• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8807 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8807

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (Mu)
    Tue 22 Sep 2020 13:19
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:18:00 följande:

    Till min man! Men det spelar väl ingen roll det är vårt hem och hon stör hela familjen med sina evighetslånga sms.


    Vad anser pappan till barnet?
  • Anonym (Stare­n) Trådstartaren
    Tue 22 Sep 2020 16:49
    -5
    LFF skrev 2020-09-22 13:11:28 följande:

    På vilket sätt då? Läser han upp smsen för dig? Sitter du och läser dem över axeln på honom? På vilket sätt stör hon dig genom att skicka mess om hans förstfödda till HONOM?!

    Om han vill berätta om sin förstföddas framsteg, säg till HONOM att du inte är intresserad och vill höra. Det har ingenting med henne att göra. 


    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
  • Anonym (Bamse­)
    Tue 22 Sep 2020 16:57
    +3
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:

    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.


    Så han kan inte få offra 1 h på sitt ena barn? Hade varit betydligt mer tid om han hade haft han vv. Hade du gillat om bebisen bara fått 1 h per månad/ per vecka av hans tid? 1 h är ju ingenting det är typ så länge min man lägger på att bajsa per dag.
  • Tue 22 Sep 2020 17:16
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:

    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.


    Okej, så utöver den enda helg per månad han har sonen, lägger han ca 7-8 timmar på honom? Förstår du hur extremt lite det är?
  • Tue 22 Sep 2020 17:17
    fjanten skrev 2020-09-22 17:16:13 följande:

    Okej, så utöver den enda helg per månad han har sonen, lägger han ca 7-8 timmar på honom? Förstår du hur extremt lite det är?


    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:

    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.


    Eller menar du 1 timme på SAMTLIGA sms? Det är ju galet lite! Han behöver ju betydligt mer än så... Kan han inte ha videosamtal med sonen några gånger i veckan?
  • Anonym (Rosie­)
    Tue 22 Sep 2020 17:21
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:
    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
    Så hur många timmar får ditt barn av pappan per vecka? 80? 100+? Och ändå tycker du att det är fel att hans förstfödda får 1-2? Hur tänkte du där? Hur ser du inte att ditt barn ändå får största vinsten där, oavsett hur långa sms första barnets mamma skickar?
  • Anonym (E)
    Tue 22 Sep 2020 17:46
    +4

    Jösses så egoistisk du är. Och dessutom så sitter du här inne och pratar skit om din man. Fy Fabian, jag tycker synd om din msn. Hur skall ni någonsin kunna fungera tillsammans när du är så kontrollerande och svartsjuk. Och stackars hans son...

  • Anonym (E)
    Tue 22 Sep 2020 17:47

    om din man

  • Tue 22 Sep 2020 17:49
    Anonym (Bamse) skrev 2020-09-22 16:57:22 följande:

    Så han kan inte få offra 1 h på sitt ena barn? Hade varit betydligt mer tid om han hade haft han vv. Hade du gillat om bebisen bara fått 1 h per månad/ per vecka av hans tid? 1 h är ju ingenting det är typ så länge min man lägger på att bajsa per dag.


    TS kanske kan förslå för sin man att han läser och besvarar sms rörande sonen enbart samtidigt som han bajsar? Då går ju ingen viktig kärnfamiljetid förlorad!
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 22 Sep 2020 18:07
    +1
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:
    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
    Vad är problemet? Får han inte lägga en timme då och då på något som rör HANS BARN? Ja, just det, han har faktiskt ett till barn, utöver det barn som ni har ihop. Ett barn som han dessutom bara träffar en gång i månaden. Är det så konstigt då att han vill ha information och uppdateringar om det barnet? Utifrån det du skriver så låter det som om du tycker att hans äldsta barn bör vara nästintill obetydligt i hans ögon nu när ni två har fått barn ihop. Men han slutar inte att vara pappa åt sitt äldsta barn bara för att han fått ett till barn. Han slutar inte att älska sitt första barn bara för att han har fått ett andra. Och världen kretsar inte runt dig och er bebis, hur mycket du än vill att den ska göra det.
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!