• Anonym (Främl­ing)
    Wed 16 Sep 2020 11:24
    1802 visningar
    29 svar
    29
    1802

    Killar som är för snälla

    Tjejer, vad är er bild av killar som är för snälla?
    Jag är lugn och snäll. Jag minns en tjej på jobbet som sa "blir du aldrig arg?"
    Där jag jobbade då, i vården med gamla, och uteslutande kvinnliga arbetskamrater, så kändes det vettigt att vara en lugn och trygg kille.
    Det är så jag är helt enkelt.
    Är såna killar ofarliga, lite mesiga?
    Jag kan bli arg. Jag är kapabel till våld.
    Jag har slagit 3 killar på käften.
    Men för det mesta så tycker jag om att vara snäll.

  • Svar på tråden Killar som är för snälla
  • Anonym (K)
    Wed 16 Sep 2020 11:27
    #1
    +2

    Killar kapabla att ta till våld går fetbort.

  • Anonym (Främl­ing) Trådstartaren
    Wed 16 Sep 2020 11:29
    #2
    -1 +2
    Anonym (K) skrev 2020-09-16 11:27:40 följande:

    Killar kapabla att ta till våld går fetbort.


    Så du föredrar killar som inte försvarar sig?
  • Anonym (K)
    Wed 16 Sep 2020 11:32
    #3
    +1
    Anonym (Främling) skrev 2020-09-16 11:29:47 följande:

    Så du föredrar killar som inte försvarar sig?


    Ingenting i din ts antydde att det endast var i självförsvar.
  • Anonym (Stina­)
    Wed 16 Sep 2020 11:34
    #4
    +2

    Tyvärr är min bild av killar som beskriver sig själva som snälla och tror att tjejer inte gillar det, ofta killar som inte alls är snälla.

    Det du beskriver är ju något positivt. De säger att du är snäll och imponeras av att du inte blir arg. Men du tar det som något negativt och lägger till att du har slagits. Det är inget positivt. Vuxna människor använder ord, inte nävar.

    Är det så att du tänker att du inte får tjejer för att du är snäll? Så är det antagligen inte.

  • Anonym (nja)
    Wed 16 Sep 2020 12:58
    #5
    Anonym (Främling) skrev 2020-09-16 11:24:14 följande:

    Tjejer, vad är er bild av killar som är för snälla?
    Jag är lugn och snäll. Jag minns en tjej på jobbet som sa "blir du aldrig arg?"
    Där jag jobbade då, i vården med gamla, och uteslutande kvinnliga arbetskamrater, så kändes det vettigt att vara en lugn och trygg kille.
    Det är så jag är helt enkelt.
    Är såna killar ofarliga, lite mesiga?
    Jag kan bli arg. Jag är kapabel till våld.
    Jag har slagit 3 killar på käften.
    Men för det mesta så tycker jag om att vara snäll.


    Den här fråga blir alltid så enkelspårig. 

    Det är givetvis superbra att vara snäll! Kan inte svara på annat sätt. Snäll som i omtänksam, lyhörd och lyssna på andra människor osv. 

    Att du har slagit 3 st på käften är inget du ska berätta, tycker jag, det förändrar direkt intrycket av "snäll kille". Tycker väl snarare då att du blir en opålitlig typ då man inte kan veta vilken sida du väljer att visa fram. 
  • Wed 16 Sep 2020 13:27
    #6

    Det fins inget som heter för snäll, däremot kallas ofta undflyende beteenden, oförmåga att ta beslut och ansvar för "snällhet" (d.v.s. partnern får bestämma allt). Är du inte sån så är snällhet och ett jämnt humör bara positivt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Litenm­enhård
    Wed 16 Sep 2020 13:33
    #7

    Jag är också en snäll kille(inte för att skryta) och nu för tiden ska det ganska mycket till innan jag blir arg. Grinig kan jag vara, men det kan alla. Jag är omtyckt på jobbet, bland mina likar så att säga och jag försöker att inte brusa upp mig och vara vänlig mot alla för det är så jag vill bli bemött.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Främl­ing) Trådstartaren
    Wed 16 Sep 2020 18:09
    #8
    Litenmenhård skrev 2020-09-16 13:33:32 följande:

    Jag är också en snäll kille(inte för att skryta) och nu för tiden ska det ganska mycket till innan jag blir arg. Grinig kan jag vara, men det kan alla. Jag är omtyckt på jobbet, bland mina likar så att säga och jag försöker att inte brusa upp mig och vara vänlig mot alla för det är så jag vill bli bemött.


    Samma här, har lång stubin. Nackdelen är att när jag väl blir arg, så är det på en helt ny nivå.
  • Litenm­enhård
    Wed 16 Sep 2020 18:11
    #9
    Anonym (Främling) skrev 2020-09-16 18:09:05 följande:
    Samma här, har lång stubin. Nackdelen är att när jag väl blir arg, så är det på en helt ny nivå.
    Jo, det känner jag igen, men annars är man ju rätt snäll, om folk håller sig med god fot med en, vill säga.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Främl­ing) Trådstartaren
    Wed 16 Sep 2020 18:11
    #10
    Anonym (nja) skrev 2020-09-16 12:58:14 följande:
    Den här fråga blir alltid så enkelspårig. 

    Det är givetvis superbra att vara snäll! Kan inte svara på annat sätt. Snäll som i omtänksam, lyhörd och lyssna på andra människor osv. 

    Att du har slagit 3 st på käften är inget du ska berätta, tycker jag, det förändrar direkt intrycket av "snäll kille". Tycker väl snarare då att du blir en opålitlig typ då man inte kan veta vilken sida du väljer att visa fram. 
    Det jag undrar är om tjejer tror att den snälla killen är försvarslös om du och killen skulle hamna i en obekväm situation? Att han varken vågar eller är kapabel att försvara dig mot t ex en annan kille.
Svar på tråden Killar som är för snälla