• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8976 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8976

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Thu 17 Sep 2020 12:23
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 19:40:06 följande:

    Det är konstellationen emellan dom 3 som problemet ligger. De (exet) kommunicerar på ett sätt som utesluter henne (TS) trots att hon är en del av barnets familj. Exet borde visa mer respekt för pappan och den nya kvinnan och deras livssituation, och inkludera henne mer i barnets utveckling. Inte bara skriva till mannen hela tiden och strunta i att höra hur det är med dom alla (inkl. den nya kvinnan), Ts känner sig utesluten verkar det som, från en familjeangelägenhet och ser därför exet som ett orosmoment hon inte kan kontrollera. Det gäller hennes mans liv/barn och blir därför lite konstigt att hon bara ska stå utanför det, kanske?


    Men du skriver tidigare att du tycker att mamman sms:ar för ofta dvs ca 7 ggr i månaden och att mamman är påträngande och ska lämna ts och mannen ifred.
    Att ts ska slippa få höra om barnet och att mamman borde höra sig mer sällan, kanske 1-2 ggr i månaden då ts har fått en bebis.

    När de allra flesta här förklarar att det är normalt och inte alls för mycket att  skicka sms 7 ggr i månaden om vad som händer med barnet och att pappan har rätt att få info om sitt barn och att man ju inte slutar bry sig om sitt barn bara för att man får ett nytt.

    Då plötsligt skriver du att mamman borde inkludera ts ännu mer i barnets utveckling och informera vad som händer i barnets liv.

    Hur ska du ha det?

    Ska mamman lämna ts och pappan ifred tycker du eller ska mamman inkludera ts i allt som rör barnet?

    Du får bestämma dig hur du tycker att mamman ska göra.

    Sen skriver du att mamman bara bryr sig om sitt barn och inte tar hänsyn till att ts har fått en bebis fast mamman ju har skrivit att det är så roligt med bebisen, ber dom skicka bilder så hon kan visa sitt barn, 5 åringen sitt nya syskon.

    Mamman och ts sambo har ett barn i hop och kommer tills det är vuxet behöva ha kontinuerlig kontakt angående barnet, det kan inte ts göra något åt.
    Det är ts barns syskon, mannen är nu 2 barns far och är lika mycket pappa till 5 åringen som till bebisen.

    Sen kan ju ts vara tacksam över att hennes barn får leva ihop med sin pappa och det får inte 5 åringen.
    I alla fall får bebisen leva med sin pappa nu, ingen vet ju om det blir tills barnet blir vuxet eller ej.
    Var glad för det!
  • Anonym (Meri)
    Thu 17 Sep 2020 12:28
    -3
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-09-17 11:43:51 följande:
    Nu tycker jag du är lite märklig som jämför en tråd på FL med Hitlers maktövertagande. Har du några fler halmgubbar på lut?

    Förutom det tycker jag det är väldigt lågt av dig att lägga dig på den här nivån i diskussionen, om du har problem med Smulpaj kan du sluta gömma dig bakom ett anonymt nick och skicka pm till hen(ne?). Om du inte märker det så är du inte ett dugg bättre så som du håller på när du gnäller på att personer som kommenterar kallar TS det ena och det andra.

    Vad som händer i andra trådar är inte relevant här och Smulpaj överreagerar inte ett dugg som kallar TS för sjukligt svartsjuk då TS reagerar så starkt på att pappans ex uppdaterar honom kring sonen. Jag skulle kalla det ganska mitt i prick. Har du en annan åsikt så bryr jag mig tyvärr inte om det, innan du börjar gå in i någon vidare diskussion.

    Håll dig till ämnet eller sluta förstör tråden åtminstone.
    Det är fullkomligt relevant att lägga märke till att Smulpajs återkommande överreaktioner och hur hon tillåter sig att kalla andra människor för saker.

    Intressant att du säger att du vill hålla dig till ämnet när tråden har fortsatt i sida efter sida utan att du har fått någon ytterligare information och det kommer uttalanden om att soc borde blandas in och dylika kommentarer. Är det att hålla sig till ämnet? Är det så du tycker att man tillför en tråd någonting? 

    Ts slutade svara efter #24. Varför är det relevant att komma in i 100 inlägg senare med kommentarer om att hon är sjukligt svartsjuk? Är det värt att upprepa 100 gånger om? Blir det mer sant då? Gryntroll gjorde ett tappert försök nu att fråga hur pappan ställer sig till det hela men det inlägget drunknar i fortsatta kommentarer om svartsjuka och sjuklighet. Tror du ts kommer att läsa det och svara? Men det spelar väl ingen roll för det viktigaste är väl att du har en tråd som du gillar, vi ska väl inte förstöra den genom att ts får en fråga som hon kan svara på? 

