• emeliienicole

    Någon mer som bär på onödig oro?

    Precis som rubriken lyder. Jag fick veta i helgen att jag är gravid. Har försökt få till en nummer 2 i 4 år men det har aldrig tagit sig eller så har det blivit MA. Jag är så orolig, är nu i v. 5 enbart och det enda jag tänker på är missfall. Jag vet att man har växtvärk i livmodern i början men så fort jag känner av minsta lilla ?mensvärk? så tänker jag att det är kört, jag bara väntar på att börja blöda liksom. Dessutom jobbar jag hos en person där jag utsätts för passiv rökning varje pass vilket gör mig ännu mer orolig att det kommer skada barnet.. Jag vet att jag är gravid efter 3 test samt att jag känner det i kroppen, min mage är bland annat så svullen att jag redan ser gravid ut, men det hjälper inte? Jag känner mig otacksam. Någon mer med samma känsla som vill dela med sig? Är det ens normalt?
    // en orolig människa 

  • Svar på tråden Någon mer som bär på onödig oro?
  • Anonym (myself)

    När man har gått igenom MF eller MA, så är oro en normal tillstånd, skulle jag säga. Tänk positivt att statistiskt ska du fullbörda graviditeten efter dina tidigare problem. Har ni gjort nån utredning för vad var orsaker till tidigare MA?
    Men i alla fall, jag förstår dig och säkert alla andra också som har MF/MA i bagaget.

  • emeliienicole
    Anonym (myself) skrev 2020-09-17 10:10:08 följande:

    När man har gått igenom MF eller MA, så är oro en normal tillstånd, skulle jag säga. Tänk positivt att statistiskt ska du fullbörda graviditeten efter dina tidigare problem. Har ni gjort nån utredning för vad var orsaker till tidigare MA?

    Men i alla fall, jag förstår dig och säkert alla andra också som har MF/MA i bagaget.


    Nej, vi skulle ju påbörja utredningen men samma dag som vi skulle ha vårt inskrivningssamtal så plussade jag på stickan och vi fick lämna återbud..ska försöka tänka positivt, väldigt svårt i sånna här lägen bara..
Svar på tråden Någon mer som bär på onödig oro?