• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8898 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8898

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Wed 23 Sep 2020 11:56
    +5
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:40:19 följande:
    Nej, han är inte min familj.
    Jo, det är han iom att han är din sambos son och ditt barns syskon.

    Hur behandlade du ditt bonusbarn när han hälsade på (före babyns födelse)? Eller får han aldrig komma och hälsa på utan pappan reser till honom?

    Jag tycker det verkar som du behandlar honom som en inträngling. Men egentligen är det ju du som är "intränglingen", du kom ju in i hans fars liv senare. Du valde bonuslivet, det gjorde inte barnet.
  • Wed 23 Sep 2020 12:15
    +3

    Riktigt äcklig trådstart.

    1. Hur fan kan man skaffa barn med någon som träffar sitt första barn två dagar i månaden? Säger inte det en hel del om hans engagemang?

    2. Det är din sambos barn, din dotters syskon, och du är glad för att den här fem-åringen bor 40 mil bort?

    3. Exet har inte gjort dig något ont. Tvärtom - hon har gratulerat er och ser fram emot att träffa er. Helt ärligt, hon hade lätt kunnat vara bitter över att hennes barn bara får umgås med sin far två ggr i månaden.

    4. DU ska väl för fan inte bestämma hur långa sms exet ska skicka till din sambo?! Smsen handlar om deras gemensamma barn.

    5. Din sambo borde väl bli glad över att få dessa uppdateringar om sitt eget barn?!

  • Anonym (lea)
    Wed 23 Sep 2020 12:25
    +3

    Den här tråden är fascinerande. Antingen har TS någon sorglig vanföreställning att hans tidigare barn borde upphöra att existera när de fick ett gemensamt barn, eller ocskå är TS en skicklig provokatör. Jag hoppas på det senare.

  • Wed 23 Sep 2020 13:11
    Anonym (lea) skrev 2020-09-23 12:25:29 följande:

    Den här tråden är fascinerande. Antingen har TS någon sorglig vanföreställning att hans tidigare barn borde upphöra att existera när de fick ett gemensamt barn, eller ocskå är TS en skicklig provokatör. Jag hoppas på det senare.


    Jag hoppas verkligen också på det sistnämnda. Annars är det skrämmande.
  • Anonym (styvf­örälde­r)
    Wed 23 Sep 2020 13:24
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:40:53 följande:
    Jo men inte småbarn.
    Har du missat att dom säger att små barn inte sprider smittan speciellt mycket?
    Då skulle nämligen alla med småbarn på förskola och skola dvs alla föräldrar vara mycket sjukare än alla andra liksom alla förskollärare, barnskötare, lärare och alla andra som jobbar på förskola och skola och det är dom inte.
    Det är ju därför man har haft förskola och skola öppet, folk har inte blivit sjukare.

    Din man kommer alltså inte att träffa sitt barn på över ett halvår pga rädsla.
    Alltså hur tror ni alla vi andra som har barn gör????????

    Nej 5 åringen är inte din familj men det är din mans familj och vet du också ditt barns familj, 5 åringen är som sagt lika mycket hans barn som din bebis, 5 åringen är din bebis syskon, har du insett det?
    Det är din mans barn och ditt barns syskon vare sig du vill eller ej!

    Vem avsäger sig sitt barn under flera månader?? pandemi eller ej, 
    Om barnet är sjukt ska det förstås inte komma precis som alltid vid sjukdom men att avstå sitt barn bara i fall att.

    Det skulle vara intressant om du kunde besvara vad din man tycker om att få sms och vad han tycker om att inte få träffa sitt barn på flera månader.
    Han sviker sitt barn, tror att han kommer att känna det om ett tag.
    Skulle du tycka att det var ok att han inte träffade ert barn och svek det om ni separerade?

    För du tror väl inte att det inte kan hända er någon gång.

    Nej det är verkligen inte lätt alla gånger att leva i en bonusfamilj men jäklar vad jag skulle vara besviken och arg på min man om han svek något av sina barn.

    Man behöver inte älska sina bonusbarn men respektera dom, jag skulle faktiskt tappa respekten för min man som pappa om han övergav eller svek något av barnen.

    Mina barn står givetvis mig närmast men för min man är ju alla hans barn lika mycket värda och han är lika mycket pappa till alla och det är för mig självklart,
    det gör honom till en bra pappa, jag skulle aldrig tolerera eller respektera något annat.
     
    Din man kommer att ångra att han missar stora delar av sitt äldsta barns uppväxt.
  • Anonym (Vilke­t ex blir du?)
    Wed 23 Sep 2020 15:18
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:21:03 följande:

    Är du dum? Vi är ett par! Vi är en familj! Varför ska min man umgås med mig och vårat barn en helg i månaden?


    När din kille får ny tjej och nytt barn så kommer du få svälja att ditt barn bara träffar sin pappa sporadiskt. Hur tror du ditt barn kommer må när pappan har ny familj och han inte ens får läsa sms från dig om ert barn? Som särkullsfamilj så har ni statistiskt mycket små chanser att hålla ihop.

    Er relation har inte en chans. Pappan lägger en hel timme åt att läsa ett sms om sitt barn! Han längtar ju och är svältfödd efter kontakt och information. Ingen annan läser samma sms i en timme
  • Wed 23 Sep 2020 16:06
    +1
    Anonym (lea) skrev 2020-09-23 12:25:29 följande:

    Den här tråden är fascinerande. Antingen har TS någon sorglig vanföreställning att hans tidigare barn borde upphöra att existera när de fick ett gemensamt barn, eller ocskå är TS en skicklig provokatör. Jag hoppas på det senare.


