• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8779 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8779

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 22 Sep 2020 18:17
    +3
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:09:33 följande:

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.


    Helt rätt, du borde aldrig ha blivit tillsammans med en man som har barn sedan tidigare, för du kan uppenbarligen inte hantera det.
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Tue 22 Sep 2020 18:21
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:
    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
    Men har det inte varit så här hela tiden, att mamman sms:at din man angående deras barn, mamman och barnet har väl bott 40 mil bort en längre tid och mannen haft barnet en helg i månaden?

    Varför skulle hon sluta informera din man om barnet bara för att ni har fått en bebis?
    Du visste väl att hon brukade sms:a?
    Trodde du att hon skulle sluta med det?
    Trodde du att din man inte skulle vilja ha info om sitt äldsta barn bara för att han fick ett till?

    Han är numer 2 barns pappa, han är lika mycket pappa till sitt första barn som er bebis, trodde du att han skulle tappa intresse för sitt äldsta barn när ni fick barn?

    Er bebis är över 1 månad, inte är väl du och mannen tillsammans varje minut?
    Är ni bägge hemma? eller jobbar han igen?

    Han måste ju kunna prata med andra än dig, han pratar väl och sms:ar med vänner och annan släkt?
    Stör det dig också? stör det dig om hans föräldrar, syskon eller kompisar hör av sig?

    Har inte du kontakt med familj, släkt och vänner via sms, telefon eller träffar folk?
    Blir han störd om du sms:ar med släkt och vänner?

    Antar att du bara stör dig på henne och inga andra.

    Han kan väl sitta med er bebis i knät och läsa sms om sitt andra barn.

    Vad händer om ni får ett till barn? om han inte ens får läsa 7 sms i månaden om sitt första barn, hur ska ni då klara fler barn?

    Om ni separerar vill du inte då informera honom om ert barn eller om han har barnet en längre tid, skulle inte du då vilja få veta vad som händer ert barn.

    Vad trodde du skulle hända? skulle din man sluta bry sig om sitt äldsta barn?
    Varför vill du neka honom att få veta vad som händer hans barn?
    Kan du inte unna honom att få veta när hans barn lärt sig cykla mm?

    Återigen vill han inte ha info ifrån mamman måste ju han tala om det.

    Hans första barn som bara är 5 år kommer alltid att finnas kvar och i många år då kommer din man och mamman behöva ha kontakt om barnet, det är bara att inse och acceptera det.
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Tue 22 Sep 2020 18:23
    +2
    Anonym (E) skrev 2020-09-22 17:46:49 följande:

    Jösses så egoistisk du är. Och dessutom så sitter du här inne och pratar skit om din man. Fy Fabian, jag tycker synd om din msn. Hur skall ni någonsin kunna fungera tillsammans när du är så kontrollerande och svartsjuk. Och stackars hans son...


    Jag tycker ännu mer synd om honom när de gör slut, för gissa vem av de här kvinnorna som kommer att sms:s honom trettio gånger om dagen och bråka om att han spenderar för lite tid med sin yngsta unge....
  • Tue 22 Sep 2020 18:31
    +1
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:
    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
    Tycker du att det är mycket att spendera 7-8 timmar per månad på sitt barn,utöver den helg i månaden som han har barnet?
    Om ni separerar,skulle du då vara ok med att han spenderar så lite tid på ert barn?
    För 7-8 timmar och en helg i månaden är inte mycket tid när man har barn.
    Kan du också svara på frågan vad din sambo tycker om allt detta?
    Hittills har allt bara handlat om dig och dina känslor.
    Ingenting om din sambo eller hans barn.
  • Tue 22 Sep 2020 18:34
    +1
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:09:33 följande:

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.


     Det är uppenbart att du inte klarar av att hantera det,i alla fall.
    Du kan ju inte på fullt allvar mena att din sambo ska klippa alla band med sitt andra barn för att du har svårt för hans ex?
  • Ess
    Tue 22 Sep 2020 18:42
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 16:49:43 följande:
    Men hans tid försvinner på smsen. Han läser inte för mig jag läser inte själv med hans tid kanske en timme går åt till smsen.
    1 hel timme per sms?
    Låter som han läser extremt långsamt.
    Jag brukar läsa mina sms när jag har möjlighet till det, och sen svarar jag när jag har tid över.
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 22 Sep 2020 18:46
    +1

    Jag gissar att TS pojkvän är riktigt less på att TS surar så fort han läser sms från sitt barns mamma.

  • Ess
    Tue 22 Sep 2020 18:48
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-22 12:09:33 följande:

    -17??? Hon har smsat igen. Skaffa aldrig en man med barn och ex.


    Innan var det ca 7 per månad, nu är det uppe i 17. 
    Hur många sms rör det som om ca per vecka?
    Hur kan han lägga upp läsningen och ev svar på dem för att störa dig så lite som möjligt?
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Tue 22 Sep 2020 18:49
    Ess skrev 2020-09-22 18:48:08 följande:
    Innan var det ca 7 per månad, nu är det uppe i 17. 
    Hur många sms rör det som om ca per vecka?
    Du missförstår, ts sitter och är skitsur för att hon fått så många dislikes på sin tråd :)
  • Anonym (ryggr­ad)
    Tue 22 Sep 2020 18:52
    -3

    DU kan inte göra någonting för det borde vara HAN som säger ifrån. Men om han helt saknar ryggrad nog för att sätta gränser så är det tyvärr så det kommer förbli.

    Alternativet är att du springer omkring och tar på dig rollen som kontrollerande, svartsjuk kärring som ska pinka in sitt revir. Men då får du ju oxå den stämpeln och han slipper ta sitt ansvar. Är man ihop med en konflikträdd fegis så blir det som det blir.

    Mitt råd är att du säger åt din ryggradslösa kille att om han inte kan odla en ryggrad och börja sätta gränser för sitt ex kan han lika gärna gå tillbaka till sitt ex. Se drar du och ber honom återkomma när det är gjort.

    Kort sagt, sätt upp tydliga gränser för vad du tolererar och gör det väldigt tydligt att du inte kommer tolerera att man kliver över dem.

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!