur man agerar i ett visst sammanhang, att undermedvetna saker kommer fram i komplexa uttryck som är svåra att sätta fingret på. Detta för att orsaka andra människor negativa känslor, osäkerhet och förvirring.

    Exet tror att hon agerar positivt , men faktum är att hon verkar agera irrationellt genom att skriva så engagerat , ofta och mycket när de lever så på distans. 40 min ifrån och barnet träffar honom bara 1 helg i månaden vilket är knappt någonting. Nej, jag tycker exet skriver för mycket och håller med ts i det. Hon skriver med en sådan närvarande, engagerad energi att det blir personligt för hela familjen och känns obekvämt. Tror inte ts skulle känna så annars om andra ex men gör det just pga den här individen som tar sig mycket plats i deras liv genom sitt barn.
  • Anonym (me)
    Wed 16 Sep 2020 14:42
    #77
    +2
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:37:41 följande:
    Kan bli så när man inte är medveten om hur man agerar i ett visst sammanhang, att undermedvetna saker kommer fram i komplexa uttryck som är svåra att sätta fingret på. Detta för att orsaka andra människor negativa känslor, osäkerhet och förvirring.

    Exet tror att hon agerar positivt , men faktum är att hon verkar agera irrationellt genom att skriva så engagerat , ofta och mycket när de lever så på distans. 40 min ifrån och barnet träffar honom bara 1 helg i månaden vilket är knappt någonting. Nej, jag tycker exet skriver för mycket och håller med ts i det. Hon skriver med en sådan närvarande, engagerad energi att det blir personligt för hela familjen och känns obekvämt. Tror inte ts skulle känna så annars om andra ex men gör det just pga den här individen som tar sig mycket plats i deras liv genom sitt barn.
    Men logga in med ditt första konto och fortsätt tråden som TS själv, det här blir bara makalöst patetiskt och barnsligt. Du är genomskådad för länge sen.
  • dummal­isa1
    Wed 16 Sep 2020 14:44
    #78
    -3
    Anonym (me) skrev 2020-09-16 14:42:01 följande:

    Men logga in med ditt första konto och fortsätt tråden som TS själv, det här blir bara makalöst patetiskt och barnsligt. Du är genomskådad för länge sen.


    (Det är jag som skriver)

    Sluta vara så oförskämd mot TS. Ni är bedrövliga..
  • Anonym (Pappa­)
    Wed 16 Sep 2020 14:46
    #79
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:37:41 följande:
    Kan bli så när man inte är medveten om hur man agerar i ett visst sammanhang, att undermedvetna saker kommer fram i komplexa uttryck som är svåra att sätta fingret på. Detta för att orsaka andra människor negativa känslor, osäkerhet och förvirring.

    Exet tror att hon agerar positivt , men faktum är att hon verkar agera irrationellt genom att skriva så engagerat , ofta och mycket när de lever så på distans. 40 min ifrån och barnet träffar honom bara 1 helg i månaden vilket är knappt någonting. Nej, jag tycker exet skriver för mycket och håller med ts i det. Hon skriver med en sådan närvarande, engagerad energi att det blir personligt för hela familjen och känns obekvämt. Tror inte ts skulle känna så annars om andra ex men gör det just pga den här individen som tar sig mycket plats i deras liv genom sitt barn.
    Jag antar att det är "felslag", och att du insett att de bor 40 mil ifrån varandra.

    Du spekulerar enbart, och du spekulerar kring hur exet mår, känner, pratar om dold agenda.

    I ärlighetens namn, så yrar du bara!! 

    Du verkar också, precis som TS, bortse från att vi pratar om textmeddelanden skickade till TS partners telefon. Samt att de verkar handla om deras gemensamma son. 

    Jag hade kunnat köpa en del av ditt resonemang om det handlade om en pappa som lever sedvanligt "varannan-veckas-liv" med sin son, om exet befann sig 40 minuter ifrån, och om det var en ständigt kontakt och ett ständigt kontaktsökande främst via telefonsamtal. Men bara då.

    Återigen, TS gör klokt i att rikta sin energi åt rätt håll! Och jag finner föga poänger att måla upp "exet" som någon dålig människa i allt detta, eller ge TS stöd åt hennes tankar och "hysteri".
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 14:54
    #80
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-16 14:36:44 följande:

    Nja, det är inte säkert att det bara är bra, även om jag tror jag förstår hur du tänker. Av egen erfarenhet så vet jag att det inte bara är frid och fröjd när någon gläds över att det ska komma ett barn, det kan gå till överdrift också. Om det till exempel är ett ex som lätt tar över och styr. Men har man exet på 40 mils avstånd behöver man i alla fall inte fundera på oannonserade besök eller att hon skickar över barnet varannan vecka med goda råd och gamla leksaker. Telefonen kan man sätta på ljudlöst. 

    Lagom är alltid bäst  


    Min egen erfarenhet är att det var väldigt positivt med ett ex som gladde sig att barnen fick ett syskon.

    Hon och sonen har idag en egen stark relation.

    Och ja, vi fick tidigare leksaker.

    Vi har nog hälften av syskonens lego kvar hos i en kartong
  • Wed 16 Sep 2020 14:57
    #81
    +2
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:37:41 följande:

    Kan bli så när man inte är medveten om hur man agerar i ett visst sammanhang, att undermedvetna saker kommer fram i komplexa uttryck som är svåra att sätta fingret på. Detta för att orsaka andra människor negativa känslor, osäkerhet och förvirring.

    Exet tror att hon agerar positivt , men faktum är att hon verkar agera irrationellt genom att skriva så engagerat , ofta och mycket när de lever så på distans. 40 min ifrån och barnet träffar honom bara 1 helg i månaden vilket är knappt någonting. Nej, jag tycker exet skriver för mycket och håller med ts i det. Hon skriver med en sådan närvarande, engagerad energi att det blir personligt för hela familjen och känns obekvämt. Tror inte ts skulle känna så annars om andra ex men gör det just pga den här individen som tar sig mycket plats i deras liv genom sitt barn.


    Fast hon skriver ju just för att de bor på distans, det är fullt normalt. Hon delar med sig om barnets utveckling till dess förälder som nästan aldrig träffar barnet. Det är verkligen inget fel i det - utan felet är TS galna reaktion.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!