• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8794 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8794

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 14:58
    #82
    -1
    Anonym (Pappa) skrev 2020-09-16 14:46:40 följande:

    Jag antar att det är "felslag", och att du insett att de bor 40 mil ifrån varandra.

    Du spekulerar enbart, och du spekulerar kring hur exet mår, känner, pratar om dold agenda.

    I ärlighetens namn, så yrar du bara!! 

    Du verkar också, precis som TS, bortse från att vi pratar om textmeddelanden skickade till TS partners telefon. Samt att de verkar handla om deras gemensamma son. 

    Jag hade kunnat köpa en del av ditt resonemang om det handlade om en pappa som lever sedvanligt "varannan-veckas-liv" med sin son, om exet befann sig 40 minuter ifrån, och om det var en ständigt kontakt och ett ständigt kontaktsökande främst via telefonsamtal. Men bara då.

    Återigen, TS gör klokt i att rikta sin energi åt rätt håll! Och jag finner föga poänger att måla upp "exet" som någon dålig människa i allt detta, eller ge TS stöd åt hennes tankar och "hysteri".


    Så du tycker en nybliven mamma ska behöva lida pga att två andra idioter inte lyckades hålla ihop och separerade och ska störa henne i HENNES vardag, i HENNES privatliv alltså? Varför ska deras kommunikation behöva orsaka sån irritation hos henne tycker du?
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 15:07
    #82
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:58:12 följande:

    Så du tycker en nybliven mamma ska behöva lida pga att två andra idioter inte lyckades hålla ihop och separerade och ska störa henne i HENNES vardag, i HENNES privatliv alltså? Varför ska deras kommunikation behöva orsaka sån irritation hos henne tycker du?


    Ja , HON får skulle sig SJÄLV eftersom hon är en tredje idiot som inte lyckades hålla ihop SINA idiotiska ben!
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 15:12
    #83
    Anonym (H) skrev 2020-09-16 15:07:55 följande:

    Ja , HON får skulle sig SJÄLV eftersom hon är en tredje idiot som inte lyckades hålla ihop SINA idiotiska ben!


    Ja och här kom kvinnofientligheten fram. Så ni resonerar på familjeliv.. har ni ingen respekt alls för kvinnor?
  • Wed 16 Sep 2020 15:17
    #84
    +2
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:58:12 följande:
    Så du tycker en nybliven mamma ska behöva lida pga att två andra idioter inte lyckades hålla ihop och separerade och ska störa henne i HENNES vardag, i HENNES privatliv alltså? Varför ska deras kommunikation behöva orsaka sån irritation hos henne tycker du?
    Skaffar man barn med någon som har barn sedan tidigare så får man faktiskt vacker finna sig i att de båda föräldrarna kommer att kommunicera med varandra förhoppningsvis resten av livet.
    Klarar man inte av ens 7sms på en månad så skulle man kanske inte ha valt att skaffa barn med en sådan engagerade förälder...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Pappa­)
    Wed 16 Sep 2020 15:20
    #85
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:58:12 följande:
    Så du tycker en nybliven mamma ska behöva lida pga att två andra idioter inte lyckades hålla ihop och separerade och ska störa henne i HENNES vardag, i HENNES privatliv alltså? Varför ska deras kommunikation behöva orsaka sån irritation hos henne tycker du?
    Nej, det tycker jag inte. Men uppenbarligen så saknar du läsförståelse, eller saknar den empatiska förmåga som du efterfrågar hos oss andra.

    TS ska lägga sin energi på rätt saker! Det gör hon inte just nu!

    Är detta ett störningsmoment för TS så ska hon ta upp det med sin partner, men ingenstans i TS inlägg så skriver hon om just detta. Hon spyr bara galla över sin partners ex, och verkar sakna insikt kring hur det är att vara förälder (!), än mer separerad sådan, på distans, med ganska minimalt umgänge med sitt barn.

    Det är sorgligt!

    Och som not, det handlar (för mig) ingenting om att TS är kvinna, hade haft samma åsikt om könsrollerna vore omvända.
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 15:28
    #86
    +2
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 14:58:12 följande:
    Så du tycker en nybliven mamma ska behöva lida pga att två andra idioter inte lyckades hålla ihop och separerade och ska störa henne i HENNES vardag, i HENNES privatliv alltså? Varför ska deras kommunikation behöva orsaka sån irritation hos henne tycker du?
    Antingen driver du med alla eller så får du ge dig.
    Ts behöver inte på något sätt ha med dessa sms att göra!!!!!