    Hoppas verkligen att det är provokation och inte en sorglig människa med vaneföreställning. Stackars man och hans barn isåfall, hur kan man ens välja och ha ett förhållande med någon som inte förstår tidigare styvbarns behov eller deras plats i familjen.
  • Anonym (Mamma­)
    Wed 23 Sep 2020 16:18
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:21:28 följande:

    Minus 21??? Är det ingen mer än ett fåtal som förstår mig???


    Ja, grattis TS. Du har nog slagit rekord på FL. Jag har i alla fall aldrig sett ett inlägg som fått fler än 24 ogillamarkeringar.
  • Wed 23 Sep 2020 16:24
    +1

    Mycket dumt har jag läst på fl men denna tråden tar nog priset.

    Ts, om du är seriös med dina inlägg (är du två personer??) behöver du verkligen hjälp.


    Ingen kan få dig att känna dig mindre värd utan ditt samtycke. Eleanor Roosevelt
  • Anonym (Kärri­ng mot strömm­en)
    Wed 23 Sep 2020 17:01
    +6
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:40:19 följande:
    Nej, han är inte min familj.
    Och du undrar varför du har -25 på din tråd?? Herregud, saknar du helt empati?? Även om du och den sonen inte är släkt måste du väl fatta att han är FAMILJ till två av de tre personer i ditt hushåll? Det är sådana som du som cementerar bilden av den elaka styvmodern.
  • Anonym (E)
    Wed 23 Sep 2020 18:04
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2020-09-23 17:01:55 följande:

    Och du undrar varför du har -25 på din tråd?? Herregud, saknar du helt empati?? Även om du och den sonen inte är släkt måste du väl fatta att han är FAMILJ till två av de tre personer i ditt hushåll? Det är sådana som du som cementerar bilden av den elaka styvmodern.


    Men precis. Och det lustiga i allt det här är( om en ens kan kalla det här lustigt) är att hon blev den elaka styvmodern själv.
  • Anonym (Viole­t)
    Wed 23 Sep 2020 18:39
    +3
    Anonym (Vilket ex blir du?) skrev 2020-09-23 15:18:18 följande:
    När din kille får ny tjej och nytt barn så kommer du få svälja att ditt barn bara träffar sin pappa sporadiskt. Hur tror du ditt barn kommer må när pappan har ny familj och han inte ens får läsa sms från dig om ert barn? Som särkullsfamilj så har ni statistiskt mycket små chanser att hålla ihop.

    Er relation har inte en chans. Pappan lägger en hel timme åt att läsa ett sms om sitt barn! Han längtar ju och är svältfödd efter kontakt och information. Ingen annan läser samma sms i en timme
    Eller kanske att pappan får boendet med dottern när de separerar och enbart uppdaterar TS en gång i månaden via sms..? 
  • Anonym (Vilke­t ex blir du?)
    Wed 23 Sep 2020 18:50
    Anonym (Violet) skrev 2020-09-23 18:39:29 följande:

    Eller kanske att pappan får boendet med dottern när de separerar och enbart uppdaterar TS en gång i månaden via sms..? 


    Då tycker ts att det är för ofta. Hon vill väl inte ha kontakt med sitt barn mer än nån gång om året. Kanske får hennes barn en bra bonusmamma som har starkareföräldrainstinkt?
  • Anonym (H)
    Wed 23 Sep 2020 19:38
    Billie38 skrev 2020-09-23 16:06:06 följande:

    Hoppas verkligen att det är provokation och inte en sorglig människa med vaneföreställning. Stackars man och hans barn isåfall, hur kan man ens välja och ha ett förhållande med någon som inte förstår tidigare styvbarns behov eller deras plats i familjen.


    Hon låter som min elaka styvmor. Så det finns sådana människor.

    Hennes eget barn tog sitt liv som tonåring sen.

    Väldigt sorgligt.
  • Wed 23 Sep 2020 19:46
    Anonym (H) skrev 2020-09-23 19:38:09 följande:

    Hon låter som min elaka styvmor. Så det finns sådana människor.

    Hennes eget barn tog sitt liv som tonåring sen.

    Väldigt sorgligt.


    Men åååhhh vad tragiskt. Jag vet inte om ni stod varandra nära men jag beklagar oavsett.
  • Ess
    Wed 23 Sep 2020 19:50
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:40:19 följande:
    Nej, han är inte min familj.
    Nej det håller jag med om, MEN han tillhör din mans familj så du måste respektera att de har kontakt. Just nu går den kontakten via mamman men hon kommer med tiden att tonas bort mer och mer när han kan ha kontakt med sonen direkt.
  • Ess
    Wed 23 Sep 2020 19:54
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-23 11:40:53 följande:
    Jo men inte småbarn.
    Självklart så ska han inte komma om han är sjuk, men då går det kanske att byta helg.
  • Anonym (H)
    Wed 23 Sep 2020 21:10
    smulpaj01 skrev 2020-09-23 19:46:24 följande:

    Men åååhhh vad tragiskt. Jag vet inte om ni stod varandra nära men jag beklagar oavsett.


    Tyvärr inte , eftersom min fars tjej ansåg att jag inte hörde till familjen och min far är / var en mes och hon fick bestämma.

    Men jag är väldigt ledsen att han aldrig fick bli myndig så vi skulle ha kunnat umgås mer när han flyttade hemifrån.

    Det var innan Facebook, mobiltelefoner mm.
  • Anonym
    Fri 27 Aug 2021 23:15

    Vilken skrämmande trådstart!
    Ts är förbannad för att hennes sambo har kontakt med sitt eget barn och barnets mamma.
    Någon som hade frigång från psyket och råkade bli på smällen?

Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!