• Anonym (Staren)

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (Meri)

    Nej, det stämmer inte, det mesta här är något som du har kommit på själv. 

    Jag börjar med att säga, eftersom folk är dåliga på att ta reda på vad som sagts av vem och vilka åsikter det är de kämpar emot, att jag har talat om för ts att jag inte tycker att det är rimligt att bara få en månadsvis uppdatering av vad ens barn gör. Jag har även frågat henne hur pappan hanterar smsen och hur han ser på saken. Gå gärna tillbaka och titta. 


    Anonym (grunkan) skrev 2020-09-17 06:30:12 följande:
    Finns ingenting "normalt" över att vilja begränsa en pappas kontakt med sitt barn till en gång varannan vecka.

    TS har skaffat barn med en man som redan har barn med en annan kvinna. Det får TS ta ansvar för.

    TS kommer ALDRIG att få den lilla mysiga kärnfamilj, bara för honom och henne, som hon säkert hoppas på.

    TS gillar inte den andra kvinnan, mamman till det barnet.

    TS vill att hon ska försvinna ur "sin mans" liv så hon får ha honom ifred.

    TS kommer att behöva acceptera mannens barn och mamman till det barnet förresten av livet ihop med mannen.

    TS är förmodligen väldigt osäker på sin egen relation till mannen eftersom hon går igång så på att mamman och pappan till 5-åringen har kontakt med varandra om barnet.
    "TS har skaffat barn med en man som har barn med en annan kvinna", det är inte enbart ts ansvar. Hur har pappan hanterat det här? 

    "TS kommer ALDRIG att få den lilla mysiga kärnfamiljen, för bara honom och henne, som hon säkert hoppas på", där la du till ditt eget antagande, ts har inte sagt något om att hon hoppas att barnet inte ska bo där. 

    "TS gillar inte den andra kvinnan, mamman till det barnet", här är det svårt att förstå vad de är du vill antyda, menar du att hon ogillar den andra kvinnan för att hon är mamma till barnet, har ditt huvud spunnit ihop en historia om att hon ogillar barnet och därmed mamman? Märk väl att jag frågar dig. 

    Det ts har berättat är att hon stör sig på mammans långa sms, som tydligen är på flera sidor. 
    Här kan jag återigen berätta att jag inte har haft någon åsikt om att mamman inte borde få skicka några sms, jag har förslagit att man kan skicka mejl, som ett tips, jag har också ifrågasatt hur pappans telefonetikett ser ut. Det finns ju tillfällen när man inte bör plocka upp en telefon som plingar till, har man svårt att styra sig själv kan man sätta på ljudlöst. Så har min respons till ts sett ut. 

    "TS vill att hon ska försvinna ur sin mans liv så hon får ha honom ifred", det här är ditt antagande. Faktum är att hon inte har sagt det, ts har pratat om den här tiden när de precis har fått en bebis.

    "TS kommer att behöva acceptera mannens barn", jag tycker det verkar som att ts har accepterat mannens barn, hon har bara inte accepterat sättet som mamman vill uppdatera pappan om sitt barn. Det är stor skillnad på det. 

    "och mamman till det barnet förresten av livet ihop med mannen", ja, acceptera att hon finns men hon behöver inte acceptera allt hon gör. 

    "TS är förmodligen väldigt osäker på sin egen relation till mannen eftersom hon går igång så på att mamman och pappan till 5-åringen har kontakt med varandra om barnet". Ja, så skulle det kunna vara, och det hade ju varit intressant att få prata med ts om hur hon upplever det. Här använder du för första gången ordet "förmodligen", du kunde ha använt det ordet i dina tidigare påståenden också, så hade det varit lättare att se att du gärna vill göra dig föreställningar om hur det ligger till. 

    Jag tycker att du och ts ligger på ungefär samma nivå när det gäller att uttrycka er och jag tycker att du framstår som att du går igång väldigt mycket på det här. Varför du gör det kan man ju bara spekulera om. 
  • molly50
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 13:53:59 följande:
    Du kan läsa mina gamla inlägg av vad jag tycker, där jag har svarat ts. Så kan du se om du håller med i vad jag säger. 
    Jag har läst dina inlägg och jag håller inte med i allt du skriver.
    Men vi får väl enas om att vara oeniga.
  • molly50
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-17 13:48:32 följande:
    Du kan vara lugn med att jag inte kommer att scrolla förbi dina inlägg. Jag har sett alltför mycket av dina överreaktioner.
    Men istället för att kapa en tråd med att hacka på andra skribenter så kanske du kan ta det privat ,om du inte har för avsikt att scrolla förbi?
  • Anonym (Meri)
    sextiotalist skrev 2020-09-17 13:58:02 följande:
    Även jag, som lever med en man som har två barn sedan tidigare och även ess gör det (och både du och jag vet att bonusbarn och deras mammor är rött skynke för henne och när hon inte ställer sig på ts sida, då är det garanterat ts som tänker avvikande)
    Vet inte om du menar att något blir mer sant för att du tycker något eller för att till och med Ess tycker något. Eller om du vill visa att du och grunkan och Smulpaj och Ess och en massa andra tycker samma. Det liknar lite småtjejer på skolgården som säger att "alla tycker så". Vart ville du komma med det? 
  • Anonym (Meri)
    molly50 skrev 2020-09-18 08:38:14 följande:
    Men istället för att kapa en tråd med att hacka på andra skribenter så kanske du kan ta det privat ,om du inte har för avsikt att scrolla förbi?
    På vilket sätt kapar jag tråden? Menar du att du har en dialog med ts? Eller stör det Familjelivsordningen om inte alla får tala om hur vedervärdig ts är? Vem har bestämt att det är så en tråd ska se ut? Är det inte mer intressant om man ställer öppna frågor till ts som hon kan svara på? 

