• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8804 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8804

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • sextio­talist
    Wed 16 Sep 2020 19:07
    +3
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 18:45:38 följande:

    Ja det vore ju nåt men tycker kanske att du /ni överdriver lite, så konstigt är det ju inte att känna som nybliven mamma. Vi lever ju inte i något romarriket där allt ens söner gör är så himla fantastiskt och alla vuxna kvinnor måste underordna sig 5-åriga pojkar.

    Nu vet jag inte om det är en pojke det gäller men misstänker det, pojkar brukar ju vara ganska aktiva så det finns säkert mycket att skriva om..


    Nu börjar det bli riktigt tragikomiskt. Underordna sig en 5-åring, ts underordnar sig inte alls. Hon har fått någon snedtändning och har svårt att ta in att hennes karl är tvåbarnsfar. Ts behöver inte gå ur sin bebisbubbla alls. Hon kan låta pappan läsa sina sms i fred (vad kan dessa sms tagit i tid, max 30 minuter) och inte ens bry sig. Troligen har det tagit längre tid för ts att läsa tråden.

    Men det kan ju vara så att bebisbubblan sprack för att en stolt pappa berättade om vad som stod och hans äldsta barn fick fokus för en kort stund.

    Ts vill du verkligen bli en styvmamma från askungen?
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 19:10
    misil skrev 2020-09-16 18:55:01 följande:

    Så  du tycker att TS ska bestämma hur långt och detaljerat mannens ex får skriva om hans barn,du förstår väl att sådana(enligt mig)stolliga regler kan förstöra TS och mannens förhållande istället för vad TS tror stärka det.


    Nej vore väl bättre om exet och pappan kommer fram till bättre kommunikationrutiner istället.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 19:23
    -1
    sextiotalist skrev 2020-09-16 19:07:28 följande:

    Nu börjar det bli riktigt tragikomiskt. Underordna sig en 5-åring, ts underordnar sig inte alls. Hon har fått någon snedtändning och har svårt att ta in att hennes karl är tvåbarnsfar. Ts behöver inte gå ur sin bebisbubbla alls. Hon kan låta pappan läsa sina sms i fred (vad kan dessa sms tagit i tid, max 30 minuter) och inte ens bry sig. Troligen har det tagit längre tid för ts att läsa tråden.

    Men det kan ju vara så att bebisbubblan sprack för att en stolt pappa berättade om vad som stod och hans äldsta barn fick fokus för en kort stund.

    Ts vill du verkligen bli en styvmamma från askungen?


    Nej, det är pga att exet är dryg och ignorerar hennes roll/situation i familjen och allt handlar om exets gemensamma barn med pappan, håller man en sån frekvent kontakt med någon borde man ju också undra lite mer om deras privatliv och kanske visa att man bryr sig eller förstår deras livssituation och att det blir spännande för barnet med ett syskon osv. Men exet bara kör på autopilot och struntar i den nya familjens situation verkar det som. Vilket kanske har sårat Ts lite grann och hon ogillar nu exet eftersom hon känner sig dåligt bemött, kanske?
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 16 Sep 2020 19:26
    +3
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 19:10:10 följande:
    Nej vore väl bättre om exet och pappan kommer fram till bättre kommunikationrutiner istället.
    Skicka ett par sms i veckan ÄR ett bra sätt att kommunicera, då kan mannen läsa när han har tid, skulle exet ringa kan hon störa när han gör något.

    Kan du inte förklara varför sms som tar några sekunder att läsa på något sätt kan störa ts? Dom är ju inte till henne så hon behöver inte ens bry sig om dom.
    Varför bryr hon sig så mycket om hans sms?
    Jag läser inte min mans sms.
    Mannen kan ju som sagt läsa dom när han har tid och ts behöver inte ens veta att han har fått sms eller när han läser dom.
    Det handlar om hans barn!!!!
    Som sagt kan inte ts unna sina man att få veta info om sitt barn?

    Blir ts lika irriterad om någon annan släkting hör av sig t ex hennes egna släktingar för då måste hon ju tom läsa sms:en vilket hon inte behöver med mannens.

    Blir hon lika irriterad om mannen får sms i från sina föräldrar,syskon, vänner?
    Får ts man inte ta emot och läsa sms?

    Ska ts och mannen vara isolerade ifrån alla andra runt omkring dom?
    Nej antar att ts bara är irriterad på mamman.

    Ts måste förstå att mannen är lika mycket förälder till 5 åringen som han är till bebisen.
  • Anonym (godeg­ud)
    Wed 16 Sep 2020 19:34
    +1
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 17:29:12 följande:

    Det är ju uppenbart att exet inte respekterar att de har fått ett barn.


    Hur? Ingenting i det TS skriver tyder på att så är fallet.
  • Anonym (Rosie­)
    Wed 16 Sep 2020 19:35
    +4

    Men herregud. Hur kan man ens bli irriterad över att ens partner får information om hans ena barn, som han dessutom bara träffar en gång i månaden? Förstod du inte att du lever i en bonusfamilj nu, där din kille har två barn att ta hand om? Skulle inte du vilja veta vad ditt barn har gjort om dagarna, om du själv inte kan vara där och se det själv?

    Ett par sms per vecka är ingen överdriven kontakt, och om något är det väl bra att hon samlar allt i samma meddelande och inte skickar nya sms stup i kvarten?

    Väx upp.

  • Anonym (smula­n)
    Wed 16 Sep 2020 19:38
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    En liten tanke. Hon tror kanske att din man är intresserad av att få nyheter om sitt barn. Om det inte stämmer så behöver han meddela sitt ex detta.
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 19:40
    -3

    Det är konstellationen emellan dom 3 som problemet ligger. De (exet) kommunicerar på ett sätt som utesluter henne (TS) trots att hon är en del av barnets familj. Exet borde visa mer respekt för pappan och den nya kvinnan och deras livssituation, och inkludera henne mer i barnets utveckling. Inte bara skriva till mannen hela tiden och strunta i att höra hur det är med dom alla (inkl. den nya kvinnan), Ts känner sig utesluten verkar det som, från en familjeangelägenhet och ser därför exet som ett orosmoment hon inte kan kontrollera. Det gäller hennes mans liv/barn och blir därför lite konstigt att hon bara ska stå utanför det, kanske?

  • Anonym (Rosie­)
    Wed 16 Sep 2020 19:52
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Om ni går isär hoppas jag att du nöjer dig att få uppdateringar om ditt barn en gång i månaden... Är du på riktigt?
  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 19:55
    -3

    Bara beskåda hur kvinnofientligheten flödar på familjeliv.se.. dumma skitforum, skrämmande att vissa här har barn och inte förstår bättre

    Usch ;(

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!