• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8886 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8886

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 17:17
    -2
    Anonym (Nej) skrev 2020-09-16 17:10:05 följande:

    Du förstår väl att om du får barn med en som tidigare har barn med en annan så går det inte direkt att klippa av den kontakten. Speciellt inte när barnet bor mestadels hos den andra.

    Är ju på ett sätt logiskt att man som nybliven mamma endast vill fokusera på sitt barn och det man upplever som sin familj, men i ett sånt här fall går det inte riktigt.


    Men det har inget med barnen att göra, utan att exet hör av sig i superlånga meddelanden flera gånger i veckan när de har en nyfödd att ta hand om. Det är i det sammanhanget som gör att ts önskade att kommunikationen kunde ske lite mer sällan, då det upplevs som ett intrång på deras privatliv med en så nära kontakt. Av okänd anledning ogillar Ts exet och det bör ju exet respektera för att inte störa deras vardagsro.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 17:29
    -2

    Det är ju uppenbart att exet inte respekterar att de har fått ett barn. Utan hon lägger allt fokus på deras gemensamma barn utan hänsyn till mannens nuvarande livssituation. Ts vill ju inte ens att hon ska träffa hennes barn, så illa är det.. Då får ju faktiskt exet ta och skärpa till sig och sluta störa så mycket. Men hur? Det måste ju ts ta med sin man , att hon tar kontakt med deras familj lite för ofta . Det är ju faktiskt mannens ansvar att ha koll på sitt barn , inte exet som ska rapportera allt åt honom. Han får väl på egen begäran fråga efter information , utan att hon ska ta kontakt med honom först hela tiden, som det låter som på ts inlägg att hon gör.

  • Wed 16 Sep 2020 17:30
    +1

    Ett helt naturligt beteende av exet beskrivs som något onormalt och onaturligt.
    Tycker att TS behöver jobba med sin osäkerhet och svartsjuka eftersom det annars finns risk att detta blir permanent dvs det kommer inte bara handla om just nu,utan att det finns en stor risk att TS krav om minimering av kontakt med mannens ex och hans andra barn består framgent även efter den s.k bebisbubblan,vilket kan leda till såriga onödiga konflikter som förstör inte bara mellan TS och hennes man utan även mellan syskonen.
    Ibland får man bita i det sura äpplet för att framtiden ska bli bra. 

  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 17:32
    +3
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:17:25 följande:
    Men det har inget med barnen att göra, utan att exet hör av sig i superlånga meddelanden flera gånger i veckan när de har en nyfödd att ta hand om. Det är i det sammanhanget som gör att ts önskade att kommunikationen kunde ske lite mer sällan, då det upplevs som ett intrång på deras privatliv med en så nära kontakt. Av okänd anledning ogillar Ts exet och det bör ju exet respektera för att inte störa deras vardagsro.
    Men ts måste förstå att barnet ÄR mannens familj lika mycket som hon och bebisen.

    Man överger inte sitt barn bara för att man fått ett nytt barn!

    Varför tror du att mannen inte vill ha kontakt och info om sitt barn som de flesta normala föräldrar vill?

    Varför störs ts av sms som inte är till henne? varför måste hon få veta vad dom handlar om, låt mannen läsa sina sms i fred, eller säg till honom att inte berätta vad som står i dom.

    Om ts har problem med några sms kommer hon att få stora problem i framtiden för barnet kommer ju att vara en del av familjen och barnet kommer att bo hos dom ibland och gissa vad, mannen kommer att spendera tid med barnet även om ts och han har en bebis.

    har du själv barn?

    Förklara gärna varför ts måste läsa sin sambos sms överhuvudtaget eller varför hon inte bara kan be mannen att inte berätta om dom!
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 17:38
    -3

    Men ett 5-årigt barn behöver inte rapporteras om hela tiden när andra föräldern precis fött barn! Det är ju i sammanhanget som det blir överdrivet. Ts kan ju inte rå för att hon känner som hon känner. Det får väl folk anpassa sig till och vänta på att det går över..

  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 17:45
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:38:54 följande:

    Men ett 5-årigt barn behöver inte rapporteras om hela tiden när andra föräldern precis fött barn! Det är ju i sammanhanget som det blir överdrivet. Ts kan ju inte rå för att hon känner som hon känner. Det får väl folk anpassa sig till och vänta på att det går över..


    Inte hela tiden.

    Alltså jag har varit en nybliven mamma med ett sambos ex som var väldigt jobbig och, även om hon var en ängel om man läser här på forumet, men jag var ändå väldigt glad att hon var så positiv när det gäller syskonet.

    Vissa saker var bara att svälja, hon ringde, på den tiden den fasta telefonen, flera gånger i veckan för bagateller, men jag var tvungen att släppa det. Även om jag tyckte det var jobbigt
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 17:51
    sextiotalist skrev 2020-09-16 17:45:13 följande:

    Inte hela tiden.

    Alltså jag har varit en nybliven mamma med ett sambos ex som var väldigt jobbig och, även om hon var en ängel om man läser här på forumet, men jag var ändå väldigt glad att hon var så positiv när det gäller syskonet.

    Vissa saker var bara att svälja, hon ringde, på den tiden den fasta telefonen, flera gånger i veckan för bagateller, men jag var tvungen att släppa det. Även om jag tyckte det var jobbigt


    Ja, man kan ju välja att svälja det , som du uttrycker det , eller så kan man åtgärda situationen genom att få folk att förstå hur man känner bl.a
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 17:57
    -1

    Jag tycker man borde respektera folks känslor mer när det kommer till deras egna privatliv åtminstone. Känslor kan vägleda en.. Viktigt att lyssna till sig själv ibland. Det kan handla om gränser, integritet osv. Det handlar ju inte om barnet eller pappans relation till barnet utan att exet tar så mycket uppmärksamhet från pappan och därmed familjen som ts stör sig på utan att exet visar någon hänsyn till Ts och deras privatliv tillbaka verkar det som.

  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 18:01
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:51:39 följande:

    Ja, man kan ju välja att svälja det , som du uttrycker det , eller så kan man åtgärda situationen genom att få folk att förstå hur man känner bl.a


    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:51:39 följande:

    Ja, man kan ju välja att svälja det , som du uttrycker det , eller så kan man åtgärda situationen genom att få folk att förstå hur man känner bl.a


    Men det förutsätter ju att andra har förståelse sånt och det är det ju inte alla som har...
  • Wed 16 Sep 2020 18:03
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:57:49 följande:

    Jag tycker man borde respektera folks känslor mer när det kommer till deras egna privatliv åtminstone. Känslor kan vägleda en.. Viktigt att lyssna till sig själv ibland. Det kan handla om gränser, integritet osv. Det handlar ju inte om barnet eller pappans relation till barnet utan att exet tar så mycket uppmärksamhet från pappan och därmed familjen som ts stör sig på utan att exet visar någon hänsyn till Ts och deras privatliv tillbaka verkar det som.


    Sju sms på en månad är inte att ta mycket uppmärksamhet,verkar som om du inte riktigt förstår det handlar inte bara om TS utan alla parter dras in i detta.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!