• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8789 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8789

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 18:05
    +5
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:57:49 följande:

    Jag tycker man borde respektera folks känslor mer när det kommer till deras egna privatliv åtminstone. Känslor kan vägleda en.. Viktigt att lyssna till sig själv ibland. Det kan handla om gränser, integritet osv. Det handlar ju inte om barnet eller pappans relation till barnet utan att exet tar så mycket uppmärksamhet från pappan och därmed familjen som ts stör sig på utan att exet visar någon hänsyn till Ts och deras privatliv tillbaka verkar det som.


    Och ibland får man vara vuxen och hantera detta, trots hormonerna.

    Det rör sig om, vad jag förstått, 2-3 meddelande per vecka, en sunt och naturligt intresse för ens barn nyblivna syskon. Det är inget extremt på något sätt.

    Det ts och även du, verkar ha riktiga problem med att fungera med andra personer.

    Ni ställer extrema krav på er omgivning.
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 18:11
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:57:49 följande:

    Jag tycker man borde respektera folks känslor mer när det kommer till deras egna privatliv åtminstone. Känslor kan vägleda en.. Viktigt att lyssna till sig själv ibland. Det kan handla om gränser, integritet osv. Det handlar ju inte om barnet eller pappans relation till barnet utan att exet tar så mycket uppmärksamhet från pappan och därmed familjen som ts stör sig på utan att exet visar någon hänsyn till Ts och deras privatliv tillbaka verkar det som.


    Och du menar att bara TS/du har rätt till känslor , gränser, integritet , hänsyn , privatliv , resten av mänskligheten bör

    endast finnas till som era slavar / undersåtar.

    Låter rimligt...
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 18:15
    -1
    misil skrev 2020-09-16 18:03:26 följande:

    Sju sms på en månad är inte att ta mycket uppmärksamhet,verkar som om du inte riktigt förstår det handlar inte bara om TS utan alla parter dras in i detta.


    Nej men dom har varit långa och med onödigt mycket detaljer, enligt ts. Jag tycker man borde prioritera Ts mående just nu, så kan man ta igen en del vid ett lite senare skede när Ts känner sig redo för det , hon är ju en del av barnets familj också och borde därför också vara närvarande i det större barnets liv.

    Exet kan inte åsidosätta henne eller deras privatliv för exets gemensamma barn med mannen, och jag upplever att det är där det skaver, och som orsakar Ts irritation. Att exet osynliggör henne via "föräldrakommunikationen" , hon gör det säkert omedvetet men det är fortfarande inte ok. Otrevligt beteende från exets sida även om hon inte menar det. Tycker jag iaf.
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 18:19
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 18:15:20 följande:

    Nej men dom har varit långa och med onödigt mycket detaljer, enligt ts. Jag tycker man borde prioritera Ts mående just nu, så kan man ta igen en del vid ett lite senare skede när Ts känner sig redo för det , hon är ju en del av barnets familj också och borde därför också vara närvarande i det större barnets liv.

    Exet kan inte åsidosätta henne eller deras privatliv för exets gemensamma barn med mannen, och jag upplever att det är där det skaver, och som orsakar Ts irritation. Att exet osynliggör henne via "föräldrakommunikationen" , hon gör det säkert omedvetet men det är fortfarande inte ok. Otrevligt beteende från exets sida även om hon inte menar det. Tycker jag iaf.


    Är du en FL mod?
  • Ess
    Wed 16 Sep 2020 18:37
    +2

    Jag tycker inte det låter konstigt att hon skickar bilder och berättar när barnet gjort något, det är ju 40 mil emellan så det är ett sätt att involvera honom så mycket det går.
    Däremot så tycker jag personligen att det varit enklare att maila så mycket text och bilder.

    Sen tycker jag att du kan visa bebisen för henne, hon verkar ju både trevlig och intresserad. Du eller pappan kan ju skicka bilder på bebisen till barnet och skriva lite vardagliga saker ni gjort. Det blir ju mamman som läser det i dagsläget, men det spelar väl ändå ingen roll. 
    Ni bor så långt från varann att det inte handlar om att springa ner dörren var och varannan dag, utan helt enkelt bara bygga och underhålla den kontakt med barnet som går att ha.

  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 18:40
    Anonym (H) skrev 2020-09-16 18:19:59 följande:

    Är du en FL mod?


    Nej.
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 18:42
    +3
    Ess skrev 2020-09-16 18:37:46 följande:

    Jag tycker inte det låter konstigt att hon skickar bilder och berättar när barnet gjort något, det är ju 40 mil emellan så det är ett sätt att involvera honom så mycket det går.

    Däremot så tycker jag personligen att det varit enklare att maila så mycket text och bilder.

    Sen tycker jag att du kan visa bebisen för henne, hon verkar ju både trevlig och intresserad. Du eller pappan kan ju skicka bilder på bebisen till barnet och skriva lite vardagliga saker ni gjort. Det blir ju mamman som läser det i dagsläget, men det spelar väl ändå ingen roll. 

    Ni bor så långt från varann att det inte handlar om att springa ner dörren var och varannan dag, utan helt enkelt bara bygga och underhålla den kontakt med barnet som går att ha.


    När tom ess tycker att ts reaktion är för mycket, då inser nog alla att ts reaktion är onormal (ta inte illa vid dig ess)
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 18:45
    -1
    Anonym (H) skrev 2020-09-16 18:11:04 följande:

    Och du menar att bara TS/du har rätt till känslor , gränser, integritet , hänsyn , privatliv , resten av mänskligheten bör

    endast finnas till som era slavar / undersåtar.

    Låter rimligt...


    Ja det vore ju nåt men tycker kanske att du /ni överdriver lite, så konstigt är det ju inte att känna som nybliven mamma. Vi lever ju inte i något romarriket där allt ens söner gör är så himla fantastiskt och alla vuxna kvinnor måste underordna sig 5-åriga pojkar.

    Nu vet jag inte om det är en pojke det gäller men misstänker det, pojkar brukar ju vara ganska aktiva så det finns säkert mycket att skriva om..
  • Wed 16 Sep 2020 18:55
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 18:15:20 följande:
    Nej men dom har varit långa och med onödigt mycket detaljer, enligt ts. Jag tycker man borde prioritera Ts mående just nu, så kan man ta igen en del vid ett lite senare skede när Ts känner sig redo för det , hon är ju en del av barnets familj också och borde därför också vara närvarande i det större barnets liv.

    Exet kan inte åsidosätta henne eller deras privatliv för exets gemensamma barn med mannen, och jag upplever att det är där det skaver, och som orsakar Ts irritation. Att exet osynliggör henne via "föräldrakommunikationen" , hon gör det säkert omedvetet men det är fortfarande inte ok. Otrevligt beteende från exets sida även om hon inte menar det. Tycker jag iaf.
    Så  du tycker att TS ska bestämma hur långt och detaljerat mannens ex får skriva om hans barn,du förstår väl att sådana(enligt mig)stolliga regler kan förstöra TS och mannens förhållande istället för vad TS tror stärka det.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 19:00
    -1
    sextiotalist skrev 2020-09-16 18:05:04 följande:

    Och ibland får man vara vuxen och hantera detta, trots hormonerna.

    Det rör sig om, vad jag förstått, 2-3 meddelande per vecka, en sunt och naturligt intresse för ens barn nyblivna syskon. Det är inget extremt på något sätt.

    Det ts och även du, verkar ha riktiga problem med att fungera med andra personer.

    Ni ställer extrema krav på er omgivning.


    Nej, men exet tar ingen hänsyn till deras privatliv eller till Ts, utan tror hon har 24/7 access till deras personliga sfär.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!