    Men fortsätt du och sålla dig med de andra, om det roar dig. Vad lärde du dig av det?
  • Anonym (Meri)
    Thu 17 Sep 2020 12:38
    molly50 skrev 2020-09-17 12:16:29 följande:
    Man behöver inte vara en professionell skribent för att förstå att om man bara skriver om hur fel man tycker att ens partners ex beter sig så får man svar efter det.
    Jag säger inte att jag tycker det är ok att kalla TS för saker. För det tycker jag inte.
    Men det är ett faktum att hon framstår som svartsjuk när hon skriver som hon gör om sin pojkväns ex.
    Det är inte min personliga åsikt,utan det är hur hon framställer sig själv.
    Och jag är uppenbarligen inte ensam om den tolkningen.
    Därför behövs också mer information för att man kanske ska kunna få en annan uppfattning,
    Du säger att det är ett faktum att hon framstår som svartsjuk, men det enda fakta du har är att du tycker att hon framstår som svartsjuk. Du kan inte uttala dig för alla andra. Jag skulle inte påstå att hon framstår som svartsjuk på det lilla som framkommit. Du tror mig kanske inte, men det är sant, jag tänker inte på det sättet. Jag vill veta mer för jag har sett många fall när fokus läggs på fel saker, som när exet blir irritationsobjektet när det i själva verket är mannen som inte hanterar saker och ting särskilt bra. Det hade jag velat veta mer om innan jag påstår att någon verkar vara svartsjuk. 

    Att du inte är ensam om den tolkningen betyder inte att din tolkning blir mer rätt.  

    Ska du börja fundera på hur ts framställer sig själv så kan du väl tänka på att det finns en hel del som skrivit här som inte heller framställer sig särskilt väl. Man kan inte bara skylla på att som man ropar får man svar, de som svarar behöver ta ansvar för sina egna handlingar och inte skylla på att ts var den som började. 

    Jag håller fullständigt med dig om att det behövs mer information. Den informationen vill jag ha innan jag bildar mig en uppfattning.
  • Thu 17 Sep 2020 12:39
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 12:28:42 följande:

    Det är fullkomligt relevant att lägga märke till att Smulpajs återkommande överreaktioner och hur hon tillåter sig att kalla andra människor för saker.

    Intressant att du säger att du vill hålla dig till ämnet när tråden har fortsatt i sida efter sida utan att du har fått någon ytterligare information och det kommer uttalanden om att soc borde blandas in och dylika kommentarer. Är det att hålla sig till ämnet? Är det så du tycker att man tillför en tråd någonting? 

    Ts slutade svara efter #24. Varför är det relevant att komma in i 100 inlägg senare med kommentarer om att hon är sjukligt svartsjuk? Är det värt att upprepa 100 gånger om? Blir det mer sant då? Gryntroll gjorde ett tappert försök nu att fråga hur pappan ställer sig till det hela men det inlägget drunknar i fortsatta kommentarer om svartsjuka och sjuklighet. Tror du ts kommer att läsa det och svara? Men det spelar väl ingen roll för det viktigaste är väl att du har en tråd som du gillar, vi ska väl inte förstöra den genom att ts får en fråga som hon kan svara på? 

    Men fortsätt du och sålla dig med de andra, om det roar dig. Vad lärde du dig av det?


    Att Du tycker att jag överreagerar är enbart en åsikt/din åsikt, ingen sanning! Ett gott råd från mig till dig, scrolla förbi mina inlägg - dina reflektioner över mina åsikter är helt ointressant för mig!
  • Thu 17 Sep 2020 12:43
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 12:38:30 följande:
    Du säger att det är ett faktum att hon framstår som svartsjuk, men det enda fakta du har är att du tycker att hon framstår som svartsjuk. Du kan inte uttala dig för alla andra. Jag skulle inte påstå att hon framstår som svartsjuk på det lilla som framkommit. Du tror mig kanske inte, men det är sant, jag tänker inte på det sättet. Jag vill veta mer för jag har sett många fall när fokus läggs på fel saker, som när exet blir irritationsobjektet när det i själva verket är mannen som inte hanterar saker och ting särskilt bra. Det hade jag velat veta mer om innan jag påstår att någon verkar vara svartsjuk. 

    Att du inte är ensam om den tolkningen betyder inte att din tolkning blir mer rätt.  

    Ska du börja fundera på hur ts framställer sig själv så kan du väl tänka på att det finns en hel del som skrivit här som inte heller framställer sig särskilt väl. Man kan inte bara skylla på att som man ropar får man svar, de som svarar behöver ta ansvar för sina egna handlingar och inte skylla på att ts var den som började. 

