• Wed 16 Sep 2020 16:11
    116 visningar
    5 svar
    5
    116

    Fastighetsskötare

    Hej jag behöver hjälp då jag har aldrig varit om detta,

    jo det jag undrar är att fastighetsskötare, utan varning börjat trimma gräsmattan vid bilen på parkering och har gjort många synliga lackskador på frambil fram stötfångare samt grillens krom.

    vad kan göra har jag rätt för ersättning det syns att han har gjort det vi har ingen städdag de varnade inte oss heller såg det idag på morgonen jag skulle använda bilen, hjälp 

    tack på förhand!
     

  • Svar på tråden Fastighetsskötare
  • Wed 16 Sep 2020 17:12
    #1
    kamalyassine skrev 2020-09-16 16:11:45 följande:

    Hej jag behöver hjälp då jag har aldrig varit om detta,

    jo det jag undrar är att fastighetsskötare, utan varning börjat trimma gräsmattan vid bilen på parkering och har gjort många synliga lackskador på frambil fram stötfångare samt grillens krom.

    vad kan göra har jag rätt för ersättning det syns att han har gjort det vi har ingen städdag de varnade inte oss heller såg det idag på morgonen jag skulle använda bilen, hjälp 

    tack på förhand!

     


    Vad är det för skador? Är det skador efter trimmern? Alltså från tråden på trimmern? Ta kort på skadorna och kontakta ditt försäkringsbolag och förklara skadorna hur dom har uppkommit så får dom ta dusten med hyresvärden. Det är ju det du har försäkringen till?
  • Wed 16 Sep 2020 17:29
    #2

    Hej och tack för svaret ja skadorna har uppstått efter trimningen vissa skador är från stenar som träffade bilen samt tråden.

    jag är så jävla arg detta är andra gången  han gör så förut var det bakstötfångaren och nu fram.

    jag har bara trafikförsäkring gäller det då? 

    till och med framlyktorna blev träffade 


     

  • Wed 16 Sep 2020 18:16
    #5

    tackar jag behöver all info jag kan samla innan jag kontaktar de, det är så tråkigt att man inte visar hänsyn hade de bett mig flytta bilen så hade jag gjort det 

Svar på tråden Fastighetsskötare