    Sms:en är till pappan angående hans barn som har bara träffar en gång i månaden pga att dom bor 40 mil ifrån varandra,hade dom bott närmare och han träffat barnet oftare hade mamman inte behövt sms:a men då hade ts i stället haft barnet boende hos dom oftare. Det borde ju i så fall vara mer jobbigt för ts än att mannen får ett par sms i veckan. 
    Mammans sms kan inte vara dom enda sms han får så ts kan inte ens veta när han får dessa sms, dom sitter väl inte ihop så hon hör varenda gång han får sms.

    Hur kan man bli störd i sitt privatliv av ca 2 sms  i veckan? Plus då att han inte behöver prata om dom med ts. Hon har inte med dom att göra.

    Det är också mannens barn som han har skyldigheter och rättigheter för, han vill kanske ha info om sitt barn då han träffar det så sällan.

    Ts har skaffat barn med en man som har ett barn nu på 5 år, är ett par sms då så mycket att reta upp sig på, han kommer att vara pappa till det barnet hela livet.
    Klart han måste få ta emot info om sitt barn som alla andra föräldrar vill om man inte träffar dom. Vad trodde TS.
    Det är väl också för barnets bästa att pappan får veta saker om det eller hur?

    Exet beter sig inte konstigt. ska mannen inte få ha kontakt och få info om sitt barn?

    Normala föräldrar vill ha info sina barn om dom inte har möjlighet att träffa sina barn, skulle inte du det?

    Varför vill inte ts att mannen ska få info om sitt barn?
    kan hon inte unna sin man ens att få veta vad som händer i hans barns liv?
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 15:30
    #87
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 15:12:15 följande:
    Ja och här kom kvinnofientligheten fram. Så ni resonerar på familjeliv.. har ni ingen respekt alls för kvinnor?
    Som sagt alla här tycker att exet inte gör fel och exet är också kvinna så kvinnofientlighets kortet kan du inte dra här.
  • Anonym (Meri)
    Wed 16 Sep 2020 15:30
    #88
    sextiotalist skrev 2020-09-16 14:54:46 följande:

    Min egen erfarenhet är att det var väldigt positivt med ett ex som gladde sig att barnen fick ett syskon.

    Hon och sonen har idag en egen stark relation.

    Och ja, vi fick tidigare leksaker.

    Vi har nog hälften av syskonens lego kvar hos i en kartong


    Nu tog jag bara ett par exempel som i sig inte säger nåt, allt beror ju på om det är någon som är intresserad av att känna av vad som är okej eller inte. Men bra att det funkade så bra för dig jag kan tänka mig att det inte heller hade varit något problem för dig att säga ifrån om det var något som inte passade dig.

    Det jag försökte säga var att det inte alltid är bra bara för att någon annan gläds. En del personer har inte förmåga att känna av vad som är okej och det kan bli mer eller mindre komplicerat beroende på vilken relation det gäller
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 15:31
    #89
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 15:12:15 följande:

    Ja och här kom kvinnofientligheten fram. Så ni resonerar på familjeliv.. har ni ingen respekt alls för kvinnor?


    Din kvinnofientlighet kommer fram i alla dina inlägg.

    Så du resonerar så på familjeliv.. har du ingen respekt alls för kvinnor?

    Exet är en kvinna.

    Eller har du/TS skrivit att de ? 2 andra idioterna ? är 2 man och bonusbarnet har 2 pappor? Så du är homofob?
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 15:42
    #90
    -2

    Tvivlar på att farsan är så engagerad eftersom han bara träffar sitt barn 1 helg i månaden. Det är exet som driver på kommunikationen för mycket , om till och med ts upplever det så är det väl så.

    1 helg i månaden är ingenting. Det är bara 12 ggr per år. exet måste ju inse att barnet bor på heltid hos henne och att exmannen är i en ny relation med nyfött barn. Då får man väl back off lite.. Det kan jag åtminstone tycka vore det normala. Annars får väl farsan ta sitt ansvar och flytta närmare till sitt 5-åriga barn.

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!