    Jag håller fullständigt med dig om att det behövs mer information. Den informationen vill jag ha innan jag bildar mig en uppfattning.
    Men du måste väl ändå hålla med om att den informationen TS har gett om sin pojkväns ex inte verkar onormal på något sätt?
    Två föräldrar som har kontakt om sitt barn.
    Pappan får ju inte träffa barnet mer än en helg i månaden.
    Då är kontakten däremellan viktig. 
    Men TS verkar inte förstå det utan tycker att exet ska hålla sig borta.
    Tycker du att det verkar som att TS hanterar pojkvännens och exets relation bra?

    Självklart har alla ett ansvar för vad de skriver. Har aldrig påstått något annat.
    Men så länge TS inte uppdaterar och ger oss mer information så lär spekulationerna fortsätta.
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Thu 17 Sep 2020 13:13
    +1
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 12:28:42 följande:
    Det är fullkomligt relevant att lägga märke till att Smulpajs återkommande överreaktioner och hur hon tillåter sig att kalla andra människor för saker.

    Intressant att du säger att du vill hålla dig till ämnet när tråden har fortsatt i sida efter sida utan att du har fått någon ytterligare information och det kommer uttalanden om att soc borde blandas in och dylika kommentarer. Är det att hålla sig till ämnet? Är det så du tycker att man tillför en tråd någonting? 

    Ts slutade svara efter #24. Varför är det relevant att komma in i 100 inlägg senare med kommentarer om att hon är sjukligt svartsjuk? Är det värt att upprepa 100 gånger om? Blir det mer sant då? Gryntroll gjorde ett tappert försök nu att fråga hur pappan ställer sig till det hela men det inlägget drunknar i fortsatta kommentarer om svartsjuka och sjuklighet. Tror du ts kommer att läsa det och svara? Men det spelar väl ingen roll för det viktigaste är väl att du har en tråd som du gillar, vi ska väl inte förstöra den genom att ts får en fråga som hon kan svara på? 

    Men fortsätt du och sålla dig med de andra, om det roar dig. Vad lärde du dig av det?
    Nej, det är INTE relevant i en tråd som du försöker kapa för att smutskasta andra användare. Ta det privat. Och försök nu att hitta på något konstruktivt i din dag istället, du verkar ha misstagit mig för någon som är intresserad av att ens diskutera detta vidare med dig. Hoppas DU lär dig något av det.
  • spetsh­att
    Thu 17 Sep 2020 13:22
    smulpaj01 skrev 2020-09-17 12:39:48 följande:

    Att Du tycker att jag överreagerar är enbart en åsikt/din åsikt, ingen sanning! Ett gott råd från mig till dig, scrolla förbi mina inlägg - dina reflektioner över mina åsikter är helt ointressant för mig!


    Men varför svarar du då?
  • Anonym (Meri)
    Thu 17 Sep 2020 13:48
    -3
    smulpaj01 skrev 2020-09-17 12:39:48 följande:

    Att Du tycker att jag överreagerar är enbart en åsikt/din åsikt, ingen sanning! Ett gott råd från mig till dig, scrolla förbi mina inlägg - dina reflektioner över mina åsikter är helt ointressant för mig!


    Du kan vara lugn med att jag inte kommer att scrolla förbi dina inlägg. Jag har sett alltför mycket av dina överreaktioner.
  • Anonym (Meri)
    Thu 17 Sep 2020 13:50
    -3
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-09-17 13:13:42 följande:
    Nej, det är INTE relevant i en tråd som du försöker kapa för att smutskasta andra användare. Ta det privat. Och försök nu att hitta på något konstruktivt i din dag istället, du verkar ha misstagit mig för någon som är intresserad av att ens diskutera detta vidare med dig. Hoppas DU lär dig något av det.
    Känner du dig konstruktiv nu? 
  • Anonym (Meri)
    Thu 17 Sep 2020 13:53
    molly50 skrev 2020-09-17 12:43:14 följande:
    Men du måste väl ändå hålla med om att den informationen TS har gett om sin pojkväns ex inte verkar onormal på något sätt?
    Två föräldrar som har kontakt om sitt barn.
    Pappan får ju inte träffa barnet mer än en helg i månaden.
    Då är kontakten däremellan viktig. 
    Men TS verkar inte förstå det utan tycker att exet ska hålla sig borta.
    Tycker du att det verkar som att TS hanterar pojkvännens och exets relation bra?

    Självklart har alla ett ansvar för vad de skriver. Har aldrig påstått något annat.
    Men så länge TS inte uppdaterar och ger oss mer information så lär spekulationerna fortsätta.
    Du kan läsa mina gamla inlägg av vad jag tycker, där jag har svarat ts. Så kan du se om du håller med i vad jag säger. 
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!