• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8950 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8950

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • sextio­talist
    Thu 17 Sep 2020 13:58
    +1
    smulpaj01 skrev 2020-09-17 10:30:46 följande:

    Jag är knappast ensam i denna tråd om att tycka att ts inställning till mannens ex och hans förstfödda barn är helt bedrövlig. Om inte ts kommer med någon närmare förklaring så framstår hon enbart som sjukligt svartsjuk och hon behöver hjälp!


    Även jag, som lever med en man som har två barn sedan tidigare och även ess gör det (och både du och jag vet att bonusbarn och deras mammor är rött skynke för henne och när hon inte ställer sig på ts sida, då är det garanterat ts som tänker avvikande)
  • Thu 17 Sep 2020 14:51
    +1
    sextiotalist skrev 2020-09-17 13:58:02 följande:

    Även jag, som lever med en man som har två barn sedan tidigare och även ess gör det (och både du och jag vet att bonusbarn och deras mammor är rött skynke för henne och när hon inte ställer sig på ts sida, då är det garanterat ts som tänker avvikande)


    Japp, jag reagerade också över Ess inlägg. Blev lite förvånad men på ett positivt sätt. Och ja, om t.o.m Ess anser att detta är galet då ÄR det verkligen illa
  • Anonym (K)
    Thu 17 Sep 2020 15:40
    +1

    Om hon alltid gjort så och din sambo inte sagt ifrån så vill han ju ha det så.

  • Thu 17 Sep 2020 15:44
    +1
    Ess skrev 2020-09-17 14:29:19 följande:

    Men så är det på forumet. Har man starka åsikter om något så dras det upp även i trådar som handlar om något helt annat, tex "Lyssna inte på att Ess tycker Lambis dasspapper är bra, för hon gillar inte makens ungar"

    Ehh, hur går det ihop....


    Ha ha. Ja exakt så
  • Thu 17 Sep 2020 16:17

    Har man en relation med en person som har barn får man dennes ex på köpet. Bara att tugga i sig.

  • Anonym (Kan cykla!­)
    Thu 17 Sep 2020 16:48

    Har inte läst mer än kanske 1/4 men vill bara berätta att när vi var på förlossningen för vårt första barn visade mig maken en bild från ett av hans syskon som visade ett glatt syskonbarn på cykel. Det tyckte vi bägge var jätteskoj (att x lärt sig cykla) och han skickade tillbaka en bild på mig kvidande. Så kan man också förhålla sig till barn i sin omgivning!

  • Anonym (grunk­an)
    Thu 17 Sep 2020 16:50
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 06:46:33 följande:
    Ursäkta, jag är inte intresserad av att ingå i ert käbbel men om du ska gå emot det hon säger så blir det du säger inte mer rätt för att du fyller i med det som är dina tolkningar. Allt det där du säger finns inte, du vet imte om det är så. Ts slutade skriva vid tolvtiden igår och har inte sagt allt det där. Det där är dina tolkningar, precis som den du käbblar med har en annan tolkning. Ingen av er vet något om hur det ligger till.
    Allt utom sista raden, som är min tolkning, är antingen direkt skrivet av TS själv eller en konsekvens av det hon skriver.
  • Thu 17 Sep 2020 18:59
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 09:38:37 följande:

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???


    För det första så ska du vakna upp ur dimmorna. Hon uppdaterar pappan hur mycket hon vill om deras gemensamma barn, det är så enkelt. Kom över det.

    Sedan ska du vara tacksam att hon är positivt inställd till dig. Ni behöver inte vara vänner eller umgås, alls. Men det finns en 5 åring i familjen som faktiskt inte kommer att försvinna.
    Så att respektera att hon finns på samma sätt som hon respekterar att du finns får du faktiskt lov att göra. Skulle även vilja säga väx upp människa, det är dags att du kommer ut i vuxenvärlden och solen kretsar inte runt dig.

    (usch sådant här triggar mig)

  • Thu 17 Sep 2020 19:10
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 09:38:37 följande:

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???


    Varför inte försöka bli vän med henne eller åtminstone bygga upp en civil kontakt så att ni kan träffas allihopa för barnens skull ?

    Det låter snarare som att det är du och din svartsjuka som är det egentliga problemet.... Släpp på tyglarna och acceptera att din pojkvän har haft ett liv innan han träffade dig så ska du se att det börjar gå lättare.... Ett barn har alltid 2 föräldrar. Du har ingen rätt att välja bort hans barns mamma.
  • Thu 17 Sep 2020 20:01
    Corrie skrev 2020-09-16 20:47:11 följande:

    Mycket underhållande tråd när alla skriver långa inlägg för att försöka resonera med en rabiat TS från ett alternativt konto där de mest märkliga resonemang manifesteras. Här har vi tre alternativ: 1, Vi har med vanlig hederlig trollning att göra. 2, TS är väldigt väldigt ung och resonerar som en trulig tonåring. 3, TS alla hormoner är helt i otakt och hjärnan resonerar inte som vanligt.

    Ja, vi har alternativ 4 också i och för sig: TS har en kass personlighet. Vilket alternativ vi har att göra med vet vi inte, men det går ju inte att resonera med personen så det finns ingen mening med att skriva något vettigt mer.


    Hear hear
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!