    Du kan ju berätta vad du inte är ense om när det gäller min respons till ts. Håller du inte med om något jag har sagt till henne? Berätta vad du tycker är fel i det jag har sagt till ts. Berätta gärna också om det är något du faktiskt håller med om, om du nu vågar det, det kan ju vara lite känsligt för tillfället att hålla med om något som jag har skrivit. 
  • beccagranen

    Jösses TS har nog ett hormonellt grinkärring sinne efter förlossningen. 

    Det är väl underbart att hans ex är så glad för er skull, och visar intresse? Visst kan det kännas lite mycket men det är väl bara att undvika att svara direkt. Och varför skulle hon inte kunnat få ta en titt på bebisen när hon lämnar storasyskonet? För mig är det helt absurt. Ert barn är ändå syskon till hennes barn, ni är en familj och det är fantastiskt roligt om man kan glädjas åt varandras välgång och ha en fin komunikation ihop. 

  • molly50
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-18 08:47:20 följande:
    På vilket sätt kapar jag tråden? Menar du att du har en dialog med ts? Eller stör det Familjelivsordningen om inte alla får tala om hur vedervärdig ts är? Vem har bestämt att det är så en tråd ska se ut? Är det inte mer intressant om man ställer öppna frågor till ts som hon kan svara på? 

    Du kan ju berätta vad du inte är ense om när det gäller min respons till ts. Håller du inte med om något jag har sagt till henne? Berätta vad du tycker är fel i det jag har sagt till ts. Berätta gärna också om det är något du faktiskt håller med om, om du nu vågar det, det kan ju vara lite känsligt för tillfället att hålla med om något som jag har skrivit. 
    Du skriver om hur du stör dig på smulpajs sätt att skriva i andra trådar och att du inte tänker scrolla förbi hennes inlägg.
    På vilket sätt tillför det denna tråden något?
    Ingen har väl heller påstått att TS är vedervärdig, vad jag har kunnat se.
    Men att diskutera TS är väl ändå mer relevant för tråden än att diskutera andra skribenter.

    Jag håller med om att TS pojkvän t ex kan be om att få mammans uppdateringar om barnet på mail istället för sms om det nu stör TS så mycket.
    Däremot håller jag inte med om att exet inte ska få träffa bebisen.
    Hur ska annars 5-åringen kunna få träffa sitt nya syskon när h*n bor 40 mil bort?
  • molly50
    molly50 skrev 2020-09-18 08:53:41 följande:
    Du skriver om hur du stör dig på smulpajs sätt att skriva i andra trådar och att du inte tänker scrolla förbi hennes inlägg.
    På vilket sätt tillför det denna tråden något?
    Ingen har väl heller påstått att TS är vedervärdig, vad jag har kunnat se.
    Men att diskutera TS är väl ändå mer relevant för tråden än att diskutera andra skribenter.

    Jag håller med om att TS pojkvän t ex kan be om att få mammans uppdateringar om barnet på mail istället för sms om det nu stör TS så mycket.
    Däremot håller jag inte med om att exet inte ska få träffa bebisen.
    Hur ska annars 5-åringen kunna få träffa sitt nya syskon när h*n bor 40 mil bort?
    Jag ska tillägga att exet verkar glad för TS och pojkvännens skull.
    Så jag kan inte se problemet med att hon får träffa bebisen när syskonet ska lämnas där.
  • legomum

    Som tillägg till molly50´s sista inlägg

    Förutom det så vågar jag påstå att för de allra flesta så finns det en nyfikenhet och glädje hos de flesta att få se en nyfödd. Endast för de är så underbara och små och det är så otroligt kort period de är så små.
    Vips är de 5 år och racar iväg på cykel.

  • Anonym (...)

    Du låter som min svägerska. Helt jäkla blind inför det faktum att din partner faktiskt hade ett liv innan dig. Där de fått ett gemensamt barn som är minst lika viktigt som de barnet ni nu har fått gemensamt.

    Såna människor som er förtjänar inte bonusbarn.

    Som om ni inte visste vad ni gav er in på.

    Det är inte exet det är fel på, det är du som är problemet. Gosh!!

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!