• Anonym (Kaffedraken)

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-22 09:56:11 följande:
    Det är ju fint av dig att du vill försöka sätta dig in i hur det är att vara bonusförälder men tyvärr, du kan inte säga att du kan sätta dig in i hur det är. 

    För det första så finns det inte bara ett enda scenario för hur en bonusförälder har det. 

    Du säger att du tycker att jag verkar läsa in mer än vad som står i ts. Ärligt talat, tycker inte du att de flesta i den här tråden har valt att läsa in precis det som de själva har tolkat det? Det jag gör är att jag ger en annan version. Jag säger samtidigt, om och om igen, att jag vet inte om det är så här för ts, jag säger inte att det är så här för ts, men det här är också en möjligt version. Jag läser inte in det i ts, jag säger bara att det här är också ett alternativ. 

    Detta är utifrån en erfarenhet som jag och andra har haft. Den erfarenheten verkar inte du kunna sätta dig in i hur den här, så på det sättet har du inte tänkt dig in i alla scenarion som kan förekomma för en bonusförälder.

    Återigen, jag sa inte att exet inte skulle visa bilden för halvsyskonet, det jag sa var att det faktiskt inte var uttalat att det var syftet. Precis som du säger, det vet vi ju inte. 

    Huruvida 7 sms på en månad är mycket, jag har frågat ts hur det går till när de här smsen kommer, vad som irriterar henne. Jag tycker inte att 7 sms i sig säger så mycket. Att de är långa skulle kunna tyda på nåt men jag vet inte, även om man får scrolla flera sidor på ett sms så kan det ibland vara relevant att det är långt. Jag tycker inte att det i sig kan säga om det är rimligt eller orimligt. Det är fullt rimligt, och det har jag sagt om och om igen, att uppdatera och uppdateras på ett barn som är i åldern att man lär sig cykla och allt som händer då. Så därför har jag frågat vad exakt det är som irriterar.
    Fast jag undrar fortfarande varför TS bli upprörd över ca 7 sms i månaden.
    Sms:en är väl till ts sambo och inte till henne? om mamman sms:ar henne kan jag förstå att hon inte vill ha dom.
    Ts behöver väl inte bry sig om mannens sms, han måste ju få fler sms än ifrån mamman om det nu är plinget som stör eller vad är det som stör?
    Tycker ts att mannen intresserar sig för att annat än ts och bebisen när han läser sms?
    Vad tycker om ts om sms ifrån vänner och annan släkt?
    Hur vet ts när mannen får sms ifrån mamman?
    Som sagt om det är mannen som läser upp sms:en ifrån mamman kan ju ts säga att hon inte vill höra dom.

    Mamman ringer inte och stör, hon  dyker inte bara upp.
    Vad är skillnaden på om hon skulle maila som också föreslagits?
    Om mamman och ts har kommit överens om att hon ska sms:a och mannen vill ha info om sitt barn är väl 7 sms per månad inget konstigt.

    Vill mannen inte ha dessa sms eller ändra på hur han får info får han ju säga till mamman det. Info om deras gemensamma barn är ju deras sak.

    Förstår faktiskt inte alls varför sms till mannen angående barnet har med ts att göra, om mamman däremot ringde stup i kvarten och störde så att bebisen vaknade eller bara dök förstår jag att ts skulle drabbas men inte av sms.

    Jag läser inte min mans sms eller vet knappt när han får några om jag inte står bredvid och hör att det plingar.

    Jag skulle aldrig lägga mig i min mans kontakt med hans ex,enbart ifall hon som sagt ringde flera ggr per dag eller kom hem till oss stup i kvarten.

    Nu har min man ett bra ex som är trevlig men jag skulle aldrig säga att hon och min man inte fick ha den kontakt dom ville eller styra upp när och hur dom skulle ha kontakt. Fast med tiden började hon och jag också ha kontakt och hon kan numer även sms:a eller ringa mig och jag henne men det är förstås vårt val och inte alla som vill ha det så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Meri) skrev 2020-09-22 09:27:56 följande:
     
    Du är knappast rätt person att säga om långt ifrån många har denna erfarenhet, det vet du knappast nånting om,

    Resten av vad du skriver är bara spekulationer. Om det var mig du ville diskutera med så har jag redan sagt att vi vet inte hur det ligger till i ts fall. Jag har frågat hur pappan ställer sig till smsen. Jag har inte fått något svar. Du kan inte heller ge mig eller någon annan det svaret. 
    Med detta så måste jag nog säga att du kastar sten i glashus. Du själv får skriva och tycka precis vad som men vad andra säger är spekulationer samt att jag knappast vet något om detta.
    Vad vet du om det?

    För övrigt så ska du som sagt inte säga att jag bara spekulerar när du själv är så bra på det. Är det endast du som får har tankar och åsikter eller ligger det fritt i forumet?
  • Anonym (Kaffedraken)

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:09:33 följande:

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.


    Sms:ar hon till dig eller din man/barnets far?
    Om hon sms:ar till dig får du be henne att sluta sms:a
    Om din man inte vill ha sms angående sitt barn ifrån mamman får han be henne att sluta eller komma överens om hur han ska få kontakt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men va? Är det konstigt att hon berättar att deras barn lärt sig cykla tex?! Det är ju väl att hon gör det, hon vill involvera pappan i sitt barns liv! Du får nog ta och fundera på ditt eget beteende, annars blir det garanterat problem!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (styvförälder) skrev 2020-09-22 12:15:17 följande:

    Sms:ar hon till dig eller din man/barnets far?

    Om hon sms:ar till dig får du be henne att sluta sms:a

    Om din man inte vill ha sms angående sitt barn ifrån mamman får han be henne att sluta eller komma överens om hur han ska få kontakt.


    Till min man! Men det spelar väl ingen roll det är vårt hem och hon stör hela familjen med sina evighetslånga sms.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:18:00 följande:
    Till min man! Men det spelar väl ingen roll det är vårt hem och hon stör hela familjen med sina evighetslånga sms.
    Nej. Hon stör DIG, för att du stör dig på det. Du har ju smidigt nog struntat i att skriva mer än två svar sedan du startade tråden så det kan ju vara intressant att höra vad din kille tycker om saken?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:18:00 följande:
    Till min man! Men det spelar väl ingen roll det är vårt hem och hon stör hela familjen med sina evighetslånga sms.
    Läser du din mans sms eller störs du när det plingar till när sms:et kommer?
    Eller läser din man upp hennes sms och det stör?
    Vill han inte ha dessa sms eller?

    Vad är hans åsikt i saken?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:09:33 följande:

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.


    Det är väl inte så konstigt att hon hör av sig? Pappan vill väl veta vad hans barn har för sig på samma sätt som du själv är intresserad av vad ditt barn gör.

    Vad hade du förväntat dig? Att han skulle minska kontakten med sitt ena barn bara för att han fick ett andra? 7 sms per månad är ju dessutom minimal kontakt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:18:00 följande:
    Till min man! Men det spelar väl ingen roll det är vårt hem och hon stör hela familjen med sina evighetslånga sms.
    På vilket sätt då? Läser han upp smsen för dig? Sitter du och läser dem över axeln på honom? På vilket sätt stör hon dig genom att skicka mess om hans förstfödda till HONOM?!

    Om han vill berätta om sin förstföddas framsteg, säg till HONOM att du inte är intresserad och vill höra. Det har ingenting med henne att göra. 
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!