• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8928 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8928

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Wed 23 Sep 2020 10:31
    +4
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 10:18:01 följande:

    Ni som pratar om månadsbesök kan säga att han ska inte hit nu för det är corona, rs och sånt så vi har sagt nej hela vintern.


    Då antar jag att pappan reser dit och träffar sin son? Utomhus i värsta fall.

    Men denna info gör ditt beteende om möjligt ännu mer bedrövligt.
  • Wed 23 Sep 2020 11:05
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 10:18:01 följande:

    Ni som pratar om månadsbesök kan säga att han ska inte hit nu för det är corona, rs och sånt så vi har sagt nej hela vintern.


    Har ni bestämt det eller är det du som har bestämt?
    Kommer du då att låta pappan få åka själv och träffa sitt barn då eller acceptera att han får ta emot ännu fler sms?
    Tänker du också undvika all kontakt med alla andra människor runt omkring er också?
    Det vore ju det rimliga om det handlar om att undvika smitta.
    Eller varför vill du annars frånta 5-åringen rätten att få träffa sin pappa?
    Jag hoppas att du inser att du inte framstår som så vidare sympatisk.
  • Wed 23 Sep 2020 11:08
    +1
    molly50 skrev 2020-09-23 11:05:47 följande:
    Har ni bestämt det eller är det du som har bestämt?
    Kommer du då att låta pappan få åka själv och träffa sitt barn då eller acceptera att han får ta emot ännu fler sms?
    Tänker du också undvika all kontakt med alla andra människor runt omkring er också?
    Det vore ju det rimliga om det handlar om att undvika smitta.
    Eller varför vill du annars frånta 5-åringen rätten att få träffa sin pappa?
    Jag hoppas att du inser att du inte framstår som så vidare sympatisk.
    Jag vill också tillägga att din sambo måste vara en mes om han går med på att inte träffa sitt barn på hela hösten och vintern för att du inte vill det.
  • Wed 23 Sep 2020 11:17

    Tänk om TS skulle ta och applicera sina egna önskemål kring kontakten med barnets andra förälder på sig själv. Gemensamt umgänge med bebisen en helg i månaden. All kontakt kring bebisen görs på sms en gång i månaden. Låter vettig och hållbart (ironi).

    TS, försök tänk att exet inte vill något illa. Jag tror att hon försöker visa intresse för nya bebisen, och så förstår hon inte att du inte uppskattar det. Men exet försöker också ge sitt barn en kontinuerlig kontakt med pappan utöver umgängeshelgen. Det är väl ändå en bra sak.

  • Anonym (Stare­n) Trådstartaren
    Wed 23 Sep 2020 11:21
    -6
    Fiakakan skrev 2020-09-23 11:17:50 följande:

    Tänk om TS skulle ta och applicera sina egna önskemål kring kontakten med barnets andra förälder på sig själv. Gemensamt umgänge med bebisen en helg i månaden. All kontakt kring bebisen görs på sms en gång i månaden. Låter vettig och hållbart (ironi).

    TS, försök tänk att exet inte vill något illa. Jag tror att hon försöker visa intresse för nya bebisen, och så förstår hon inte att du inte uppskattar det. Men exet försöker också ge sitt barn en kontinuerlig kontakt med pappan utöver umgängeshelgen. Det är väl ändå en bra sak.


    Är du dum? Vi är ett par! Vi är en familj! Varför ska min man umgås med mig och vårat barn en helg i månaden?
  • Anonym (Stare­n) Trådstartaren
    Wed 23 Sep 2020 11:21
    -4

    Minus 21??? Är det ingen mer än ett fåtal som förstår mig???

  • Anonym (lea)
    Wed 23 Sep 2020 11:33
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 10:18:01 följande:

    Ni som pratar om månadsbesök kan säga att han ska inte hit nu för det är corona, rs och sånt så vi har sagt nej hela vintern.


    Då tar ni alltså inte emot besök från någon människa hela hösten och vintern?
  • Wed 23 Sep 2020 11:34
    +3
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 10:18:01 följande:

    Ni som pratar om månadsbesök kan säga att han ska inte hit nu för det är corona, rs och sånt så vi har sagt nej hela vintern.


    Ni har sagt nej???? Hur fan tänker ni egentligen? Eller rättare sagt ni tänker inte alls.

    Jag tycker mer och mer tycka synd om denna goa 5 åring som helt blir bortprioriterad av sin pappa och du eldar på det beteendet.

    Man säger inte nej till att träffa sitt barn. Punkt.

  • Wed 23 Sep 2020 11:39
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:21:03 följande:
    Är du dum? Vi är ett par! Vi är en familj! Varför ska min man umgås med mig och vårat barn en helg i månaden?
    Hans 5-åring då? Räknas inte h*n till familjen?
    Det är ju,trots allt,din bebis syskon.
  • Anonym (Stare­n) Trådstartaren
    Wed 23 Sep 2020 11:39
    -4
    legomum skrev 2020-09-23 11:34:33 följande:

    Ni har sagt nej???? Hur fan tänker ni egentligen? Eller rättare sagt ni tänker inte alls.

    Jag tycker mer och mer tycka synd om denna goa 5 åring som helt blir bortprioriterad av sin pappa och du eldar på det beteendet.

    Man säger inte nej till att träffa sitt barn. Punkt.


    Har du missat att vi är i en pandemi?
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!